شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برای کاهش استرس چه دمنوشی بخوریم؟ (5 دمنوش گیاهی 100% مفید)
    28 فروردین 1402 - 10:09
    شناسه : 249188
    0

    برای کاهش استرس چه دمنوشی بخوریم؟ در این مقاله 5 دمنوش ضد استرس را معرفی کردیم که بهترین دمنوش‌ها در این زمینه هستند.

    پ
    پ

    images 1681647597 643be7ed12fb4 - برای کاهش استرس چه دمنوشی بخوریم؟ (5 دمنوش گیاهی 100% مفید) -

    باتوجه با افزایش استرس در سطح جوامع امروزی، بسیاری از مردم به دنبال تهیه دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس هستند. قصد داریم 5 دمنوش گیاهی ضد استرس را معرفی کنیم که 100% برای کاهش اضطراب و استرس مفید هستند.

    برای کاهش استرس چه دمنوشی بخوریم؟

    دمنوش‌های گیاهی زیادی وجود دارند که به دلیل داشتن ترکیبات طبیعی خود، به عنوان دارویی طبیعی برای کاهش استرس و اضطراب شناخته می‌شوند. در ادامه برخی از این دمنوش‌ها را به همراه نحوه تهیه‌ معرفی می‌کنیم.

    دمنوش زرشک و عناب

    دمنوش عناب و زرشک یک دمنوش شگفت‌انگیز برای کاهش استرس است. مصرف این دمنوش باعث می‌شود تا آرامش عجیبی در هنگام خوابیدن داشته باشید. در ادامه دلایلی مفید بودن دمنوش زرشک و عناب برای کاهش استرس را توضیح می‌دهیم.

    زرشک دارای مقادیر بالایی از ویتامین ث است که به عنوان آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب عمل می‌کند و می‌تواند به کاهش استرس و افزایش سیستم ایمنی کمک کند. همچنین تحقیقات نشان داده که مصرف زرشک می‌تواند سطح کورتیزول (هورمون استرس) را در بدن کاهش دهد.

    عناب نیز دارای خواص ضد استرس است. بر اساس تحقیقات، مصرف عناب می‌تواند سطح سروتونین و ملاتونین را در بدن افزایش دهد که به کاهش استرس و بهبود خواب کمک می‌کند.

    اگر قصد تهیه دمنوش ضد استرس فوق‌العاده مفیدی را دارید، حتما طرز تهیه دمنوش عناب و زرشک را یاد بگیرید و آن را مصرف کنید. در فیلم زیر به‌صورت مختصر و مفید نحوه تهیه این دمنوش آموزش داده شده است.

    همچنین پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به مقاله خواص زرشک در سایت جهاد دانشگاهی، بیشتر با خواص شگفت انگیز این میوه دارویی در زمینه‌های دیابت، چربی خون و سلامتی عمومی بدن آشنا شوید.

    دمنوش زعفران

    یکی از دلایل مفید بودن زعفران برای کاهش استرس، وجود ترکیباتی همچون کروسین، سافرانال، پیکوکروسین و کاروتنوئیدها در آن است. این ترکیبات دارای خواص ضداضطراب، آرامبخشی و ضد التهابی هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا احساس آرامش کنید. ضمنا تحقیقات نشان داده است که مصرف زعفران می‌تواند سطح سروتونین را در بدن افزایش دهد که یکی از عوامل مهم برای کاهش استرس است.

    نحوه تهیه این دمنوش آرامش بخش در فیلم زیر آموزش داده شده است.

    دمنوش آویشن

    آویشن یکی از دمنوش‌های گیاهی بسیار محبوب ما ایرانیان است. معمولا اغلب آویشن را به‌عنوان یک دمنوش مفید برای سرماخوردگی و سرفه می‌شناسند و کمتر کسی به خواص آرامش بخشی آن اشاره کرده است. اما شاید جالب باشد بدانید که یکی از بهترین دمنوش‌ها برای آرامش اعصاب و استرس به حساب می‌آید.

    برای تهیه این دمنوش ضد استرس می‌توانید یک قاشق چای‌خوری آویشن خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از ۵ دقیقه که دم کشید، آن را میل کنید.

    همچنین با جستجوی دمنوش عناب و آویشن در گوگل، می‌توانید نحوه تهیه دمنوش گیاهی ترکیبی عناب و آویشن را نیز یاد بگیرید و خواص فوق‌العاده عناب نیز در کنار آویشن بهره‌مند شوید.

    دمنوش نعناع

    نعناع حاوی مواد موثری مانند منتول، روزماریک اسید و اسید فولیک است. منتول به دلیل خاصیت آرامبخشی و افزایش جریان خون به مغز، باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود.

    همچنین اسید روزماریک و اسید فولیک نیز به کاهش استرس کمک می‌کنند و در برخی مطالعات نشان داده شده است که این مواد موثره‌ی گیاهی می‌توانند سطح هورمون استرس کورتیزول را کاهش دهند. به همین دلیل، مصرف دمنوش نعناع به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش استرس و اضطراب پیشنهاد می‌شود.

    توصیه می‌شود که حداکثر ۳ بار در روز از دمنوش نعناع استفاده کنید. همچنین، در صورت داشتن هرگونه حساسیت یا مشکلات پزشکی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

    دمنوش گل گاوزبان

    این دمنوش اثر آرامبخش و ضد اضطرابی دارد که به کاهش استرس کمک می کند. برای تهیه آن، یک قاشق چای‌خوری از گل گاوزبان را در یک فنجان آب جوش بریزید و حدود 5 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

    سخن آخر

    ما در این مقاله سعی کردیم بهترین دمنوش‌های گیاهی که در طب سنتی برای کاهش استرس و آرامش اعصاب معرفی شده‌اند را خدمتتان معرفی کنیم. دمنوش‌های گیاهی به‌ویژه دمنوش‌هایی مانند زعفران و یا دمنوش عناب و زرشک، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای پایین آوردن استرس باشند. اما فراموش نکنید که صرفا مصرف دمنوش ضامن کاهش استرس نخواهد بود. مواردی مانند مدیتیشن، تغییر باور و داشتن افکار و نگاه مثبت به زندگی، ازجمله موارد بسیار مهمی هستند که در کاهش اضطراب نقش دارند.

    در پایان لازم به توضیح است که اگر برای تهیه دمنوش‌ها نیاز به محصولات گیاهی ارگانیک داشتید، پیشنهاد ما این است که این محصولات را از فروشگاه bagheiran.com تهیه کنید. این فروشگاه شرایط خرید مستقیم محصولات ارگانیکی مانند زرشک، زعفران و عناب را از کشاورزان فراهم آورده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.