جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تابلوهای مرگ آفرین!
    13 آذر 1395 - 22:40
    شناسه : 24175
    0

    مکان ریزش دیوار ورزشگاه تختی لاهیجان نزدیک به چند مدرسه بوده و همه روزه محل تردد دانش آموزان می باشد و این حادثه میتوانست مبدل به یک فاجعه انسانی با ابعاد وحشتناک تری گردد بنابراین امیدوارم مورد بررسی جدی مقامات مسئول قرار گیرد.  اتفاقی که امروز در لاهیجان افتاد و متاسفانه موجب مرگ ناگهانی یکی […]

    پ
    پ

    مکان ریزش دیوار ورزشگاه تختی لاهیجان نزدیک به چند مدرسه بوده و همه روزه محل تردد دانش آموزان می باشد و این حادثه میتوانست مبدل به یک فاجعه انسانی با ابعاد وحشتناک تری گردد بنابراین امیدوارم مورد بررسی جدی مقامات مسئول قرار گیرد.

     اتفاقی که امروز در لاهیجان افتاد و متاسفانه موجب مرگ ناگهانی یکی از شهروندان این شهر شد. دبیر عزیزی که قربانی مجموعه ای از ندانم کاری ها و بی تدبیری های رایج در سیستم مدیریت شهری مان گردید و مصبیتی ناخواسته را به خانواده و بستگانش وارد کرد و شهروندانی که متاثر از این حادثه شده اند.

    تابلوهای تبلیعاتی با ابعاد و ارتفاعی غیر متعارف بر دیوار قدیمی و فرسوده  ورزشگاه شهر  نصب شده بود و بر اثر وزش باد باعث فرو ریختن کل دیوار گردید و باعث مرگ یک دبیر لاهیجانی و آسیب به اتومبیل هایی شد که در خیابان مجاور دیوار پارک شده بودند.

    آن مکان نزدیک به چند مدرسه بوده و همه روزه محل تردد دانش آموزان می باشد و این حادثه میتوانست مبدل به یک فاجعه انسانی با ابعاد وحشتناک تری گردد بنابراین امیدوارم مورد بررسی جدی مقامات مسئول قرار گیرد.

    براساس مفاد بند ۲۷ ماده ۵۵ و ماده ۹۲ قانون شهرداری ها و بند ۲۵ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور “شهرداری ها مسئول و متولی فعالیت های تبلیغات محیطی ومرجع صدور مجوز نصب و بهره برداری از پیکره های تبلیغاتی در بزرگراه ها و سایر نقاط عمومی شهر می باشد و بر اساس این قانون نصب هرگونه برزنت، پلاکارد، داربست، تابلوهای تبلیغاتی(بیلبورد، بالون، استند، حجمی دیواری، پشت بام و…) باید با مجوز شهرداری نصب گردد در غیر اینصورت رأساً توسط شهرداری جمع آوری و یا امحاء خواهد شد.

    ضمنا بر اساس همان قوانین؛ تبلیغ بر روی تأسیسات، دیوارها، ابنیه و ساختمانهای اشخاص حقیقی و حقوقی، دولتی و غیر دولتی منوط به کسب جازه قبلی از صاحبان و مسئولان آنها می باشد.

    قطعا تائید فنی سازه ها و ساختمان ها و دیوارهایی که جهت نصب تابلوهای تبلیعاتی استفاده میشوند با شهرداری ها میباشد و حالا باید شهرداری جوابگوی این پرسش شهروندان باشد که با چه مسئولیتی اجازه نصب بیش از چهار بنر بزرگ تبلیغاتی را که طبق آئین نامه های مربوطه هم از نظر ارتفاع و هم از نظر کیفیت سازه ؛مناسب نبوده اند را صادر نموده اند.

    فریدون خوشبو

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.