×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

کاظم اولیایی - پرسپولیس تخلف کرده اما قربان‌زاده فقط از استقلال حرف می‌زند / گزارش سازمان بازرسی از تخلفات پرسپولیس؟ فقط خدا به خیر کند! - \gds

کاظم اولیایی می گوید سازمان خصوصی سازی کمر فوتبال ایران را شکست.

این روزها پرداخت طلب استراماچونی و احتمال حذف استقلال از آسیا موضوع داغ محافل فوتبالی است. در همین رابطه خبرنگار طرفداری با کاظم اولیایی به گفتگو پرداخته است.

کاظم اولیایی ابتدا در خصوص حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت:

باشگاه استقلال یک ماه فرصت دارد تا مدارک مورد نیاز را بارگزاری کند. این مدارک باید بارگزاری شود و سپس طبق دستور العمل های فیفا تصمیم گرفته شود. دستور العمل ها در اختیار باشگاه ها است و آنها می دانند دقیقا باید چه کاری انجام شود‌. من نمی دانم مدارک بارگزاری شده یا خیر، باشگاه بهتر می داند اما باید تسویه حساب مالی صورت بگیرد چون یکی از شروط همین موضوع است.

مدیرعامل اسبق استقلال راجع به خطر کسر امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال در صورت عدم پرداخت طلب استراماچونی گفت:

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در این مورد تصمیم می گیرد. بدهی استقلال سرجای خودش است اما هر روزی که پرداخت نشود، به آن دیرکرد اضافه می شود‌. طلب استراماچونی حتما باید پرداخت شود. صحبت هایی که در مورد کسر امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال مطرح می شود، گمانه زنی رسانه ها است.
اولیایی تاکید کرد:

نباید حدس و گمان ها رسانه ای شود. این صحبت ها را علی فتح الله زاده و اطرافیان او پخش می کنند. کمیته هنوز تشکیل نشده و مدارک را بررسی نکرده است. دیگر باشگاه های ایرانی نباید غافل شوند و فکر کنند فقط برای استقلال همچین موضوعی رخ می دهد. باشگاه هایی داریم که هنوز مالک آن مشخص نیست. فوتبال باشگاهی ما نواقص زیادی دارد. عربستان کشور همسایه است و پیشرفت می کند اما ما فقط دنده عقب هستیم و هیچ پیشرفتی نمی کنیم. لایحه مدیریت جامع باشگاه های فوتبالی سال ها در مجلس مانده و تصویب نشده است. ما می خواهیم بدون قانون فوتبال را اداره کنیم، هر باشگاهی برای خودش تصمیم می گیرد و با سلیقه خود رفتار می کند. وضعیت باشگاه های ما روز به روز خراب تر می شود. موضوع دیگر فیرپلی مالی است. فیفا چندین سال است به کنفدراسیون ها این موضوع را ابلاغ کرده و در اروپا انجام می شود. در اروپا با متخلفین به شکلی جدی برخورد می شود. اگر سال آینده فیرپلی مالی اجرایی شود، باشگاه های ما دچار مشکل می شوند چون سطح درآمد و خرج آنها با یکدیگر در یک سطح نیست. اگر فوتبال حرفه ای و حضور در آسیا را می خواهیم، باید شورای عالی ورزش با ریاست رییس جمهور تشکیل شود. نباید مقصر همه مشکلات را مدیران باشگاه ها بدانیم، مدیرانی که زمان کوتاهی هم هستند و بعد می روند. قربان زاده بارها در مصاحبه های خود از کدال و سیستم کنترلی گفته است، این چه نوع کنترلی است که خود رییس سازمان خصوصی سازی یعنی قربان زاده هم اعتراض دارد. قربان زاده چه عاملی برای کنترل باشگاه های خصوصی دارد؟ هیچی!
کاظم اولیایی در خصوص شرایط پرسپولیس گفت:

سازمان بازرسی گزارشی چند صفحه ای از تخلفات پرسپولیس آماده کرده است که باید به آنها پاسخ داده شود. سازمان بازرسی بخشی از قوه قضاییه است. در جریان گزارش سازمان بازرسی از تخلفات پرسپولیس هستم و فقط می توانم بگویم خدا به خیر کند!
مدیرعامل اسبق استقلال در خصوص اظهارات رییس سازمان خصوصی سازی گفت:

تخلفات پرسپولیس در زمان رضا درویش صورت گرفته است اما قربان زاده فقط از استقلال حرف می زند. قربان زاده فقط فرار رو به جلو انجام می دهد. زمانی که باید پاسخ بدهد، ناگهان تبدیل به مشاور مدیرعامل می شود و از پاسخ دادن فرار می کند. مردم متوجه می شوند. قربان زاده در دستور العمل رییس کمیته مصارف است اما هنگام پاسخگویی به مشاور تبدیل می شود. قربان زاده می گوید خصوصی سازی و مدیریت درست باشگاه ها و عرضه آنها به بورس مدل دارد، کاش این مدل ها را ارائه بدهد تا ما هم یاد بگیریم. قربان زاده حرف از معجزه می زند، امام زاده شما کورمان نکند، شفا نخواستیم!
کاظم اولیایی در پایان گفت:

خصوصی سازی کمر فوتبال ایران را شکست. آقایان با ورزش آشنا نیستند و تصمیماتی گرفته اند که حال فوتبال ما روز به روز خراب تر می کند. تا قبل از ورود سازمان خصوصی سازی اصلا این مشکلات وجود نداشت. باشگاه ها از پس خودشان برمی آمدند. عملکرد قربان زاده در فوتبال ایران اصلا قابل دفاع نیست و فقط اوضاع خراب تر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.