سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بست زیپی یا همان بست کمربندی و کاربردهای آن
    15 فروردین 1402 - 16:42
    شناسه : 246675
    0

    بست کمربندی ها که به نام های بست زیپی و بست پلاستیکی نیز شناخته می شوند، با گروه بندی کابل ها در کنار هم به سازماندهی سیستم های سیم کشی کمک می کنند . زمینه های کاربردی خاص شامل حمل و نقل، مخابرات، سیم های بلندگو، و سینما/تجهیزات خانگی است. آنها برای استفاده داخلی و خارجی ساخته شده اند و از نظر ترکیب متفاوت هستند.

    پ
    پ

    بست کمربندی یا بست زیپی استاندارد معمولاً از نایلون درجه 6.6 ساخته می شوند و برای مهار و بسته بندی اقلام، معمولاً سیم، استفاده می شوند. بست های کمری که مانند تسمه عمل می کنند، در اندازه های مینیاتوری برای نگهداری بارهای کوچک موجود هستند و همچنین در طول های بلند و مقاومت کششی قوی برای اقلام یا بسته های بزرگ ساخته می شوند. هر بست کمربندی دارای “دندان های” دندانه دار در یک سر است که با قفل شدن در داخل سر یا پنجه که در طرف دیگر بند قرار دارد عمل می کند. تولید کنندگان مختلف بسته به نیازهای کاربردی، بست کمربندی را در رنگ ها یا ابعاد متعدد طراحی می کنند. علاوه بر این، بست های زیپی ممکن است در تغییرات محافظت شده در برابر UV ساخته شوند.

    word image 246675 1 - بست زیپی یا همان بست کمربندی و کاربردهای آن -

    کاربردها و انواع بست زیپی

    بست کمربندی ها که به نام های بست زیپی و بست پلاستیکی نیز شناخته می شوند، با گروه بندی کابل ها در کنار هم به سازماندهی سیستم های سیم کشی کمک می کنند . زمینه های کاربردی خاص شامل حمل و نقل، مخابرات، سیم های بلندگو، و سینما/تجهیزات خانگی است. آنها برای استفاده داخلی و خارجی ساخته شده اند و از نظر ترکیب متفاوت هستند.

    بست های کمری طبیعی معمولا از درجه نایلون 6.6 ساخته می شوند. این اتصالات معمولاً برای کاربردهای عمومی مناسب هستند و در برابر مواد شیمیایی، گریس و محصولات مبتنی بر روغن مقاوم هستند. همه بست ها باید الزامات مقاومت در برابر اشتعال را برآورده کنند، که توسط سازنده نشان داده شده است. بسیاری از این اتصالات ممکن است به صورت دستی تنظیم شوند و ابزارهای مختلف پنوماتیک برای کمک به کاهش زمان نصب در دسترس هستند. نایلون با درجه حرارت بالاتر معمولاً شامل نایلون درجه 4.6 است.

    word image 246675 2 - بست زیپی یا همان بست کمربندی و کاربردهای آن -

    بست کمربندی محافظت شده در برابر اشعه ماوراء بنفش مشکی رنگ هستند و برای کاربردهای خارج از منزل استفاده می شود و مانند دیگر بست های کمربندی، در برابر روغن و گریس مقاوم هستند. آنها متفاوت هستند زیرا در برابر آلاینده های محیطی مقاوم هستند. این کابل ها معمولاً برای کاربردهایی استفاده می شوند که به استحکام کششی بالایی نیاز دارند و اغلب در مواد نایلونی 12 درجه ساخته می شوند.

    تاریخچه پیدایش بست زیپی

    بست زیپی ابتدا توسط شرکت توماس و بتز در اواخر دهه 1950 اختراع شد. این شرکت در سال 1898 توسط دو مهندس به نام‌های رابرت ام. توماس و هوبارت دی. بتس تأسیس شد و بیش از یک قرن است که یکی از تولیدکنندگان پیشرو در قطعات الکتریکی و الکترونیکی بوده است. بست کمربندی به عنوان راه حلی برای مشکل بسته بندی و سازماندهی سیم و کابل در هواپیما اختراع شد و به سرعت در سایر صنایع نیز رواج یافت. امروزه بست کمربندی در کاربردهای بسیار متنوعی از سازماندهی خانگی گرفته تا تولید صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

    استحکام کششی بست کمربندی چیست:

    استحکام کششی بست کمری به میزان وزنی است که یک بست کمربندی می تواند بدون شکستگی آن را ایمن نگه دارد. به عنوان مثال، یک بست زیپی با استحکام کششی 120 کیلو . اگر برای نگه داشتن چیزی با وزن بیش از 120 کیلو استفاده شود، می شکند.

    استحکام کششی بست کمربندی به ویژه هنگام بستن اجسام سنگین مهم است، مانند زمانی که از بست برای محکم کردن چیزی روی دیوار یا سقف یا روی یا داخل وسیله نقلیه استفاده می‌کنید. اگر از استحکام کششی بست کمری تجاوز کنید، احتمال افتادن یک وسیله از جایی که محکم شده است زیاد است. زیپ‌های محکم معمولاً برای بسته‌بندی و تعلیق وزن‌های سنگین استفاده می‌شوند.

    بست کمربندی لیبل دار

    بست کمربندی در طیف گسترده ای از انواع و مدل ها موجود است. از بست کمری های فلزی تا بست کمری های پلاستیکی قابل استفاده مجدد. یکی از انواع کمتر شناخته شده بست کمربندی لیبل دار است. این نوع بست زیپی در انواع مختلف موجود است. چگونه و برای چه منظوری از این بست های استفاده می شود؟ و کدام انواع موجود است؟ در ادامه بخوانید

    بست کمربندی لیبل دار چگونه استفاده می شود و برای چه اهدافی؟

    از بست کمربندی های لیبل دار برای بسته بندی کابل ها استفاده می شوند: بست کمری در اطراف بسته قرار می گیرد و با قرار دادن انتهای کابل از طریق سر بند کابل بسته می شود.

    با این حال، این بست ها به دلیل برچسب نشانگری که مستقیماً در بالای یا زیر سر بند کابل قرار دارد، متفاوت هستند. این برچسب نشانگر را می توان مستقیماً روی آن نوشت. این باعث می شود که از بست های کمری بیشتر در شرایطی استفاده شود که مهم است بسته کابل ها با شناسایی ارائه شود. بنابراین، این بست ها اغلب در صنعت فناوری اطلاعات استفاده می شوند.

    انواع بست زیپی لیبل دار

    چهار نوع بست کمربندی لیبل دار وجود دارد که در تصویر زیر را می توانید آن را ببینید. هر یک از آنها در اندازه های مختلف و در رنگ های مشکی و سفید موجود است. بست کمربندی لیبل دار هم در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند.

    همه اتصالات کابل برچسب نشانگر از ماده پلی آمید 6.6 ساخته شده اند. بنابراین، آنها می توانند دمایی از -40 درجه سانتیگراد تا +85 درجه سانتیگراد را تحمل کنند.

    word image 246675 3 - بست زیپی یا همان بست کمربندی و کاربردهای آن -

    آیا بست کمربندی ها ذوب می شوند؟

    همانطور که از قبل گفتیم بست کمربندی های استاندارد از نایلون 6.6 ساخته شده است. بست کمربندی پلاستیکی را می توان برای قرفتن در معرض مداوم یا طولانی مدت در دمای بالا تا 250 درجه فارنهایت تثبیت حرارت کرد. فرآیند تولید همچنین می تواند اتصالات تثبیت شده با اشعه ماوراء بنفش را برای استفاده در فضای باز تولید کند. به عنوان مثال، شما می توانید بست کمربندی یکسانی داشته باشید، اما برای کاربردهای مختلف ساخته شده است.

    خرید و فروش بست زیپی

    فروشگاه های زیادی هستند که بست کمربندی را به فروش می رسانند به مانند فروشگاه های زنجیره و الکتریکی ها و ابزار فروشی ها اما اگر قصد خرید آنلاین آن را فروشگاه بست سرا و دیجی کالا و ایمالز از فروشگاه های معتبر در این زمینه هستند

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.