سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تحلیل بیتکوین
    16 فروردین 1402 - 13:32
    شناسه : 246800
    0

    بیت کوین در هفنه ای که گذشت بین ۲۶۵۰۰ تا ۲۹۱۸۰ نوسان داشت و نهایتا در قیمت ۲۸۱۷۰ قیمت پایانی هفتگی خود را بست. بیتکوین از طرفی با افزایش قیمت همراه بوده و از طرف دیگر با کاهش قدرت خریداران به مسیر افزایش قیمت خود ادامه داد.

    پ
    پ

    C:\Users\PC\Desktop\btc.jpg

    بیت کوین در هفنه ای که گذشت بین ۲۶۵۰۰ تا ۲۹۱۸۰ نوسان داشت و نهایتا در قیمت ۲۸۱۷۰ قیمت پایانی هفتگی خود را بست. بیتکوین از طرفی با افزایش قیمت همراه بوده و از طرف دیگر با کاهش قدرت خریداران به مسیر افزایش قیمت خود ادامه داد. ( به این حالت اصطلاحا واگرایی می گوییم) بنابرین انتظار می رود قیمت اصلاح کنید ( کمی افت قیمت موقت) و در صورت شکست سقف قیمتی که با مستطیل رنگ بنفش مشخص شده است و تثبیت قیمت روی آن سناریو عوض خواهد شد و تحلیل نیاز به آپدیت پیدا می کند که از همین رسانه مخاطبین را در جریان خواهیم گذاشت.

    تحلیل dxy

    C:\Users\PC\Desktop\dxy.jpg

    شاخص بالا مربوط به قدرت دلار در بازارهای جهانی در مقایسه با برترین ارزهای دنیاست و تاثیر بسزایی روی تمامی بازارهای جهانی دارد.

    هم اکنون در محدوده حمایتی خود قرار دارد و اگر از همین محدوده حمایت شود و به بالا حرکت کند باید منتظر اصلاح یا کاهش قیمت بیت کوین و بازارهای سهامی باشیم.

    دامیننس بیت کوین:

    C:\Users\PC\Desktop\btc.d.jpg

    دامیننس به معنای سلطه در بازار است و دامیننس بیت کوین یعنی سهم بیت بیت کوین از کل بازار ارز دیجیتال:

    همانطور که مشاهده می شود چندین ماه بین دو محدوده مشخص شده نوسان داشته است. این دو طبقه قیمتی چنان قدرتمند شده اند که اگر از هر طرف شکسته شود حرکت انفجاری شکل خواهد گرفت.

    دامیننس تتر:

    C:\Users\PC\Desktop\usdt.d.jpg

    دامیننس تتر یعنی سلطه ی پول نقد دیجیتال در بازار ارزدیجیتال. هرچقدر این عدد بالا حرکت کند یعنی پول در حال خارج شدن از بازار است. سعی می کنیم در هر اپیزود اصطلاحات تخصصی را بیشتر بشکافیم و فعلا تا همین حد بسنده کنیم.

    دامیننس تتر هم در محدوده ی حمایتی خود قرار دارد و در صورت حمایت از این محدوده شاید اصلاح بیت کوین و به دنبال آن کاهش قیمت بیشتر آلت کوین ها خواهیم بود.

    در روزهای آینده باید منتظر خبرهایی از کریپتو و اقتصاد کلان باشیم و بطور کلی با توجه به تحلیل های ارایه شده انتظار اصلاح بازار را داریم.

    با تشکر از علیرضاپرندوش عزیز بابت فراهم آوردن این بستر برای ستون اقتصادی با ما همراه باشید نظرات خود را زیر این مطلب با ما به اشتراک بگذارید و همچنین چنانچه در خواست تحلیل مورد خاصی رو داشتید می تونید در بخش نظرات پیشنهاد بدید

    هلدینگ اقتصادی متولیتی – دپارتمان کریپتو

    تحلیلگر مهندس سجاد محمدپور

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.