چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41343 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • این ۵ نفر
    15 آذر 1395 - 18:09
    شناسه : 24301
    0

    البته اینگونه برخوردها و اقدامات ، ابتدا با جلوگیری از اجرای برنامه های مجوز دار رسمی ، فرهنگی و هنری با بهانه های واهی شروع شد اکنون تا لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس به پیش رفته ، اگر جلوی این روال گرفته نشود احیاناً تا لغو مراسمهای روئسای قوه هم شاید بسط پیدا کند. مجلس […]

    پ
    پ

    البته اینگونه برخوردها و اقدامات ، ابتدا با جلوگیری از اجرای برنامه های مجوز دار رسمی ، فرهنگی و هنری با بهانه های واهی شروع شد اکنون تا لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس به پیش رفته ، اگر جلوی این روال گرفته نشود احیاناً تا لغو مراسمهای روئسای قوه هم شاید بسط پیدا کند.

    مجلس شورای اسلامی بالاترین جایگاه قانونگذاری و نظارت کشور ، و محل تجلی خواست و اراده ملت است . نمایندگان حاضر در آن در هر دوره و مقطع زمانی ، وکلای مردم و چشم و گوش و زبان موکلین خود هستند ، مردمی که به فرمایش رهبر و معمار کبیر انقلاب ولی نعمتان واقعی مسئولین جمهوری اسلامی ایران می باشند. بنا بر این با توجه به این جایگاه قانونی ، نمایندگان ضمن مصونیت قضایی و سیاسی در راستای انجام وظیفه شان می توانند در  تمامی امور اداره کشور نظارت ، اظهار نظر و درخواست گزارش و تفحص داشته باشند. مهمترین رکن در عملی شدن این مهم ، حفظ جایگاه و اقتدار این قوه است. در ماجراهای اخیر که در استان خراسان که منجر به لغو سخنرانی مدرس زمان،  علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شد ،بسیاری از مسئولین نظام خواستار برخورد قاطع با این پدیده نوظهور که برگرفته از تفکر و دیدگاه فراقانونی افراد تند روست که با هدف ایجاد خود مختاری شکل گرفته، شدند.در خبرها به صورت غیر رسمی اینگونه مطلع شدیم که جمعی از  نمایندگان  مجلس شورای اسلامی (نه همه شان ) با امضای نامه ای ضمن اعلام حمایت از جایگاه نمایندگی  و مجلس شورای اسلامی ، خواستار رسیدگی به این تخلف هستند.انتظار این بود تمام نمایندگان حداقل بعنوان یک همکار که به جایگاه و حرمتشان توهین شده ،پای این نامه را امضا می کردند.از قدیم گفته اند احترام امامزاده را اول باید متولی آن حفظ کند.

    البته اینگونه برخوردها و اقدامات ، ابتدا با جلوگیری از اجرای برنامه های مجوز دار رسمی ، فرهنگی و هنری با بهانه های واهی شروع شد  اکنون تا لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس به پیش رفته ، اگر جلوی این روال گرفته نشود احیاناً تا لغو مراسمهای  روئسای قوه هم شاید بسط پیدا کند. حال بیاییم از منظر دیگر به ماجرا نگاه کنیم ، چرا عده ای از نمایندگان این نامه را امضا کردند؟ آیا برای باقی نمایندگان جایگاه نماینده و جایگاه مجلس اهمیت ندارد؟مردم ماجرای حمله به علی لاریجانی ریاست مجلس را توسط افراطیون طرفدار دولت قبل را هرگز فراموش نمی کنند یا برهم زدن سخنرانی سیدحسن عزیز یادگار امام راحل ، در سالروز وفات بنیانگذار فقید انقلاب، که منجر به ناراحتی و تالم رهبر معظم انقلاب گردید هرگز از یادها نخواهد رفت. جالب آنکه امروز هم  افراطیون گستاخانه  ادعا دارند که اگر فلان سخنرانی و سفر و … لغو نشود آن ماجراها تکرار می شود (شما بخوانید ، تکرار می کنیم)! یعنی از بی قانونی خود برای ترساندن طرف مقابل استفاده می کنند.

    به اسامی امضا کنندگان نامه از سایر استان ها کاری نداریم ، ولی شنیده ها حاکیست از میان سیزده نماینده  گیلانی در مجلس شورای اسلامی  نام پنج تن ، پای امضای این میثاق نامه دیده می شود که همگی یشان افراد منتخب از لیست امید استان هستند .نمایندگان شریف و خوش غیرتی که بر عهدشان با مردم وفا دار بوده اند ؛ آقایان افتخاری نماینده مردم شریف فومن و شفت ، لاهوتی نماینده مردم شریف لنگرود ، جعفرزاده و حسنی نمایندگان مرکز استان ، و قربانی نماینده مردم شریف آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از امضا کنندگان این نامه اند . البته احتمال دارد نمایندگان دیگری هم لیست را امضا کرده باشند که ما مطلع نباشیم یا آنکه موافق بودند ولی در زمان تنظیم و امضای نامه در مجلس شورای اسلامی حضور نداشتند که عذرشان معقول است. با این پیش فرض حال سوال این است آیا  برای سایر نمایندگان جایگاه نمایندگی و مجلس تبیین نشده یا اینکه اصلاً به این جایگاه اعتقادی دارند؟ نکته جالب تر آنکه طیف تندرو و دلواپسنمای استان با یک حرکت رسانه ای هماهنگ ، تنها از این  پنج نماینده  عملکرد ۶ماهه طلب می کنند و اتهام می بندند که شماها با امضای این نامه، مردم را رها کرده اید!و چرا بجای دفاع از جایگاه مجلس و نمایندگی ، به امورات روز مرگی موکلین خود  که به شما رای داده اند ، نمی رسید؟ باید از این عزیزان سوال کنم،اولاً ؛  امضای این نامه چه مغایرتی یا تضادی با عملکرد و ارزیابی این عزیزان دارد؟  که خود خوب میدانید این پنج نماینده بر اساس عملکردی از پیگیرترین و قوی ترین وکلای استان در مجلس شورای اسلامی هستند. ثانیاً :اگراز نظر شما دفاع از جایگاه قانونی مجلس و نمایندگی کوچک است آنوقت کار بزرگ از نگاه شما در این کشور چیست؟ شاید نقض قانون برای شما کوچک باشد ولی برای اکثریت مردم که حامیان واقعی دولت و نمایندگان لیست امید و اعتدالیون هستند،حفظ  حرمت افراد و قانون گرایی یک اصل و موضوع مهم اساسی و غیر قابل معامله است. امید است به تقدیر الهی و به پشتوانه آگاهی ملت شریف کشور عزیزمان با انتخاب مسیر تدبیر و تعقل، از شر افراطگری و تحجر که آفت جامعه است همواره مصون بماند.

    سید محمد علوی


     منبع: تدبیر شرق | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.