×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

کارت بانکی - سوء استفاده از کارت بانکی یکی از روش های رایج مجرمان سایبری - سوء استفاده از کارت بانکی

به گزارش «یاورمردم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر رئیس پلیس فتا گیلان تصریح کرد: در این روش سودجویان با استفاده از شیوه های مختلف روانی، شهروندان را فریب داده و به بهانه واریز پول به کارت، کارت به کارت و … از آنان کلاهبرداری می کنند.

وی یادآور شد: این کلاهبرداران با بیان اینکه سقف مجاز برداشت بیش از تقاضای آنها است در خواست واریز مبلغی به کارت یا حساب شما را دارند و سپس در خواست وجه نقد می‌کنند و این موضوع احتمال سرقتی بودن کارت بانکی را بیشتر می‌کند.

سرهنگ نقی‌مهر ادامه داد: اگر افراد ناشناس تقاضای استفاده از خدمات بانکی به وسیله کارت بانکی شما را داشتند، به هیچ وجه آن را نپذیرید و هنگام استفاده از خدمات بانکی دقت نمائید مشخصات و جزئیات کارت شما برای دیگران قابل مشاهده نباشد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به احتمال مسروقه بودن کارت بانکی،هموطنان دچار مشکل شده و باید در برابر قانون و شاکی خصوصی پاسخگو باشند.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.