پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • علت روشن نماندن شعله اجاق گاز
    23 اسفند 1401 - 13:09
    شناسه : 241479
    1

    از جمله مشکلات رایج اجاق گازها که ممکن است بسیاری از افراد با آن روبرو شوند، عدم روشن ماندن شعله اجاق گاز است. همانطور که می دانید تمامی مشکلات دلایل متعددی دارند که بی شک عدم روشن ماندن شعله اجاق گاز نیست، دلایل بسیاری به همراه دارد.

    پ
    پ

    word image 241479 1 scaled - علت روشن نماندن شعله اجاق گاز -


    از جمله مشکلات رایج اجاق گازها که ممکن است بسیاری از افراد با آن روبرو شوند، عدم روشن ماندن شعله اجاق گاز است. همانطور که می دانید تمامی مشکلات دلایل متعددی دارند که بی شک عدم روشن ماندن شعله اجاق گاز نیست، دلایل بسیاری به همراه دارد.

    کثیف بودن شعله، جابجا شدن الکترود جرقه زن و… از علت های رایج روشن نماندن شعله اجاق گاز است.

    ما در این مطلب قصد داریم به صورت کامل شما را با علت های روشن نماندن شعله اجاق گاز آشنا کنیم.

    علت روشن نماندن شعله اجاق گاز چیست؟
    در بسیاری از مواقع ممکن است که شما تمامی شعله های گاز را روشن کنید و تنها یکی از آنها روشن نشود و مابقی به راحتی روشن شده و به خوبی کار کنند.

    در ابتدا توجه داشته باشید که گاز شما به منظور برطرف شدن این مشکل یعنی روشن نماندن شعله، نیاز به تعمیر ندارد و تنها با کمک چند تکنیک راحت و سریع می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

    اگر شعله اجاق گاز شما دچار مشکل شده است و قصد تعمیر آن را دارید ، در صورت سکونت در غرب تهران از طریق صفحه تعمیر اجاق گاز غرب تهران میتوانید به تلفن تماس بهترین تعمیرکاران غرب تهران دسترسی داشته باشید.

    word image 241479 2 - علت روشن نماندن شعله اجاق گاز -

    مهمترین علت های عدم روشن ماندن شعله اجاق گاز عبارت است از:

    • جابجا شدن شعله پخش کن
      به احتمال زیاد در زمان قرار دادن قابلمه و یا دیگر ظروف بر روی شعله و همچنین پس از تمیز کردن اجاق گاز، شعله پخش کن از محل اصلی خود کمی جابجا شده باشد.
      در صورتی که شعله پخش کن به بهترین شکل در محل خود قرار نگیرد، شعله پس از چند ثانیه روشن شدن، خاموش می شود. از این رو به منظور برطرف کردن این مسئله، می بایست صبر کنید تا شعله کاملا خنک شود و سپس شعله پخش کن را در مکان اصلی قرار دهید.
    • وجود مشکل در جرقه زن اجاق گاز
      بد نیست بدانید که هنگام چرخاندن ولوم گاز، جرقه زن در چینی فندک، از طریق سیم فندک باعث ایجاد جرقه شده و در نهایت سبب روشن شدن شعله می گردد.
      در صورتی که الکترود جرقه زن، به خوبی در مکان خود قرار نگیرد و همچنین میزان فاصله آن با شعله مورد نظر اصولی و مناسب نباشد، اجاق گاز روشن نمی شود.
      همچنین ایجاد شکستگی در چینی فندک نیز از منتقل شدن جرقه به طرف شعله جلوگیری کرده و در نهایت سبب خاموش شدن شعله می گردد. لازم به ذکر است بدانید که در بسیاری از مواقع ایجاد اتصالی و پاره شدن سیم ها، ممکن است از کارکرد درست و مناسب جرقه زدن جلوگیری کند.
      ترانس فندک اجاق گاز، ممکن است از ولتاژ بالایی برخوردار باشد و از این رو جهت یافتن عیب و تعمیر آن باید به یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص مراجعه کرد.
    • خراب بودن ولوم گاز
      از دیگر علت های روشن نماندن شعله اجاق گاز، خراب بودن ولوم گاز است. در واقع شیر یا همان ولوم اجاق گاز، موظف است تا مسیر گاز را قطع و وصل و همچنین میزان باید مقدار ورود گاز به دستگاه را نیز کنترل نماید.
      با این وجود در صورت خراب شدن ولوم گاز، شما به هیچ عنوان بر حجم شعله تسلط و کنترلی نخواهید داشت.
      شل و البته لق شدن شفت ولوم از جمله دلایلی است که احتمال دارد بر روی کارکرد ولوم گاز تاثیر بد و منفی داشته باشد.
      همچنین در بسیاری از مواقع با پیچاندن، ولوم گیر می کند و این امر را می توان از دیگر علت های خاموش شدن شعله دانست.
      بد نیست بدانید که خراب شدن ولوم گاز پس از استفاده طولانی مدت، امری عادی است که این مشکل حتی در برندهای معروف از جمله سامسونگ، ال جی و… نیز مشاهده می گردد.
    • عدم تمیز بودن شعله ها
      ممکن است بارها با این صحنه مواجه شده باشید که با چرخاندن ولوم اجاق گاز، الکترود جرقه بزند و شعله روشن نشود.
      در این زمان بهتر است که ظرف مورد نظر را از روش اجاق گاز برداشته و شعله را از جهت تمیزی کاملا بررسی کنید.
      در بسیاری از مواقع احتمال دارد که کمی روغن یا آب از آشپزی قبلی بر روی شعله ریخته باشد و شما تمیز کردن آن را فراموش کرده باشید.
      از این رو برای رفع این مشکل باید در صورت کثیف شدن شعله، حتما در اسرع وقت گاز را خاموش کرده و مدتی صبر کنید تا کاملا خنک شود و سپس آن را از هر نوع چربی و کثیفی کاملا پاک کنید. پس از شستن قطعه مورد نظر را با سشوار کاملا خشک کرده و در مکان اصلی خود قرار دهید.
      word image 241479 3 scaled - علت روشن نماندن شعله اجاق گاز -
    • خراب بودن ترموستات
      خراب بودن ترموستات از دیگر علت های رایج روشن نماندن شعله اجاق گاز محسوب می شود. ترموستات را می توان از مهمترین و کاربردی ترین قطعات درونی فر اجاق گاز دانست که مهمترین وظیفه آن جلوگیری از گرم شدن زیاد اجاق است.
      در صورتی که ترموستات به دلایل متعددی دچار خرابی شده باشد، فر سریع تر از زمان اصلی خاموش شده و در نهایت مانع از گرم شدن بیش از اندازه آن می شود.
      در هر صورت اگر متوجه شدید که فر گاز شما به خوبی گرم نمی شود و یا مقدار حرارت داخل فر بسیار کم است، می بایست برای یافتن مشکل، ترموستات را بررسی نمایید. به منظور تعمیر فر اجاق گاز خود حتما به یک تعمیرکار حرفه ای و ماهر مراجعه نمایید.
      همچنین برای تعمیر اجاق گاز در شمال تهران نیز میتوانید از خدمات ایران آکیان استفاده کنید.
    • خرابی ترموکوپل اجاق گاز
      در ابتدا بد نیست بدانید که ترموکوپل تولید کننده انرژی الکتریکی است و از جمله قطعات مهم و ضروری از جهت ایمنی برای لوازم گاز سوز به شمار می رود.
      امروزه بسیاری از کارخانه های لوازم خانگی جهت تولید انواع اجاق گازهای جدید، از این قطعه استفاده می کنند. در واقع در اجاق گازهای مدرن و امروزی، ترموکوپل همانند یک سیستم ایمنی و هشدار بسیار قوی عمل می نماید.
      زمانی که یکی از قطعات اجاق گاز عملکرد خود را به بهترین شکل ممکن انجام ندهد، ترموکوپل موظف است تا جریان گاز را قطع کند و در نهایت از روشن شدن شعله اجاق گاز جلوگیری می نماید.
      از این رو شما باید ولوم اجاق گاز خود را گرفته و به مدت چند ثانیه نگه داشته و آن را آزاد نمایید، در صورت روشن نماندن شعله، بدانید که ترموکوپل شما نیازمند تعمیر فوری است که تعمیر آن باید توسط یک تعمیرکار با تجربه انجام شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.