پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اولین همایش پدافند غیرعامل در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد
    17 آذر 1395 - 20:01
    شناسه : 24439
    0

    اولین سمینار آموزشی پدافند غیرعامل با هدف آشنایی با مفاهیم پدافند غیر عامل عمومی ، سازه های امن، مدیریت بحران و پدافند سایبری در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد . به گزارش «بامردم»، در این همایش که با حضور جناب آقای احمدی پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، جناب آقای […]

    پ
    پ

    اولین سمینار آموزشی پدافند غیرعامل با هدف آشنایی با مفاهیم پدافند غیر عامل عمومی ، سازه های امن، مدیریت بحران و پدافند سایبری در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد .

    به گزارش «بامردم»، در این همایش که با حضور جناب آقای احمدی پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، جناب آقای مهندس خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران کل و فرمانداران در محل اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد.

    محمد احمدی‌پوردر اهمیت پدافند غیر عامل و حوادث طبیعی گفت: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، کاهش تداوم فعالیت غیر ضروری و ارتقای پایداری بوده و در کنار فعالیت پدافند غیر عامل یک موضوع مهمی به نام امنیت ملی وجود دارد.

    وی بخشی از سیاست‌های هر کشور را برای حفظ امنیت ملی دانست و افزود: سیاست کشورها در  امنیت ملی هر نظامی به‌ویژه نظام جمهوری اسلامی حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی، حفظ استقلال و حاکمیت کشور و حفظ سیستم اقتصادی و سیاسی است .


    وی با بیان اینکه امنیت ملی ما تنها در شرق و غرب نیست، تصریح کرد: امنیت ملی در  سوریه نیز است که برای دفاع از آن شهدای مدافع حرم را تقدیم می‌کنیم و هیچ‌کس در دنیای امروز نمی‌تواند تصور کند وقوع جنگ امکانپذیر نیست و جنگ یکی از واقعیت‌های جامعه است

    در ادامه مهندس خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس کارگروه پدافند غیرعامل راه و شهرسازی در اهمیت موضوع پدافند غیر عامل اظهار داشت: با توجه به اختلافات شدید فرهنگی و سیاسی که همواره با دنیای غرب داشته ایم ، اکنون این جنگ بین ما شکل  دیگری به خود گرفته است که باید بر آن واقف و آگاه باشیم.


    وی افزود : این اشکال در حوزه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و همچنین سایبری است . لذا بایستی در این ابعاد خود را در برابر هجوم و حملات بیگانگان مصون نماییم، تا اهداف نظام جمهوری اسلامی را محقق سازیم.


    مهندس خاوری جنگ نرم در حوزه های فرهنگی و سایبری را جنگ امروز خواند و گفت: جنگ نرم اکنون حوزه های فرهنگی و سایبری جریان دارد و سالهاست کشور ما را درگیر خود کرده است. با توجه به اینکه فضای مجازی اکنون مرزها را درنوردیده ، چنانچه هوشیار و مراقب نباشیم آسیبهای برگشت ناپذیری را در حوزه اجتماعی و فرهنگی شاهد خواهیم بود.


    مهندس خاوری در پایان خاطر نشان ساخت ، از آنجا که دشمن از همین زمینه برای نفوذ به احاد مردم استفاده می کند، حوزه سایبری یکی از مهم ترین بخش ها در پدافند غیر عامل است و  جزء تاکیدات موکد مقام معظم رهبری قرار گرفته است.  لازم به توضیح است که این دوره آموزشی با حضور استاید برجسته از دانشگاههای مالک اشتر و خواجه نصیرالدین طوسی تشکیل شد


     منبع: روابط عمومی | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.