پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا
    17 فروردین 1402 - 13:48
    شناسه : 246927
    0

    وسایلی از قبیل پاسپورت، مدارک تحصیلی و … معمولاً در لیست وسایل مورد نیاز قرار می‌گیرند، اما آیا باید وسایلی همچون وسایل آشپزی، مواد غذایی و … را نیز با خود به کانادا ببریم؟ اگر شما نیز به پاسخ‌های مربوط به این سؤالات نیاز دارید و دوست دارید پاسخی جامع در مورد آن‌ها بیابید، توصیه می‌کنیم که ادامه متن را از دست ندهید.

    پ
    پ

    همه ما با روش‌های مختلف مهاجرت به کانادا آشنا هستیم و در این زمینه مؤسسات مختلفی از جمله هرمس اپلای خدمات ارزشمندی را برای اخذ انواع ویزا در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. اما چیزی که خیلی کم در مورد آن صحبت می‌شود، وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا است. قاعدتاً برای مهاجرت به هر کشوری باید برخی لوازم خاص را به همراه داشته باشید، اما پرسش اصلی آن است که این وسایل ضروری در زمینه مهاجرت به کانادا چه لوازمی هستند؟

    وسایلی از قبیل پاسپورت، مدارک تحصیلی و … معمولاً در لیست وسایل مورد نیاز قرار می‌گیرند، اما آیا باید وسایلی همچون وسایل آشپزی، مواد غذایی و … را نیز با خود به کانادا ببریم؟ اگر شما نیز به پاسخ‌های مربوط به این سؤالات نیاز دارید و دوست دارید پاسخی جامع در مورد آن‌ها بیابید، توصیه می‌کنیم که ادامه متن را از دست ندهید. در این متن قصد داریم به کلیه لوازم مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا اشاره کنیم تا بتوانید یک لیست کاملاً صحیح را در این زمینه تهیه کنید.

    images 1680705750 642d88d6548c7 - وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا -

    چرا باید از چک لیست‌ها استفاده کنیم؟

    چک لیست به معنای فهرستی است که در آن کلیه وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا نوشته شده و با جمع‌آوری هر کدام از این وسایل آن‌ها در چک لیست خط زده می‌شوند. با این روش می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که هیچ یک از وسایل خاص خود را فراموش نکرده‌اید.

    استفاده از یک چک لیست ساده در این زمینه کمک بسیاری به شما خواهد کرد. افراد بسیاری هر سال به دلیل عدم استفاده از چک مجبور می‌شوند تا در فرودگاه دوباره کلیه وسایل مورد نظر خود را به طور کامل بررسی کنند. این در حالی است که با تهیه یک چک لیست خود را در این زمینه راحت خواهید کرد.

    مهم‌ترین اسناد و مدارکی که باید به همراه داشته باشید

    اولین موردی که در زمینه وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرد، اسناد و مدارک هستند. به طور کلی باید گفت که مدارک و اسناد‌ اصلی‌ترین بخش از وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کشور کانادا را تشکیل می‌‌دهند؛ زیرا در حالی که می‌توان هر وسیله‌ای را خریداری کرد، تهیه نسخه المثنی هر یک از این اسناد آن هم در کشور کانادا واقعاً کار دشواری خواهد بود.

    اولین موردی که در این زمینه می‌توان از آن اسم برد، مدارک ازدواج یا طلاق شما هستند. علاوه بر این،‌ توصیه می‌شود که اگر فرزندی را به سرپرستی گرفته‌اید، حتماً مدارک مربوط به سرپرستی او را نیز به همراه داشته باشید. گواهینامه از نوع بین‌المللی نیز از جمله مدارک مورد نیاز شما در کشور کانادا محسوب می‌شود. اگرچه گرفتن گواهینامه در کانادا نیز امکان‌پذیر است، اما وقت زیادی را برای این موضوع می‌طلبد.

    کارت پایان خدمت برای آقایان یکی دیگر از موارد ضروری در این زمینه به شمار می‌آید که باید آن را به همراه داشته باشید. معمولاً توصیه می‌شود که حدوداً هشت الی نه هزار دلار پول نقد را نیز در کنار وسایل خود به کانادا داشته باشید تا پیش از افتتاح‌ حساب بانکی و … با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید. پذیرش‌نامه دانشگاه نیز یکی از مدارک مربوط به وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا است.

    images 1680705869 642d894d73bfc - وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا -

    وسایل مورد نیاز برای افرادی که کودک خردسال دارند

    زمانی که یک کودک خردسال دارید، مهاجرت کمی سخت‌تر از حالت عادی خواهد بود. این امر به دلیل کلیه وسایلی است که باید برای نگهداری از فرزند خردسال خود به همراه داشته باشید. تعداد و حتی نوع وسایل مورد نیاز در این زمینه رابطه مستقیمی با سن کودک شما دارد. به طبع، کودکان بالای هفت سال نیاز کم‌تری به موادی همچون پوشاک و … دارند.

    به همراه داشتن تعدادی پوشک یکی از مهم‌‌ترین مواردی است که والدین دارای فرزند خردسال باید حتماً آن را در چک لیست خود ذکر کنند. علاوه بر این، نباید مواد غذایی خشکی که می‌توانید آن‌ها را به راحتی در فرودگاه به همراه داشته باشید، فراموش کنید. میان وعده‌های مقوی هم گزینه مناسبی در این زمینه محسوب می‌شوند.

    لوازم بهداشتی خاص همچون مسواک،‌ خمیر دندان مخصوص کودکان و … نیز از جمله ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز در این زمینه به شمار می‌آیند. اگر حس می‌کنید فرزندتان در طول سفر خسته خواهد شد، از وسایل تفریحی خاصی همچون کتاب‌های رنگ‌آمیزی و … نیز غافل نشوید.

    به همراه داشتن مقداری آب نبات و شکلات برای سرگرم کردن کودک نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود. علاوه بر موارد گفته شده، بهتر است قمقمه آب و ظروف غذایی مخصوص کودک خود را نیز در چک لیست وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا ذکر کنید.

    داروهای مجاز در هنگام مهاجرت به کانادا

    انتخاب داروهای مناسب همواره دغدغه بسیاری از هم‌وطنان در هنگام مهاجرت به کشورهای خارجی بوده است. به طور کلی می‌توان گفت که شما اجازه ندارید در هنگام مهاجرت به کانادا داروهای غیر مجاز به همراه داشته باشید و به همراه داشتن آن‌ها می‌‌تواند منجر به جریمه شدن شما شود. به همین دلیل، لازم است که با داروهای مجاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید.

    بیمارانی مانند بیماران قلبی، بیماران دارایی امراض تنفسی و … که دارای داروهای خاص هستند باید حتماً داروهای خود را در جلد آن‌ها به همراه داشته باشند. علاوه بر این، ضروری است که نسخه پزشک مربوط به آن داروها را نیز به همراه داشته باشند. این امر به شما کمک می‌کند تا در فرودگاه به مأموران ثابت کنید که داروهای مورد نظر مختص به خود شما هستند.

    داروهای عادی که می‌توان آن‌ها را در لیست وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا آورد، عبارت‌اند از:

    • داروهای مخصوص سردرد
    • داروهای مربوط به سرماخوردگی
    • مواردی که می‌توان آن‌ها را در دسته‌بندی داروها قرار داد، مانند کرم‌های پوست و کرم‌های ضد آفتاب

    توصیه اصلی آن است که از به همراه داشتن همین موارد عادی نیز خودداری کنید. بسیاری از این داروها را می‌توان در داروخانه‌های کشور کانادا بدون نسخه پزشک نیز تهیه کرد. به همین دلیل، بهتر است با حمل داروهای مختلف خود را به دردسر نیندازید.

    اقلام مربوط به لوازم تحریر

    شاید تعجب کنید‌، اما بخشی از لیست وسایل مورد نیاز شما باید به لوازم تحریر اختصاص یابد. به یاد داشته باشید که در برخی از لحظات پس از ورود به کانادا ممکن است نیاز باشد تا جایی را امضا کرده یا در مورد مشکل خاصی یادداشت‌برداری کنید. نداشتن لوازم تحریر مناسب در این شرایط می‌تواند موجب اتلاف بیهوده وقت شما شود.

    از جمله مهم‌ترین مواردی که می‌توانید آن‌ها را در لیست مربوط به لوازم تحریر قرار دهید، می‌توان به مواردی همچون خودکار، مداد، پاک‌کن، دفترچه یادداشت کوچک و هایلایتر اشاره کرد. توصیه می‌شود که یک نقشه کامل از شهری که قصد دارید به آن وارد شوید، نیز به همراه داشته باشید.

    معمولاً در هنگام ورود به کانادا نمی‌توانید از سیم‌کارت خود برای دریافت دیتا و نقشه‌های آنلاین استفاده کنید. به همین دلیل، بهتر است که در لیست وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا یک نقشه کاغذی از شهر محل سکونت خود را نیز قید کنید.

    لوازم آشپزخانه مورد نیاز برای مهاجرت به کشور کانادا

    اگرچه بسیاری از لوازم آشپزخانه معمولی را می‌توان در کشور کانادا خریداری کرد، اما به طبع، باید برای انجام این کار هزینه بالایی را پرداخت کنید. به همین منظور، بهتر است که برخی از لوازم آشپزخانه را به همراه داشته باشید، البته توصیه می‌شود تنها در زمانی این موارد را به همراه خود به کانادا ببرید که واقعاً چمدان‌های بزرگی دارید. به همراه داشتن این اقلام موجب می‌شود تا بتوانید پس از رسیدن به کانادا و اقامت در محل سکونت خود، یک غذای سریع و مقوی را آماده کنید.

    از جمله وسایل آشپزخانه که می‌‌توان آن را در لیست وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا قرار داد، قابلمه است. نیاز نیست که چندین سایز مختلف از قابلمه را به همراه داشته باشید. یک قابلمه سایز کوچک و یک قابلمه سایز بزرگ گزینه‌های مناسبی در این زمینه به شمار می‌آیند. توصیه می‌شود که یک ماهیتابه درب‌دار را نیز به همراه خود ببرید. موارد دیگری همچون فلاسک و ظروف غذاخوری مانند چنگال، بشقاب و … نیز جزء وسایل ضروری آشپزخانه محسوب می‌شوند.

    ادویه‌های مهم

    یکی از بخش‌های اصلی غذاهای ایرانی، ادویه‌‌ است. در کانادا می‌توانید طیف عظیمی از ادویه‌ها را در مغازه‌های ایرانی یا عربی تهیه کنید. چنانچه در این فروشگاه‌های به محصول مورد نظر خود دست نیافتید، می‌توانید سری به فروشگاه‌های هندی بزنید. با توجه به این مورد می‌توان گفت که واقعاً ضرورتی برای به همراه داشتن ادویه وجود ندارد؛ زیرا می‌توان اکثر آن‌ها را در کانادا خریداری کرد.

    تنها اگر به ادویه یا سبزیجات خاصی همچون سبزیجات مربوط به آش، خورشت و … نیاز دارید، آن‌ها را در بسته‌بندی‌های مناسب با خود ببرید. بهتر است این محصولات را از فروشگاه‌هایی خریداری کنید که آن‌ها را در بسته‌بندی‌های دارای برند، تاریخ انقضا و … قرار می‌دهند. به یاد داشته باشید که همراه داشتن هر نوع ادویه‌ای که به شکل دانه باشد، کاملاً ممنوع است. این امر به دلیل قوانین خاص وزارت کشاورزی کانادا برای جلوگیری از وارد کردن دانه‌های غیر محلی است.

    پوشاک

    نمی‌توان در مورد وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا صحبت کرد، اما به البسه یا پوشاک نپرداخت. کانادا کشور کاملاً سردسیری محسوب می‌شود. این به آن معنا است که اکثر لباس‌های شما باید از نوع لباس‌های زمستانی باشند. توصیه می‌شود که حداقل چندین مدل کت، ژاکت و پالتو را به همراه خود ببرید،‌ به خصوص اگر قصد دارید در فصول سرد سال به کشور کانادا مهاجرت کنید.

    مواردی دیگری همچون تی شرت، شلوار، لباس‌های زیر همچون شورت و سوتین، جوراب، لباس‌های ورزشی و … نیز از جمله مواردی هستند که بهتر است حتماً چند مدل از آن‌‌ها را در چمدان‌های مخصوص لباس‌های خود قرار دهید. در این بین، باید به این نکته اشاره کنیم که امکان خرید همه نوع پوشاک با بهترین کیفیت در کشور کانادا وجود دارد و نیازی نیست که کل کمد لباس خود را با زور و فشار در چمدان‌هایتان جا دهید. لباس‌های خاصی همچون لباس‌های مجلسی و کت و شلوار را فراموش نکنید.

    داروهایتان را نیز به همراه داشته باشید

    لوازم آرایشی

    یکی دیگر از مواردی که باید در زمینه وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به آن اشاره کنیم، لوازم آرایشی هستند. این لوازم برای بانوان ارزش خاصی دارند. شما می‌توانید انواع لوازم آرایشی مورد نظر خود را به همراه داشته باشید و معمولاً مشکلی در زمان بازدید از وسایلتان در فرودگاه به وجود نمی‌آید. علاوه بر این، قیمت چنین محصولاتی در بازارهای خارجی قاعدتاً چندین برابر نمونه‌های ایرانی است.

    موارد مختلفی همچون ریمل، رژ لب و … را به شکل مناسب در چمدان‌‌های خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که محل قرارگیری آن‌ها در کنار پوشاک و البسه نباشد؛ زیرا در صورت بسته‌بندی آن‌ها ممکن است کل محتویاتشان در چمدان ریخته شود. عطر و ادکلن، دئودورانت یا ضد تعریق، شامپو و نرم‌کننده خود را به هیچ وجه فراموش نکنید.

    لوازم بهداشتی شخصی

    مورد دیگری که باید در زمینه وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به آن پرداخت، لوازم بهداشتی شخصی است. به طبع، همه افراد باید مسواک،‌ حوله و … خود را به همراه داشته باشید. شما می‌‌توانید لوازم خاصی همچون ریش‌تراش و سشوار خود را نیز به کانادا بیاورید، البته فراموش نکنید که برای استفاده از این وسایل معمولاً باید یک مبدل پریز خریداری کنید. به همین دلیل، بهتر است به همراه این لوازم برقی، چندین مبدل مخصوص پریزهای کانادایی را نیز در چمدان‌های خود قرار دهید تا در این زمینه با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید.

    سخن پایانی

    برای مهاجرت به هر کشوری از جمله کانادا باید وسایل خاصی را به همراه داشته باشید. این وسایل شامل مواردی همچون لوازم آرایشی، البسه، لوازم بهداشتی و … می‌شوند. با تهیه یک چک لیست مناسب در این زمینه می‌توانید از بابت به همراه داشتن وسایل مورد نظر خود مطمئن باشید.

    وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا شامل موارد مختلفی می‌شوند که در این متن به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشور کانادا هستید،‌ با کارشناسان موسسه مهاجرتی هرمس اپلای با شماره 02128111107 تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.