شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاربرگ چیست؟
    02 فروردین 1402 - 11:47
    شناسه : 243356
    0

    کاربرگ به معنای اصلی آن به سادگی یک تکه کاغذ است که برای کار روی آن استفاده می شود و اغلب در مدرسه و یا در خانه برای تثبیت آموزش کودک استفاده می شود. کاربرگ برای کودکان از سنی که کودک میتواند درکی از محیط بصری داشته باشد و در هر زمان یا مکانی شروع می شود

    پ
    پ

     کاربرگ یک ورق کاغذ است که معمولاً دارای سؤالات و فضاهایی برای نوشتن پاسخ است یا ممکن است شامل تمریناتی باشد.

     کاربرگ به معنای اصلی آن به سادگی یک تکه کاغذ است که برای کار روی آن استفاده می شود و اغلب در مدرسه و یا در خانه برای تثبیت آموزش کودک استفاده می شود.  کاربرگ برای کودکان از سنی که کودک میتواند درکی از محیط بصری داشته باشد شروع می شود به عنوان مثال می توان کاربرگ مناسب سن 3-4 سال برای تعطیلات نوروز ی میتواند بهترین گزینه برای تفریح با کودکان باشد

    images 1678910760 64122528ef283 - کاربرگ چیست؟ -

     استفاده از کاربرگ در مدرسه و تعطیلات

      کاربرگ در مدرسه، اغلب برای ارزیابی دانش دانش‌آموزان استفاده می‌شود و یکی از رایج‌ترین ابزار مورد استفاده معلمان در تکالیف و ارزیابی است.

     کودکان از همان سال های ابتدایی با کاربرگ ها آشنا می شوند و به استفاده از آنها در یادگیری خود در مراحل کلیدی و تا رسیدن به موفقیت ادامه می دهند.کاربرگ های مناسب پیش دبستانی  را میتوانید دانلود کرده و با کودکتان تمرین کنید

     اغلب این کاربرگ‌ها حاوی نوعی تمرین و دستورالعمل یا مجموعه‌ای از سؤالات با زمینه‌هایی هستند که دانش‌آموزان باید پاسخ دهند.

     کاربرگ‌های سؤال وقتی علامت‌گذاری می‌شوند می‌توانند امتیازی را نیز به دست آورند که نشان‌دهنده پیشرفت فرزند شما است، که برای معلمانی که سعی در ارزیابی دانش گروه بزرگی از دانش‌آموزان دارند مفید است.

     چرا کاربرگ ها مفید هستند؟

     مطالعات نشان داده اند که کاربرگ ها نه تنها برای دانش آموزان، بلکه برای والدین آنها نیز مفید است!

     

    1.      ایجاد اعتماد به نفس در کودک با کاربرگ

     برخلاف فعالیت‌ها و تست‌های کل کلاس، کاربرگ‌ها معمولاً می‌توانند توسط کودک با سرعت خاص خود تکمیل شوند.  این آنها را برای دانش آموزانی که با محدودیت های زمانی و کار تحت فشار دست و پنجه نرم می کنند عالی می کند.  حتی اگر فرزند شما در درس های کلاسی موفق باشد، کار کردن از طریق یک کاربرگ بر خلاف وظایف گروهی به کودکان این امکان را می‌دهد تا در اوقات فراغت خود سؤال بپرسند و به بسیاری از آنها اعتماد به نفس می‌دهد تا در زمینه‌هایی که ممکن است با مشکل مواجه شوند، به دنبال کمک باشند.

    2. استفاده از کاربرگ برای ارزیابی فرایند یادگیری کودک

     یک کاربرگ همچنین می‌تواند در اکثر موارد با یک نگاه بسیار سریع و آسان توسط والدین هضم شود، که می‌تواند به والدین کمک کند تا فرآیندهای یادگیری فرزندشان را ارزیابی کنند، و همچنین به والدین زمینه بیشتری برای کمک به آموزش فرزندشان می‌دهد. والدین، مربیان و معلمان همچنین معمولاً فقط از کودکان می خواهند که یک ابزار نوشتاری مثلا یک مداد برای تکمیل کاربرگ داشته باشند،این به این معنی است که کاربرگ ها برای به دست آوردن گزارش پیشرفت و دیدن چگونگی پیشرفت دانش کودکان سریع، آسان و جهانی هستند.

    3. آسان بودن استفاده از کاربرگ برای والدین و کودک

     علاوه بر این، برنامه‌های درسی در طول سال‌های بعدی بیشتر و بیشتر پیشرفت می‌کنند، به این معنی که والدین ممکن است به بهترین دانش برای راهنمایی فرزندان خود در انجام تکالیف یا حمایت از یادگیری فرزندشان به روش‌های دیگر مجهز نباشند.  کاربرگ‌ها می‌توانند بسیاری از این مسائل را حل کرده و آن‌ها را رقیق کنند، زیرا کودکان معمولاً می‌توانند کاربرگ‌ها را به‌طور مستقل و با استفاده از دانشی که قبلاً باید در درس‌های خود یاد میگرفتند، تکمیل کنند.

     مطالعات دیگر نشان داده‌اند که کاربرگ‌ها عمدتاً به عنوان یک ابزار ارزیابی درخشان برای آزمایش نتایج یادگیری و نظارت بر یادگیری دانش‌آموز استفاده می‌شوند.

    4. استفاده راحت از کاربرگ برای سنین پایین

    در سنین پایین نیز میتوان برای ارزیابی کودک از کاربرگ استفاده کرد. کاربرگ ها برای سنین مختلف طراحی می شوند و شما حتی میتوانید کودک ۳ ساله خود را نیز ارزیابی کنید و از طریق کاربرگ ها موارد جدید آموزشی را نیز به کودک تعلیم دهید.

    5. یادگیری ظریف از طریق کاربرگ

     همانطور که قبلا ذکر شد، کودکان حتی بدون اینکه بدانند در حال یادگیری هستند، یاد می گیرند.  آنها کارهایی را انجام می دهند و می گویند که در غیر این صورت اگر درس می خواندند، کار سختی به نظر می رسید.  از آنجایی که کاربرگ‌ها کودکان را درگیر می‌کنند و باعث مشارکت آنها می‌شود، باعث می‌شود بچه‌ها به شیوه‌ای ظریف یاد بگیرند.

     6. رشد منطق کودک با کاربرگ

     کاربرگ‌ها بچه‌ها را تشویق می‌کنند تا خودشان درگیر شوند، خودشان به دنبال راه‌حل باشند.  آنها منطق را در کودکان پرورش می دهند.  با استفاده از برگه ها، می توانید به کودکان یاد دهید که چگونه فکر کنند.  منطق آنها در حالی شکل می گیرد که سعی می کنند خودشان راه حل ها و پاسخ ها را بیابند.

    1. 7. پوشش موضوعات مرتبط آموزشی در قالب کاربرگ

     شما می توانید بسیاری از موضوعات مرتبط را به طور همزمان پوشش دهید، هنگامی که در یک کاربرگ مرتبط با فرزندان خود شرکت می کنید.  به نظر نمی رسد که کار زیادی برای کودکان انجام شود، زیرا برگه ها به درگیر کردن ذهن کودک آنها کمک می کند.  در مورد میوه ها، حیوانات، فروشگاه ها، می توانید تعداد زیادی برگه را با هم پوشش دهید.  بهترین بخش این است که بچه ها احساس نمی کنند که تحت فشار یادگیری هستند.

    1. 8. بچه ها از کار با کاربرگ لذت می برند

     بچه ها از انجام برگه ها لذت می برند و برای آنها تفاوتی با زمان بازی ندارد.  چه چیزی سرگرم کننده تر از اطمینان از اینکه بچه ها به صورت ناخودآگاه یاد می گیرند و در عین حال از کاری که انجام می دهند لذت می برند چیست؟  از آنجایی که کاربرگ‌ها شامل رنگ‌آمیزی و تنوع زیاد برای فعالیت هستند، بچه‌ها آن را جالب می‌دانند.  کودکان به طور داوطلبانه بر خلاف کتاب های درسی خود خواستار کار با یک کاربرگ هستند.

    1. 9. تکرار مفاهیم با ارائه کاربرگ به کودک

     بهترین چیز در مورد کاربرگ ها این است که به راحتی قابل چاپ هستند.  می توان بعداً از بچه ها خواست که همان کاربرگ را انجام دهند و دوباره خود را بیازمایند.  در واقع می توانید ببینید که بچه ها در همان کاربرگ بهتر شده اند یا نه؟  این امر همچنین اعتماد تحصیلی کودکان را افزایش می دهد.

    کلام آخر

    کاربرگ ها در آموزش به یک منبع سرگرم کننده و انتقال دهنده ی آموزش تبدیل شده اند. وب سایت مام پلاس در راستای آموزش های نوین جهانی برای کاربرگ های کودک ، سری جدید کاربرگ های تعطیلات را به شما ارائه می دهد. این کاربرگ ها در سنین مختلف طراحی شده اند و ذهن کودک شما را به چالش می کشند. محدوده ی سنی این کاربرگ ها از ۳ سال تا ۱۲ سال می باشد و در طول تعطیلات عید و تعطیلات تابستان کودک شما را همراهی می کنند.کاربرگ های مام پلاس از یک پکیج کاربرگی عمومی شروع می شوند و بسوی کاربرگ های تخصصی پیش می روند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.