×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر نیکفر نماینده لاهیجان (2)

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بهداشت و درمان در استان گیلان مطلوب و شایسته مردم گیلان نیست و در بیمارستان‌های استان برخی از تجهیزات پزشکی که هزینه‌های زیادی را برای دولت ندارد موجود نیست.

به گزارش «بامردم»، ذبیح الله نیکفر با بیان اینکه در حال حاضر در خصوص وضعیت سلامت، بیمارستان‌ها و آموزش و پزشکی و بیمارستان‌های دولتی در استان گیلان دارای مشکلاتی هستیم اظهار داشت: تقاضا دارم مسئولان در حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای نسبت به استخدام اعضای هیئت علمی در بیمارستان حشمت رشت داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت بهداشت و درمان در گیلان مطلوب و شایسته مردم گیلان نیست تصریح کرد: در بیمارستان‌های استان گیلان برخی از تجهیزات پزشکی که هزینه‌های زیادی را برای دولت ندارد موجود نیست.

نیکفر با تاکید بر اینکه پرسنل برخی از بیمارستان‌ها از سال گذشته تاکنون موفق به دریافت کارانه و اضافه کاری‌های خود نشده‌اند خاطرنشان کرد: تعدادی از پرسنل در بیمارستان‌ها نیز دارای مطالباتی هستند که تاکنون موفق به دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی در لاهیجان در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال ۹۵ یا اوایل سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف درمانگاه، اورژانس، CCU و ICU، آزمایشگاه‌ها، اتاق عمل، جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان و بخش مراقبت ویژه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه شهرستان لاهیجان یکی از قطب‌های بسیار مهم در تولید چای کشور است خاطرنشان کرد: شهرستان لاهیجان در سال ۹۵ مقدار ۱۳۹ هزار تُن برگ سبز چای برداشت کرد که از این مقدار ۳۱ هزار تُن چای خُشک استیصال شد.

نیکفر با بیان اینکه ۲۳۴ میلیارد تومان بهای برگ سبز چای در شهرستان لاهیجان بوده است و ۸۲ درصد از مبلغ کل به مبلغ ۱۹۱ میلیارد تومان به کارخانجات چای و چایکاران پرداخت شد افزود: علت تفاوت پرداختی‌ها در شهرستان لاهیجان با سایر شهرستان‌ها آن است که کارخانجات چای قدرالسهم خود را از بابت بهای برگ سبز چای پرداخت نکردند.

وی با تاکید بر اینکه صندوق حمایت از صنعت چای در سال ۹۵ تسهیلاتی در اختیار کارخانجات چای و چایکاران قرار می‌دهد تصریح کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای  کارخانجات چای و چایکاران مبلغ ۲۰ میلیارد تومان است که بازپرداخت آن به مدت ۵ سال است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای  کارخانجات چای و چایکاران در سال ۹۵ خاطرنشان کرد: این تسهیلات دارای ۲ سال تنفس و بازپرداخت آن به مدت ۳ سال است که با استقبال چایکاران  شهرستان لاهیجان مواجه شده است.

وی درباره مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان لاهیجان و سیاهکل به‌ویژه شهرک صنعتی ازبرم سیاهکل گفت: از روند کمک رسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در لاهیجان و سیاهکل رضایت ندارم و پیگیر هستیم تا تسهیلات لازم در اختیار صاحبان صنایع قرار گیرد.

نیکفر با بیان اینکه شهرک صنعتی ازبرم سیاهکل از ۲ سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد تا مشکلات آن برطرف شود اما نتیجه مطلوبی حاصل نشد اعلام کرد: واردات و رکود در ساخت و سازها و عدم بازار هدف در تولید، عامل ورشکستگی برخی از کارخانجات در شهرک صنعتی ازبرم سیاهکل است.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مناسبی در حوزه گردشگری در  شهرستان لاهیجان و سیاهکل وجود ندارد گفت: ماندگاری گردشگر در لاهیجان و سیاهکل پایین است و توقف مسافران در این شهرستان‌ها بسیار اندک است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه به‌دنبال خدمات، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و سرمایه گذاران در بحث گردشگری استان گیلان هستیم اظهار کرد: امیدواریم شاهد تحولی بزرگ در بحث گردشگری در گیلان و شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل باشیم.


 منبع: تسنیم | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.