پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اشتباهات رایج در شستن فرش و قالی
    24 اسفند 1401 - 4:13
    شناسه : 241575
    0

    یکی از پر استفاده‌ترین وسایل در منازل فرش‌ها هستند. به همین دلیل در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند و بعد از مدتی دچار انواع آلودگی‌ها شده و به همین جهت، نیاز به شست و شو پیدا می‌کنند.

    پ
    پ

    word image 241575 1 - اشتباهات رایج در شستن فرش و قالی -

    یکی از پر استفاده‌ترین وسایل در منازل فرش‌ها هستند. به همین دلیل در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند و بعد از مدتی دچار انواع آلودگی‌ها شده و به همین جهت، نیاز به شست و شو پیدا می‌کنند.

    شست و شوی فرش می‌تواند هم به شکل سنتی انجام شود و هم می‌تواند به شکل مدرن یعنی با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در مراکز قالیشویی صورت گیرد. در این میان مجموعه‌ای از اشتباهات رایجی وجود دارد که می‌تواند باعث آسیب به فرش‌های شما شود و شکل و ظاهر و رنگ فرش شما را به کل تغییر دهد.

    ما در ادامه مقاله از سایت قالیشویی ملت قصد داریم چند مورد از اشتباهات رایجی که در هنگام شست و شو فرش رخ می‌دهد را بیان کنیم. اگر به دنبال مرکز قالیشویی معتبر می‌گردید، ما به شما مرکز قالیشویی ملت را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید از انواع خدمات آن‌ها مانند فرش شویی، موکت شویی، مبل شویی و حتی خدمات رفوگری استفاده کنید.

    این قالیشویی دارای شعبه‌های متعددی در سطح شهر تهران است مانند شعبه قالیشویی رسالت، شعبه قالیشویی هروی، قالیشویی ملاصدرا و غیره.

    بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در شست و شو فرش‌ها کدام‌اند؟

    در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با بزرگ‌ترین اشتباهات شستن فرش‌ها آشنا کنیم، اما اگر شما هم از علاقمندان استفاده از خدمات قالیشویی‌ها هستید و دوست دارید زحمت شستن فرش را از روی دوش خود بردارید، مخصوصا در خانه‌های کوچک آپارتمانی امروزه که دیگر کار دشوارتری نیز خواهد بود، ما به شما مرکز قالیشویی ملت را پیشنهاد می‌کنیم.

    در این مرکز قالیشویی انواع خدمات مانند فرش شویی، موکت شویی، مبل شویی خدمات رفوگری و غیره انجام می‌گیرد. همچین یکی از نکات خوب این قالیشویی آن است که دارای شعبه‌های متعددی در سطح شهر تهران است که می‌توانید از هر کدام از آن‌ها بسته به نزدیکی محل سکونت خود استفاده کنید مانند شعبه قالیشویی رسالت، قالیشویی ملاصدرا، قالیشویی فرجام، قالیشویی بنی هاشم و غیره.

    word image 241575 2 - اشتباهات رایج در شستن فرش و قالی -

    سابیدن زیاد و با شدت فرش

    یکی از اشتباهات رایج در شستن فرش آن است که برای از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌های موجود، بیش از حد آن را چنگ بزنید، زیرا این کار باعث آسیب دیدن نخ خاب و بافت فرش می‌شود. البته برای اینکه فرش کامل تمیز شود نیاز به سابیدن آن وجود دارد ولی اگر اینکار با وسواس زیادی انجام شود به فرش شما آسیب وارد می‌کند.

    البته این را توجه داشته باشید که سابیدن معمول فرش هم به مرور زمان می‌تواند باعث تخریب بافت فرش شما شود و در نهایت بعد از گذشت چندین سال با فرش رنگ رو رفته‌ای مواجه می‌شوید.

    شوینده بی‌کیفیت

    یکی از نکات مهمی که حتما باید در خصوص شستن فرش رعایت شود، استفاده از مواد باکیفیت و مرغوب است، زیرا در غیر اینصورت بازهم به بافت فرش آسیب وارد می‌شود. حتی در مواردی امکان دارد استفاده از شوینده‌های نامرغوب و بی‌کیفیت آسیب‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیری به فرش شما وارد کنند. پس لازم است حتما مواد باکیفیتی را برای شستن فرش‌ها انتخاب کنید و حتما قبل از استفاده از هر نوع ماده شوینده‌ای حتما دستورالعمل‌های آن را مطالعه نمایید و حتی روی گوشه‌ای از فرش آن را تست کنید.

    پاک نکردن سریع لکه بر روی فرش

    ریخته شدن مواد مختلفی روی فرش مانند چای، قهوه، غذا، جوهر، نوشیدنی و دیگر مواد روی فرش امری طبیعی است و ممکن است بارها رخ دهد، اما مهم آن است که حتما بعد از ریخته شدن هر گونه موادی رو فرش و ایجاد هر نوع لکه‌ای، به سرعت برای پاک کردن آن دست به کار شوید.

    یعنی بهتر است قبل از اینکه لکه کاملا خشک شود، کار لکه زدایی را انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر لکه برای مدت زیادی روی فرش باقی بماند پاک کردن آن دشوارتر خواهد بود و همچنین ممکن است به بافت فرش آسیب وارد کند.

    استفاده بیش از حد از آب برای پاک کردن لکه

    یکی از اشتباهات رایج دیگر به هنگام شستن فرش، استفاده بیش از حد از آب است. یعنی اینکه نباید چندین بار فرش را به منظور پاک شدن کامل لکه‌ها از روی آن آبکشی نمایید، زیرا آبکشی کردن زیاد فرش باعث می‌شود بین گره‌ها فاصله ایجاد شود و همین باعث بدفرم شدن بافت می‌شود و در مواردی ممکن است باعث تغییر رنگ فرش نیز شود.

    word image 241575 3 - اشتباهات رایج در شستن فرش و قالی -

    پهن کردن فرش رطوبت دار

    یکی از بدترین اشتباهات رایجی که بیشتر افراد مرتکب آن می‌شوند آن است که اجازه نمی‌دهند فرش به طور کامل خشک شود و به هنگامی که هنوز دارای رطوبت است آن را در منزل پهن می‌کنند. بهتر است بدانید که فرش مرطوب، پتانسیل بالایی برای جذب میکروب‌ها و انواع آلودگی‌ها دارد. همچنین احتمال بیدزدگی را افزایش می‌دهد. پس بهتر است بگذارید فرش کاملا خشک شود.

    جارو نکردن فرش

    بهتر است قبل از شستن فرش حتما آن را جارو بکشید و این مورد دقیقا جزو مواردی است که اغلب افراد آن را انجام نمی‌دهد، زیرا بیشتر افراد تصور دارند وقتی فرش را شست و شو دهند، تمام آلودگی‌ها از روی آن پاک می‌شود و دیگر نیازی به جارو کشیدن قبل از شست و شو نخواهد بود، اما باید بگوییم که تمام آلودگی‌ها گرد و غبارهای موجود روی فرش، به هنگام خیس شدن آن بیشتر به بافت فرش نفوذ می‌کند و امکان پاک شدن تمام آلودگی‌ها از سطح فرش کاهش می‌یابد. همچنین جارو کشیدن فرش می‌تواند کار شست و شو را برای ما راحت‌تر کند و نیاز به مواد شوینده و آب را کاهش دهد.

    استفاده بیش از حد شامپو فرش

    کار با شامپو فرش راحت‌تر از شستن سنتی فرش است ولی باید بدانید که استفاده بیش از حد از این محصولات می‌تواند عمر فرش شما را کاهش دهد، زیرا مواد شوینده به طور کل از قدرت اسیدی و بازی ویژه‌ای برخوردارند و اگر بیش از حد از آن‌ها استفاده شود به فرش آسیب جدی وارد می‌کنند.

    جمع بندی

    در این مقاله از سایت قالیشویی ملت تلاش کردیم رایج‌ترین اشتباهاتی را که در خصوص شستن فرش وجود دارد را برای شما دوستان بیان کنیم. امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید واقع شده باشد.

    منبع

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.