×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

word image 238827 1 - کاربرد جت برینز چیست؟ -

اگر در حوزه کد نویسی و برنامه نویسی فعالیت دارید، حتماً در حین کار از ابزارهایی تحت عنوان برنامه‌ها و وب سایت هایی برای انجام این کار و تسهیل و سرعت بخشیدن به آن استفاده کرده‌اید. یکی از این ابزارهای کاربردی برای کد نویسی و برنامه نویسی، جت برینز است که در ادامه این مطلب، ویژگی ها و کاربرد های آن شرح داده می‌شود.

word image 238827 2 - کاربرد جت برینز چیست؟ -

جت برینز چه کاربردی در برنامه نویسی دارد؟

همان طور که گفته شد، اگر در حوزه برنامه نویسی فعالیت دارید و یا از علاقه‌ مندان به این حوزه و زبان ‌های برنامه‌نویسی هستید، حتما با برنامه های مختلف متعددی چون جت برینز آشنایی دارید. جت برینز را می‌توان یکی از بهترین، حرفه ای ترین و شناخته شده ترین شرکت ‌هایی دانست که در حوزه توسعه نرم‌ افزاری و برنامه نویسی پیشرو بوده، ابزارهای مخصوصی برای دوپلرها و مدیران پروژه فراهم کرده و‌ زبان های برنامه نویسی مختلفی را نیز شامل می‌شود.

IDE‌ ها از موارد ملزم برای کد نویسی هستند که توسط جت برینز ارائه می‌شوند. دسترسی به IDE ها و به طور کلی قابلیت ها و خدمات جت برینز، نیازمند خرید اکانت جت برینر است. اگرچه به طور کلی این کار به صورت درون برنامه‌ای انجام می‌شود اما در ایران به دلیل وجود برخی محدودیت ها، باید از طریق فروشگاه های فروش اکانت های مختلفی چون جعو استور برای خرید اکانت جت برینز اقدام کرد.

word image 238827 3 - کاربرد جت برینز چیست؟ -

ویژگی ها و کاربرد جت برینز

همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد، جت برینز برنامه ای بسیار کاربردی در زمینه کد نویسی و برنامه نویسی است که تاثیر بسزایی در این حوزه دارد. از جت برینز می‌توان برای کد نویسی به زبان های برنامه نویسی مختلفی چون PHP، تایپ اسکریپت، جاوا اسکریپت، SQL و غیره استفاده کرد. ارائه خدمات در زمینه IDE از مهم ترین مواردی است که جت برینز به آن شناخته می‌شود. IDE یک محیط تشکیل شده از همه ابزارهایی است که جهت تولید یک نرم‌ افزار به آن‌ ها نیاز است. مهم ‌ترین نمونه‌ های این ابزارها، کامپایلر، دیباگر و غیره هستند.

تولید و ایجاد یک برنامه سریع، آسان و باکیفیت بدون بهره مندی از این ابزارها کاری تقریبا غیر ممکن است. در همین راستا، جت برینز مجموعه‌ ای کامل از محیط‌ های توسعه نرم‌ افزار IDE را برای زبان های برنامه ‌نویسی مختلفی ارائه می‌کند. به این معنا که هیچ تفاوتی ندارد که چه زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید، چرا که جت برینز برای همه زبان های برنامه نویسی راه حلی ارائه کرده است.

با توجه به این موضوع می‌توان به تاثیر جت برینز در روند برنامه نویسی به صورت ویژه اشاره کرد که پروسه کاری برنامه نویسان را آسان کرده و سرعت بخشیده است. یکی از شناخته شده ترین محصولات JetBrains عبارتند از IntelliJ IDEA که یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) برای زبان های جاوا، کاتلین و سایر زبان های برنامه نویسی است و شامل ویژگی هایی مانند تکمیل کد هوشمند، بازآفرینی کد و ابزارهای اشکال زدایی می‌باشد. از دیگر IDE های جت برینز نیز می‌توان به WebStorm، Rider، PyCharm، CLion، PhpStorm و غیره اشاره کرد. از دیگر قابلیت ها و محصولات جت برینز می‌توان به قابلیت App Code اشاره کرد که مخصوص کد نویسی اپل می‌باشد.

علاوه بر این، پشتیبانی و پوشش دهی زبان‌ های IOS، Mac OS و C++ نیز از دیگر کاربردهای برنامه جت برینز می‌باشد. با توجه به کارایی و عملکرد فوق العاده جت برینز، بیش از ۱۲,۸۰۰,۰۰۰ توسعه دهنده در حال حاضر از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند و ۱۶۴,۰۰۰ نفر نیز در ماه به آن می پیوندند. همچنین شرکت های دیجیتال برتر فراوانی نیز مشتریان JetBrains هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

البته ذکر این نکته ضروری است که اگرچه در صورت توسعه نرم افزار منبع باز می‌توان ابزارهای JetBrains را به صورت رایگان دریافت کرد، اما دسترسی بیشتر و بهتر و بهره مندی از تمام امکانات و قابلیت های جت برینز، مستلزم خرید اکانت جت برینز می‌باشد. با خرید اکانت جت برینز، برنامه نویسان می توانند به زبان های Java، Groovy، Katelin و دیگر زبان ها، اقدام به کد نویسی کنند. برای خرید اکانت جت برینز می‌توان از طریق فروشگاه های اینترنتی فعال در این حوزه اقدام کرد. فروشگاه جعو استور یک نمونه از این فروشگاه های اینترنتی و مرجعی رسمی و کاملاً معتبر برای خرید اکانت جت برینز است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.