جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف
    28 فروردین 1402 - 1:47
    شناسه : 249078
    0

    فکر می‌کنید انتخاب بهترین کتاب ریاضی کنکور، به خصوص برای داوطلبان ضعیف، چه تاثیری روی درصد و نمره درس ریاضی خواهد داشت؟ آیا راهی وجود دارد که داوطلبان سطح مبتدی؛ منظورم کسانی است که در وضعیت صفر هستند و امیدی به حل حتی یک سوال ریاضی ندارند، در این درس پیشرفت کنند؟

    پ
    پ

    word image 249078 1 - بهترین کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف -

    بسیاری از دانش‌آموزان، معلمان و والدین هنوز بر روی جواب یک سوال قدیمی به توافق نرسیده‌اند: آیا ریاضیات شیرین است؟! اما جدا از تلخ و شیرین و ترش و ملس بودن ریاضیات، همه‌ ما برروی یک مساله توافق داریم: برای موفقیت در کنکور سراسری سازمان سنجش، ناگزیر به حل سوالات ریاضی خواهیم بود! دانش‌آموزان رشته‌ ریاضی باید بیشترین تمرکز خود را بر روی دروس ریاضیات بگذارند، درحالی‌که داوطلبان تجربی و انسانی نیز برای پیشی از رقبای خود و کسب رتبه‌های برتر کنکور، می‌توانند برروی ریاضیات سرمایه‌گذاری کنند.

    فکر می‌کنید انتخاب بهترین کتاب ریاضی کنکور، به خصوص برای داوطلبان ضعیف، چه تاثیری روی درصد و نمره درس ریاضی خواهد داشت؟ آیا راهی وجود دارد که داوطلبان سطح مبتدی؛ منظورم کسانی است که در وضعیت صفر هستند و امیدی به حل حتی یک سوال ریاضی ندارند، در این درس پیشرفت کنند؟ حتی اگر از درس ریاضی نفرت دارید، در این درس ضعف ریشه‌ای و اساسی دارید یا فکر می‌کنید هیچ استعدادی در زمینه ریاضی ندارید، این محتوا را تا انتها بخوانید. چون معتقدم که اگر یک کتاب ریاضی کنکوری استاندارد، مناسب سطح خود‌تان انتخاب کنید و روش مطالعه صحیح این درس را یاد بگیرید، یک دل نه صد دل عاشق ریاضی می‌شوید و از نتایجی که در امتحانات و آزمون‌ها می‌گیرید شگفت‌زده خواهید شد!

    بهترین روش مطالعه درس ریاضی

    اساس انجام هر کاری این است که ابتدا بهترین روش برای انجام آن کار را یاد بگیرید. برای مطالعه درس ریاضی، اصولی وجود دارد که باید رعایت شوند، چون در اکثر مواقع دو دلیل برای ضعف داوطلبان در درس ریاضی وجود دارد؛ اول تنبلی کردن و دوم روش مطالعه غلط درس ریاضی! کنکوری‌ها به خصوص داوطلبان ضعیف، برای یادگیری درس ریاضی بهتر است مراحل زیر را گام به گام دنبال کنند:

    • از روی درسنامه کتاب کمک درسی، یک مبحث را مطالعه کنید. (هرکجا درسنامه کتاب نامفهوم بود، می‌توانید از فیلم آموزشی استفاده کنید).
    • بهتر است هر مبحث بلند را به چند بخش کوتاه تقسیم کنید.
    • بعد از مطالعه هر مبحث بلافاصله برای آن تست آموزشی بزنید. (حتی اگر نمی‌توانید تست حل کنید، ابتدا کمی روی هر سوال فکر کنید، بعد پاسخ‌نامه را مطالعه کنید و مجدد سعی کنید تست را خودتان حل کنید).
    • وقتی یک مبحث کاملا تمام شد، کتاب درسی را برای آن مبحث بخوانید.
    • برای مبحث مورد نظر خلاصه نویسی انجام دهید.
    • در فواصل منظم خلاصه‌ها را مرور کنید و تا می‌توانید تست بزنید.

    معیارهای انتخاب بهترین کتاب ریاضی کنکوری

    مهم‌ترین معیار برای خرید کتاب ریاضی کنکوری، مشخص کردن سطح داوطلب است؛ چون قرار است قسمت‌های مختلف هر کتاب را بر اساس سطح داوطلبان مورد بررسی قرار دهیم، برای مثال:

    • بهترین کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف، باید درسنامه بسیار خوبی داشته باشد. این یعنی هم درسنامه کامل باشد و هم لحن و شیوه بیان مطالب به گونه‌ای باشد که داوطلب به تنهایی و بدون معلم از پس فهم مطالب برآید. تست‌ها باید روند آموزشی داشته باشند و پاسخ‌ها تست‌ها کامل و واضح نوشته شوند.
    • کتاب ریاضی کنکوری برای داوطلبان متوسط، باید درسنامه خلاصه و جمع و جوری برای مرور و یادآوری مطالب داشته باشد و تعداد و تنوع تست‌ها بالا باشد.
    • در کتاب ریاضی کنکوری مناسب برای داوطلبان سطح پیشرفته، سطح تست‌ها بسیار مهم است؛ چون این داوطلبان باید سوالات دشوار، ترکیبی و خلاقانه حل کنند.

    ویژگی‌های کتاب ریاضی کنکوری برای افراد ضعیف

    از آنجایی که داوطلبان ضعیف باید مطالب دشوار درس ریاضی را از پایه و الفبای اولیه آن یاد بگیرند و کتاب‌های درسی ریاضی دبیرستان هم ضعیف عمل کرده‌اند و با مطالعه آنها چیز زیادی دستگیر داوطلبان نمی‌شود، کتاب ریاضی کنکوری برای افراد ضعیف باید درسنامه بسیار خوبی داشته باشد. درسنامه‌ها باید مطالب مبهم و سر بسته کتاب درسی را با ساده‌ترین لحن توضیح دهند و بعد از توضیح هر فرمول باید تعدادی نمونه سوال تستی یا تشریحی مطرح شود؛ چون یادگیری ریاضی بدون حل نمونه سوال امکان ندارد. سطح تست‌ها باید مناسب داوطلبان ضعیف باشد؛ یعنی اولا تست‌ها سطح‌بندی شده باشند و دوما اکثر سوالات باید در سطح ساده و متوسط باشند. پاسخ‌نامه تشریحی باید به حدی کامل و روان باشد، که داوطلب با مطالعه آن برای حل آن سوال و سوالات مشابه‌ش ایده بگیرد.

    معرفی بهترین کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف

    • رشته تجربی: بهترین کتاب ریاضی کنکور برای داوطلبان ضعیف رشته تجربی، کتاب‌های ریاضی آموزش شگفت‌انگیز خیلی سبز (به صورت تک پایه)، کتاب ریاضی تجربی کامل کنکور میکرو طلایی گاج و ریاضی تجربی جامع کنکور تخته سیاه است.
    • رشته ریاضی: به داوطلبان ضعیف رشته ریاضی، کتاب‌های تک پایه آموزش شگفت انگیز خیلی سبز برای دروس حسابان، هندسه و ریاضیات گسسته، کتاب‌های میکرو طلایی گاج و کتاب حسابان و ریاضی جامع خیلی سبز را پیشنهاد می‌کنیم.
    • رشته انسانی: کتاب‌های ریاضی و آمار جامع کنکور رشته انسانی از انتشارات مشاوران آموزش، ریاضی کامل کنکور رشته انسانی میکرو طلایی گاج و ریاضی و آمار کنکور انسانی سیر تا پیاز گاج، از جمله بهترین کتاب‌های ریاضی کنکور برای داوطلبان ضعیف رشته انسانی هستند.

    کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف را از کجا خریداری کنیم؟

    احتمالا تا قبل از استفاده گسترده مردم از اینترنت، تهیه کتاب‌های کنکوری برای برخی از افراد به خصوص کسانی که در شهرهای کوچک زندگی ‌می‌کردند، چالش بزرگی بود. خوشبختانه امروزه می‌توانید با یک جستجوی کوچک در اینترنت، کتاب‌های کنکوری مورد نیازتان را پیدا کنید و سفارش دهید. البته این موضوع هم چالش‌های خاص خودش را دارد، از جمله پیدا کردن یک وب سایت معتبر و مورد اعتماد برای خرید کتاب‌های کنکور؛ بهترین کتاب‌های ریاضی کنکور را می‌توانید از فروشگاه خوش‌آوازه پایتخت کتاب خریداری کنید. با مراجعه به وب سایت پایتخت کتاب، می‌توانید با دانلود نمونه هر کتاب در قالب فایل pdf و نیز مطالعه مقالات معرفی هر کتاب، منابع مختلف را بررسی و با هم مقایسه کنید. به علاوه با مراجعه به قسمت وبلاگ این مجموعه، می‌توانید به صورت رایگان مقالات مشاوره‌ای و کنکوری زیادی را مطالعه کنید.

    آیا امیدی به پیشرفت داوطلبان ضعیف در درس ریاضی هست؟

    قطعا امید هست! اما به این آسانی‌ها نیست و چند شرط دارد؛

    • اول اینکه باید به خودتان اعتماد کنید و بدانید که خداوند کم یا زیاد به شما استعداد یادگیری ریاضیات را داده است!
    • دوم بهترین و مناسب‌ترین منبع را تهیه کنید؛ منبعی که شما با آن راحت هستید و به نیازهای شما پاسخ می‌دهد نه منبعی که دوستتان یا فلان رتبه برتر معرفی کرده است.
    • سوم یک برنامه ریزی مناسب برای مطالعه درس ریاضی داشته باشید؛ مطالعه این درس را هر روز در برنامه بگنجانید و سعی کنید بهترین بازه از روز را به مطالعه این درس اختصاص دهید.
    • چهارم از روش مطالعه درستی استفاده کنید و تا می‌توانید تست بزنید.
    • پنجم ناامید نشوید، قطعا برای پیشرفت در درس ریاضی نسبت به سایر دروس به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.