پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 10 نکته ی مهم برای نوشتن قرار داد سئو سایت
    27 اسفند 1401 - 12:42
    شناسه : 242387
    0

    قراردادهای سئو می توانند گیج کننده یا بحث برانگیز باشند. بنابراین اگر در حال حاضر خدمات سئو سایت ارائه می دهید یا در مرحله نوشتن قرار داد سئو سایت خود با یک شرکت یا شخص هستید لازم است که طرز نوشتن قرارداد سئو را به خوبی بلد باشید تا از بروز مشکل در آینده جلوگیری کنید!

    پ
    پ

    images 1678774804 6410121436083 - 10 نکته ی مهم برای نوشتن قرار داد سئو سایت - اصول سئو سایت

    قراردادهای سئو می توانند گیج کننده یا بحث برانگیز باشند. بنابراین اگر در حال حاضر خدمات سئو سایت ارائه می دهید یا در مرحله نوشتن قرار داد سئو سایت خود با یک شرکت یا شخص هستید لازم است که طرز نوشتن قرارداد سئو را به خوبی بلد باشید تا از بروز مشکل در آینده جلوگیری کنید!

    در ادامه ی این مطلب قصد داریم به نکات مهم و اصول نوشتن قرار داد طراحی سایت و سئو بپردازیم. لازم است توجه داشته باشید که بند های یک قرار داد از اهمیت بالایی برخوردار است ، پس بهتر است که در نوشتن قرار داد های این سبکی وسواس و دقت بالایی به خرج دهید.

    قرارداد سئو چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

    قرارداد سئو یک قرارداد قانونی است که حقوق و مسئولیت های دو طرف قرارداد را در ارائه خدمات سئو سایت مشخص می کند.  هنگامی که یک قرارداد سئو بسته می شود باید پرداخت های مشتری و وظایف شرکت خدمات سئو سایت در قبال این پرداخت ها به وضوح تعیین شود.

    بستن صحیح قرارداد سئو برای محافظت از کسب و کار و حفظ رابطه با مشتریان بسیار مهم است. قرارداد سئو اغلب فرصتی برای طرفین به وجود می آورد تا در مورد زمان بندی، قیمت گذاری یا حتی شاخص های کلیدی عملکرد با یکدیگر مذاکره کنند. در این نوع قرارداد هر دو طرف در برابر مسئولیت های مورد توافق خود به نتیجه می رسند. این مسئله برای ترسیم یک استراتژی گام به گام سئو و از بین بردن هرگونه سردرگمی یا اشتباه در طول پروژه بسیار مهم است.

    یک قرارداد قوی برای سئو سایت به شما کمک می کند که از دادن وعده های بیش از حد سخاوتمندانه که امکان محقق شدن آن ها در مدت زمان قرارداد وجود ندارد جلوگیری کنید.

    همچنین به مشتری نیز کمک می کند تا از تحویل به موقع برخی از خدمات و مسئولیت های شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سایت اطمینان حاصل کند.

    10 نکته ی اساسی و مهم برای نوشتن قرار داد سئو سایت

    به یاد داشته باشید که هدف اصلی یک قرارداد سئو مستندسازی انتظارات از هر دو طرف است. در ادامه به مهم ترین نکات نوشتن قرارداد سئو اشاره می کنیم:

    • مدت زمان قرارداد سئو را مشخص کنید

    خدمات سئو سایت باید دارای مدت زمان مشخص باشد. به عبارت دیگر قرارداد ها باید تاریخ شروع و پایان داشته باشند و در صورت درخواست مشتری به صورت خودکار تمدید شوند. تمدید قرارداد می تواند به شکل دوره های متوالی یک ماهه، سه ماهه و غیره باشد. مشتریان را قانع کنید که سئو و بهینه سازی سایت به عنوان یک تلاش مداوم بدون تاریخ شروع و توقف است. بنابراین تمدید قرارداد به صورت خودکار برای رتبه گیری در نتایج موتورهای جستجو به نفع آنهاست.

    البته قراردادهایی که قرار است به صورت خودکار تمدید شوند باید در آن ها تغییر قیمت بر اساس تغییر خدمات در ماه های بعد لحاظ شود. زیرا همانطور که تجارت شما رشد می کند، هزینه های کسب وکارتان نیز افزایش می یابد.

    وظایف خود را در مدت زمان قرارداد به درستی فهرست کنید تا از انتظارات بیش از حد جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که هدف قرارداد ایجاد درک متقابل و تعیین انتظارات از کار است.

    images 1678774897 64101271f04bd - 10 نکته ی مهم برای نوشتن قرار داد سئو سایت - اصول سئو سایت

    • افزایش دوره ای قیمت ها را در نظر بگیرید

    هزینه ی کسب و کارها هر سال افزایش می یابد. مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت سئو و طراحی سایت شامل افزایش سالانه حقوق کارمندان و همینطور افزایش اجاره بهای شرکت است. از این رو بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو مجبور هستند هر سال تعرفه های جدیدی را برای خدمات بهینه سازی سایت اعلام کنند.

    اگر قراردادهای شما چند ساله هستند حتما یک بند اضافه کنید که نشان می‌ دهد هزینه‌ های شما برای هر ۱۲ ماه قرارداد با درصد معینی، افزایش می ‌یابد.

    • حداقل مدت قرارداد را لحاظ کنید

    شرکت ها و آژانس های ارائه دهنده خدمات سئو و بهینه سازی سایت به خوبی می دانند که نتایج بهینه سازی سایت اغلب آنی نیستند. بنابراین حتما حداقل مدت برای نتیجه گیری را در قراردادهای خود لحاظ می کنند. حداقل مدت قرارداد باید به شما زمان کافی برای نشان دادن نتایج واقعی در گوگل را بدهد.

    یک قرارداد 3 تا 6 ماهه برای شروع مناسب است. زیرا معمولا زمان کافی برای نشان دادن نتایج مثبت در سئو و به دست آوردن نتایج مورد انتظار مشتری را فراهم می کند.در نهایت، مشتریان براساس نتایج بدست آمده برای تمدید یا اتمام قرارداد با شرکت شما نتیجه می گیرند.

    • در مورد قرارداد های فرعی سئو شفاف باشید

    قراردادهای فرعی خدمات سئو سایت شامل هزینه های تولید محتوا و هزینه های تبلیغات در گوگل یا رپورتاژ آگهی است که باید به صورت جداگانه ای تعیین شود. بنابراین حتما در یک بند جداگانه هزینه انجام این کارها را به صورت شفاف درج کنید.

    • برای تحویل های خاص پروژه زمانبندی مشخص داشته باشید

    در یک قرارداد سئو وعده های داده شده و نتایجی که قرار است توسط تیم خدمات سئو سایت ارائه شوند اهمیت زیادی دارد. شرکت های معتبرنتایج سئو مشتریان را فقط با تکنیک های سئو کلاه سفید و بدون کلاهبرداری به دست می آورند که این مسئله زمانبر است و باید مشتری آن را درک کند. از این رو مشتریان باید حداقل مدت قرارداد را منتظر بمانند.

    با این وجود برخی از تحویل های خاص نیز وجود دارد که عبارتند از:

    • مشاوره و گزارش دهی مستمر در طول پروژه
    • تجزیه و تحلیل رقابتی برای برخی کلمات کلیدی اصلی
    • تعیین رتبه فعلی سایت و رتبه ای که در این مدت می توان به آن دست یافت
    • تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای تعداد مشخصی از کلمات کلیدی و عبارات
    • تجزیه و تحلیل معماری وب سایت مشتری از لحاظ HTML، طراحی صفحه و ساختار پیوندها
    • ایجاد تغییراتی برای بهینه‌ سازی جنبه ‌های خاص محتوا، عناصر متن صفحه، عناوین صفحه، متا تگ‌ ها و پیوندهای خارجی به سایت

    هنگام تهیه پیش نویس قرارداد SEO، باید زمان بندی تحویل خدمات سئو سایت را مشخص کنید. به عنوان مثال، شما باید زمان و تاریخ انجام و تحویل تمام موارد ذکر شده در قرارداد را مشخص کنید و در هر مرحله این موارد را طبق تاریخ خاصی تکمیل کرده و تحویل دهید.

    images 1678775612 6410153c9b7ac - 10 نکته ی مهم برای نوشتن قرار داد سئو سایت - اصول سئو سایت

    • به مشتری وعده رتبه اول گوگل را ندهید

    قوانین سئو و بهینه سازی سایت عملا هر روز تغییر می کنند. یعنی آنچه که این هفته برای رتبه بندی در موتورهای جستجو حائز اهمیت است، می تواند در هفته آینده تغییر کند. شرکت هایی که خدمات سئو را ارائه می دهند باید حتما به این نکته توجه کنند. به این ترتیب شما نباید وعده رتبه خاصی را به مشتری بدهید بلکه می توانید به صورت حدودی رتبه گیری در صفحات اول تا دوم گوگل را تضمین کنید.

    • مسئولیت های مشتری را مشخص کنید

    به طور کلی در همه قراردادها، مشتریان نیز باید از مسئولیت های خود آگاه باشند. در یک پروژه سئو مسئولیت های مشتریان عبارتند از:

    • اجازه استفاده از عکس ها، آرم ها، علائم تجاری و سایر محتواهای مشتری
    • ارائه عکس ها و ویدئوهای باکیفیت و با حجم مناسب که برای کسب و کار استفاده می شوند
    • پرداخت به موقع هزینه های درج شده در قرارداد از جمله دستمزد سئوکار و هزینه های مربوط به تولید محتوا و بازاریابی
    • اعطای مجوز دسترسی به دارایی های آنلاین از جمله دسترسی به پیشخوان سایت، برای اهداف تجزیه و تحلیل و بهینه سازی سایت
    • شرایط پرداخت صورتحساب ها را لحاظ کنید

    معمولا هزینه های پروژه در مراحل اولیه عقد قرارداد میان مشتری و آژانس خدمات سئو سایت تعیین می شوند. با این حال، شما همیشه باید به دنبال جزئیات کوچکتر بوده و موارد احتمالی را در قرارداد سئو لحاظ کنید که بعدا با مشکل روبه رو نشوید. شرایط پرداخت شامل پیش پرداخت، جریمه های تاخیر در پرداخت، هزینه های اضافی و غیره است.

    images 1678775688 6410158824b3e - 10 نکته ی مهم برای نوشتن قرار داد سئو سایت - اصول سئو سایت

    • شرایط فسخ را مشخص کنید و در مورد آن شفاف باشید

    شما و مشتریانتان به دلایل متعددی به آزادی فسخ قرارداد نیاز دارید. به همین خاطر باید الزامات فسخ واضحی را برای هر دو طرف قرارداد بیان کنید.تعیین خط مشی فسخ قرارداد به همه کمک می کند تا از سوء تفاهم ها جلوگیری کنند. همچنین به شما کمک می کند تا جریان های نقدی و وظایف تیم خدمات سئو سایت را بهتر برنامه ریزی کنید. دلایل متداول فسخ عبارتند از:

    • نتایج ناکافی
    • تعهدات مالی انجام نشده
    • یک تغییر چشمگیر در شرایط
    • اجرای ضعیف قرارداد توسط هر یک از طرفین
    • سایر توافقات را تعیین کنید

    شما می توانید موارد احتمالی منحصر به فرد ، در خصوص پروژه را در این قسمت درج کنید. مثلا نمونه ای از بندهایی که معمولاً در قراردادها درج می شود، بندهای محرمانه است که اعلام می کند تمام اطلاعات و ارتباطات کاملاً محرمانه نگهداری می شوند. از طرف دیگر، این بخش ممکن است روابط با اشخاص ثالث و شرایط آن ها را نیز تشریح کند.

    به این نکته دقت و توجه بالایی داشته باشید که یک قرار داد اصولی با رعایت بند ها قانونی شما را از مشکلاتی که ممکن است در آینده با آن مواجه شوید جلوگیری خواهد کرد. بهتر است که تمامیه خواسته های خود از طرف مقابل را داخل بند های قرار داد آورده و با ذکر جزئیات به توضیح آن بپردازید.

     

    برچسب ها : اصول سئو سایت,قرار داد سئو,اصول قرار داد نویسی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.