پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درمان مشکلات ارتوپدی دست با دکتر ارتوپد
    13 اسفند 1401 - 13:16
    شناسه : 238613
    0

    دردهای عضلات اسکلتی ممکن است حاکی از مشکلات عمیق و یا سطحی باشند. وارد شدن ضربات کم فشار به این عضلات، دردی لحظه­ای به وجود می­آورد که پس از پایان وارد شدن فشار، رفع می­شوند. یا ممکن است با چند راهکار و درمان خانگی ساده نیز برطرف شوند.

    پ
    پ

    شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درد را تنها در یک طرف بدن خود تجربه کنید. درد در یک دست یا یک پا می­تواند نشان از یک ناهنجاری خاص باشد. درد دست راست با دکتر ارتوپد به شکلی کاملا تخصصی بررسی و درمان می­شود. زیرا از شایع­ترین مشکلاتی است که بیماران به خاطر آن به این کلینیک مراجعه می­کنند.

    درد در ناحیه استخوان­ها و ماهیچه­های دست به راحتی می­تواند امکان فعالیت­های عادی روزانه را از فرد بگیرد. درد دست علت­های متفاوتی دارد. آسیب به اعصاب دست به دلیل ضربه و یا مشکلاتی در رژیم تغذیه­ای از دلایل شایع هستند. در تمامی این موارد باید به پزشک ارتوپد متخصص مراجعه کنید.

    دردهای عضلات اسکلتی ممکن است حاکی از مشکلات عمیق و یا سطحی باشند. وارد شدن ضربات کم فشار به این عضلات، دردی لحظه­ای به وجود می­آورد که پس از پایان وارد شدن فشار، رفع می­شوند. یا ممکن است با چند راهکار و درمان خانگی ساده نیز برطرف شوند.

    اما مشکلات عمیق در این ارگان­ها، با علائمی همچون درد مزمن و پایدار خود را نشان می­دهند. در این حالت باید توجه کرد که در صورت عدم مراجعه به پزشک، رفع نابهنجاری بسیار ناراحت­کننده­تر خواهد بود.

    images 1677859956 64021c7415439 - درمان مشکلات ارتوپدی دست با دکتر ارتوپد -

    علائم درد در یک دست

    شکستگی

    در طی کارهای روزانه و یا فعالیت­های ورزش سنگین، آسیب از نواحی مختلفی، به عضلات درگیر فعالیت، وارد می­شود. ممکن است فرد به خاطر مشغولیتی که دارد، متوجه احساس ناراحتی نشود. در این حالت ممکن است ساختارهای درونی دست تغییر وضعیت بدهند و از حالت طبیعی خود خارج شوند. در این صورت عضلات و ماهیچه­های دست کاملا ضعیف می­شوند.

    آرتروز

    یک بیماری بسیار شایع که بیشتر در سنین بالا رخ می­دهد، آرتروز است. آرتروز به دلیل التهاب و ورم مفاصل شکل می­گیرد. این مشکل ممکن است در هریک از اعضای بدن رخ دهد. گزارش احساس درد در ناحیه دست و شانه بارها گزارش شده است. از نشانه­های این بیماری، درد آزاردهنده، سوزش در مفاصل مچ و کتف، تورم و حرکت سخت مفاصل است.

    نقرس

    نقرس بیماری­ای است که به دلیل افزایش اسیداوریک بدن رخ می­دهد. این بیماری سبب التهاب، قرمزی مفاصل و یا حتی سنگ کلیه می­شود. درد در مفاصل دست و پا می­تواند نشان از نقرس باشد.

    بیماری روتاتورکاف

    از شایع ترین بیماری­های دست و شانه پارگی روتاتورکاف است که در این حالت، تعدادی از عضلات شانه، در محل اتصال با استخوان بازو، دچار آسیب جدی می­شوند. درد معمولا در جلوی شانه و کتف احساس می­شود اما در موارد شدیدتر، کل دست را درگیر می­کند.

    آرتریت روماتوئید

    روماتیسم مفصلی یک بیماری خودایمنی مربوط به عضلات اسکلتی است. سیستم ایمنی بدن وظیفه مقابله با عوامل بیگانه را دارد. اما اگر گلبول­های سفید خون، به خود بدن حمله کنند، بیماری خودایمنی شکل می­گیرد.

    در رومانتیسم مفصلی، بسیاری از مفاصل ممکن است درگیر شوند. آسیب مفصلی سبب ایجاد تورم و التهاب در بافت مفصلی شده و حتی گاهی درد انتشار میابد. این بیماری امروزه از دلایل اصلی ناتوانی­های جسمی بزرگسالان است.

    مشکلات قلبی

    اگر ناهنجاری­ای در سیستم قلبی و عروقی وجود داشته باشد، احساس درد و گرفتگی در قفسه سینه و بیشتر سمت چپ بدن احساس می­شود. اما مواردی هم گزارش شده که درد در سمت راست بدن انتشار پیدا کرده است. این صورت حتما باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

    images 1677859956 64021c741dfcd - درمان مشکلات ارتوپدی دست با دکتر ارتوپد -

    درمان ­های خانگی

    استفاده از یخ برای کاهش تورم و قرمزی مفصل دست، داروهای مسکن و بستن دست با پارچه می­تواند در التیام دردهای معمولی و آسیب­های غیر جدی مفید باشد. اما بهتر است برای اطمینان حاصل کردن از نبود مشکلی جدی، به پزشک مراجعه کنید.

    با مراجعه به دکتر ارتوپد و معاینه و گرفتن آزمایش، روش­های تشخیصی تخصصی برای دردهای موضعی و مزمن این­چنینی انتخاب می­شوند. در این میان روش­های مختلف، تصویربرداری نیز برای پزشک بسیار کمک کننده است.

    درمان با توجه به نظر پزشک، نوع مشکل و شرایط بیمار متفاوت است. گاهی ممکن است به علت آسیب جدیی وارده به دست، دستور جراحی داده شود. مهم­تری مسئله، همکاری بیمار با پزشک متخصص است که مسیر را برای درمان هموارتر خواهدکرد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.