پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دیگه نگران خراب شدن قابلمه های تفلونی خود نباشید
    24 اسفند 1401 - 4:00
    شناسه : 241551
    0

    دیگر نگران خراب شدن قابلمه های تفلونی خود نباشید؛ چون ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بتوانید به درستی از آن ها مراقبت کنید.

    پ
    پ

    پخت و پز پس از بازسازی ظروف تفلون به شما این امکان را می دهد که روغن کمتری را برای پختن غذا مورد استفاده قرار دهید و برای شست و شوی بعد از غذا اذیت نشوید. با این حال، تنها در صورتی می توانید از مزایای بعد از تعمیر تفلون استفاده کنید که به درستی روش مراقبت از آن ها را انجام دهید. دیگر نگران خراب شدن قابلمه های تفلونی خود نباشید؛ چون ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بتوانید به درستی از آن ها مراقبت کنید.

    word image 241551 1 - دیگه نگران خراب شدن قابلمه های تفلونی خود نباشید -

    اشتباهاتی که تفلون را از بین می برد!

    یک سری اشتباهاتی وجود دارند که پس از ترمیم ظروف تفلون ، ممکن است انجام دهید. انجام دادن آن ها، موجب آسیب رسانی به ظروفتان می شود. توصیه ما به شما این خواهد بود که پس از بازسازی ظروف تفلون، حتما روش های صحیح استفاده از آن ها را بیاموزید. در ادامه این راهنما، به بررسی چند مورد از اشتباهاتی که موجب خراب شدن وسایلتان خواهند شد، می پردازیم؛ همراه ما باشید.

    استفاده از کفگیر فلزی

    یکی از مواردی که بسیار موجب آسیب رسانی پس از تعمیر قابلمه تفلون به آن می شود، استفاده از کفگیر و ملاقه فلزی می باشد. حتی اگر فروشنده ای به شما این اطمینان را داد که اتفاقی نمی افتد، هرگز از آن ها استفاده نکنید. قاشق های سیلیکونی و چوبی بهترین گزینه برای استفاده هنگاچ پخت و پز می باشد چون به و هیچ پوشش نچسب ظرفتان را خراش نمی دهند.

    استفاده پس از بازسازی ظروف تفلون از آن ها برای نگهداری مواد غذایی

    گذاشتن غذا برای مدت طولانی پس از ترمیم ظروف تفلون داخل آن، باعث ایجاد موادی آسیب زا روی پوشش نچسب آن ها خواهد شد و اگر غذا اسیدی باشد، کاملا از بین می رود. پس هرگز از ظروف تفلون برای نگهداری از باقی مانده مواد غذایی، استفاده نکنید.

    استفاده از حرارت بالا هنگام پخت و پز

    پس از اینکه ترمیم ظروف تفلون را انجام داده اید، هرگز هنگام پخت و پز از حرارت بالا استفاده نکنید. چون زمانی که به دمای بسیار بالا می رسد، پوشش های نچسب شروع به بلند شدن خواهند کرد و این نه تنها عمر ظرف را کوتاه کرده بلکه می تواند اثرات منفی بر سلامتی شما داشته باشد؛ چرا که پوشش نچسب شروع به سوختن می کند.

    استفاده از ماشین ظرفشویی برای شستشو
    بسیاری از برند های ظروف آشپزی برای فروش بیشتر خود، قابلیت شستشو داخل ماشین ظرفشویی را تبلیغ می کنند. اما اگر دستور العمل‌ های سازنده آن ظروف را به طور کامل مطالعه نمایید، متوجه خواهید شد که استفاده منظم از ماشین ظرفشویی پس از بازسازی ظروف تفلون، سبب می شود تا خاصیت نچسب بودن این ظروف کاملا از بین بروند.

    استفاده از چاقو برای برش مواد داخل ظروف پس از بازسازی تفلون
    استفاده از چاقو یا کاتر پیتزا، یکی دیگر از اشتباهاتی است که تقریبا اکثر افراد آن را انجام می دهند. استفاده از این وسایل به طور مستقیم داخل ظروف، سبب خواهد شد تا خاصیت نچسب بودن آن ظروف در سریع ارین حالت ممکن از بین بروند. این اشتباه نه تنها باعث آسیب فوری به ظروف خواهد شد، بلکه باعث کند شدن تیغه چاقویی که از آن استفاده می کنید، می شود. پس بعد از تعمیر تفلون ها به خصوص تعمیر قابلمه تفلون، هرگز از چاقو یا کاتر استفاده نکنید.

    word image 241551 2 - دیگه نگران خراب شدن قابلمه های تفلونی خود نباشید -

    ملاحظات ضروری در استفاده از ظروف تفلون

    اگر شما قصد بازسازی تفلون هایتان را دارید تا بتوانید از آن ها در طولانی مدت استفاده کنید، می بایست به یک سری از ملاحظات دقت داشته باشید. اگر این توصیه ها را پشت گوش بیاندازید، ممکن است در آینده نچندان دور خطراتی سلامتی شما را تهدید کند. پس در نظر گرفتن این توصیه ها، امری واجب خواهد بود.

    سری نکاتی که باید به آن ها دقت کنید، عبارت اند از:

    1. در زمان خرید ظروف تفلون، حتما به علامت استاندارد ملی که بر روی آن ها درج شده است، دقت نمایید و هرگز به ‌دلیل پایین بودن قیمت سایر اجناس، ظروف غیراستاندارد را خریداری نکنید. این کار بازی با سلامت خود و خانواده تان می باشد.
    2. حتما پس از اینکه ترمیم ظروف تفلون به پایان رسید و خواستید برای اولین بار از آن استفاده کنید، آن را با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید و در روغن مایع آغشته نمایید.
    3. تا حد امکان برای تهیه غذا های مایع نظیر سوپ و جوشاندن شیر که نیازی به خاصیت نچسب بودن ظرف مورد نظر ندارند، از ظروف تفلون استفاده نکنید. زیرا ممکن است هنگام اینکه حرارت بالا به آن وارد شود، لایه های نچسب آن کنده شوند.
    4. هرگز غذای بچه‌ ها را در تفلون درست نکنید.
    5. از ظروف تفلونی که دچار آسیب شده‌ اند و بر اثر شست ‌و شو یا کشیدن قاشق خراش‌ هایی در سطح آن ها به وجود آمده است، استفاده نکنید. شما می توانید با بازسازی تفلون هایتان، آن ها را مانند روز اول نو و سالم کنید.

    تعمیر ظروف تفلون

    تعداد زیادی کارگاه در زمینه تعمیر ظروف تفلون فعالیت دارند که شما با مراجعه به این کارگاه ها، می توانید از هزینه مجدد برای خرید ظروف تفلون خودداری نمایید. یکی از بهترین کارگاه های فعال در این زمینه، الو تفلون می باشد که شما با هزینه مقرون به صرفه و اصمینان جهت استفاده از مواد عالی، می توانید ظروف تفلون تان را به آن ها بسپارید.

    word image 241551 3 - دیگه نگران خراب شدن قابلمه های تفلونی خود نباشید -

    حرف آخر
    فراموش نکنید که با مراجعه به کارگاه هایی که از مواد عالی برای تعمیر تفلون ها استفاده می کنند، می توانید ظروفی نو و عالی داشته باشید. پس توصیه ما به شما این است که برای استفاده از ظروف نو، هزینه ای مجدد برای خرید این وسایل نکنید. امیدواریم مطالب ارائه شده قابل توجه تان قرار گرفته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.