×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

Z:\Article\دکتر صفورا امامی\تصاویر\34.jpeg

لبخند و دندان‌های سالم چگونه به نظر می‌رسند؟

یک لبخند کامل همان چیزی است که همه ما آن را تصور می‌کنیم؛ لبخند کامل از دندان‌هایی سفید زیبا، بدون لکه، به خوبی تراز و با بایت درست تشکیل شده است. علاوه بر این، لثه‌ها یکنواخت هستند و ارتفاع تاج کافی دارند. به این معنی که لثه عقب نشینی نداشته یا بیش از حد دندان‌ها را پوشش نمی‌دهد. از همه مهم‌تر، لبخند کامل مترادف با داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا است. بنابراین کمتر به این موضوع می‌پردازیم که دندان‌ها چگونه باید عالی به نظر برسند، و بیشتر به سلامت کلی آنها می‌پردازیم. برای داشتن یک لبخند کامل دندان‌ها باید سالم بوده و هیچ بیماری نداشته باشند.

دکتر متخصص عصب کشی مسواک زدن بعد از غذا و استفاده از نخ دندان کلید اصلی داشتن دندان‌های زیبا و سالم است. برای برخورداری از سلامت دهان و دندان، بهداشت حرفه ای دهان باید دو سال یا سالانه انجام شود. به همین ترتیب باید سالی یک یا دو بار به دندانپزشک مراجعه کرده تا از سلامت کامل حفره دهان خود مطمئن شوید.

Z:\Article\دکتر صفورا امامی\banner\emami3.jpg

دندان‌های بی نقص در زنان و مردان: تفاوت چیست؟

دکتر ریشه دندان دندان‌های بالا و پایین در مردان و زنان ویژگی‌های مشابهی دارند. دندان‌های بی‌نقص در هر در گروه مرد و زن در یک راستا قرار دارند، شکل خوبی داشته، شکاف ندارند و سفید هستند. با این حال، لبخند کامل در مردان و زنان تفاوت‌های کوچکی ممکن است داشته باشند:

  • در آقایان، شکل طبیعی دندان‌های کامل کمی مستطیل‌تر با لبه‌های مستقیم و زوایای قوی است. همچنین دندان‌های مردان به نسبت قد آنها معمولا کمی بزرگتر از زنان است.
  • در خانم‌ها شکل کامل دندان‌ها کمی‌گردتر است. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که هر فردی منحصر به فرد است و هم مردان و هم زنان می‌توانند دندان‌های بی‌نظیری داشته باشند که از این کلیشه‌ها پیروی نمی‌کنند.

نکته دیگری که در رابطه با لبخند بی نقص در خانم‌ها باید به آن توجه داشت، این است که آنها باید نسبت به آقایان بیشتر از دندان‌های خود مراقبت کنند، زیرا عوامل هورمونی زیادی وجود دارد که می‌تواند زمینه ساز شرایط خاص باشد. به عنوان مثال، در دوران بارداری امکان بیشتری برای ابتلا به ژنژیویت و گرانولوم وجود دارد و در دوران یائسگی، تمایل به پوکی استخوان افزایش یافته که می‌تواند بر تراکم استخوان‌های فک بالا تأثیر بگذارد.

چگونه دندان‌های زیبا داشته باشیم؟

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید مانند افراد مشهور دندان‌های سفید درخشانی داشته باشید، حقیقت این است که راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. از یک طرف، نکات خاصی در مورد چگونگی به دست آوردن یک لبخند بی نقص وجود داشته که رعایت آن‌ها بسیار آسان است و در برنامه روزانه شما قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، برخی از درمان‌ها هستند که بسته به مورد و با توجه به نظر دندانپزشک ممکن است لازم به پیاده سازی باشد تا به دندان‌هایی زیبا دست یابید.

Z:\Article\دکتر صفورا امامی\تصاویر\6.jpg

نکاتی برای داشتن یک دندان زیبا

چند ترفند وجود دارد که می‌توانید برای داشتن دندان‌های زیبا آن‌ها را رعایت کنید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • بعد از هر وعده غذایی دندان‌های خود را مسواک بزنید. این مهم ترین ترفند برای داشتن لبخندی کامل، سالم و زیبا است.
  • هر زمان که دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید از نخ دندان استفاده کنید.
  • برای مبارزه با باکتری‌ها و داشتن نفسی تازه از دهانشویه استفاده کنید.
  • از غذاهایی که دندان‌ها را لکه‌دار می‌کنند مانند شراب، میوه‌های قرمز رنگ، قهوه، چای و غیره خودداری کنید و در صورت مصرف، سعی کنید در اسرع وقت دندان‌های خود را مسواک بزنید تا لکه‌ای روی دندان باقی نماند.
  • به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. اگر احساس ناراحتی یا درد می‌کنید، آن را نادیده نگیرید؛ مراجعه منظم به دندانپزشک برای تشخیص آسیب شناسی‌های احتمالی دهان مانند پوسیدگی، مال اکلوژن، پریودنتیت، دندان قروچه، عقب نشینی لثه‌ها یا مشکلات دندانی، شلوغی یا شکاف دندان حیاتی است.
  • سعی کنید بطری‌ها را با دندان‌هایتان باز نکنید یا اشیاء دیگر را نجوید. ترک‌های ریز دندانی می‌توانند در اثر این آسیب‌ها ایجاد شوند که به مینای دندان آسیب زده یا حتی به تدریج دندان‌ها را جابه جا می‌کنند.
  • مراقب لثه‌های خود باشید. از مسواک زدن با اعمال فشار زیاد بر روی دندان خودداری کنید، زیرا ممکن است ملتهب شده و آسیب ببینند.
  • برای جلوگیری از پوسیدگی از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید.
  • رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید، از مصرف غذاهایی که برای دندان‌های شما مضر هستند، مانند قندهای تصفیه شده اجتناب کنید یا مصرف آن‌ها را کاهش دهید.
  • به توصیه‌های دندانپزشک خود عمل کرده و اگر مشکل بایت یا ناهماهنگی دندان دارید و متخصص ارتودنسی توصیه می‌کند که درمان ارتودنسی را آغاز کنید، شروع آن را به تاخیر نیندازید.

درمان‌هایی برای داشتن دندان‌های زیبا

علاوه بر توصیه‌های اولیه‌ای که می‌تواند برای هر کسی مناسب باشد، درمان‌هایی برای داشتن دندان‌های زیبا و سالم وجود دارد که می‌توانند در برخی موارد خاص بسیار مفید باشند. در زیر به تفصیل آنها را بررسی کرده‌ایم:

سفید کردن دندان‌ها

سفید کردن دندان توسط متخصصان چه در کلینیک و چه در خانه می‌تواند راه حلی برای دستیابی به دندان‌های سفید و بی نقص باشد. اگر متوجه شدید که رنگ دندان‌هایتان زرد شده یا لکه‌هایی روی آن‌ها ظاهر شده است که نمی‌توانید با رعایت بهداشت روزانه، آن‌ها را از بین ببرید، بهتر است سفید کردن دندان‌ها را در نظر بگیرید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که در طول سال‌ها طبیعی است که رنگ دندان‌ها تا حدی تیره شود، بنابراین داشتن دندان‌های سفید و بی‌نقص می‌تواند به یک چالش تبدیل شود. ژنتیک همچنین روی اینکه دندان‌های شما از بدو تولد کم و بیش سفید هستند تأثیر می‌گذارد، بنابراین همه نمی‌توانند پس از انجام درمان‌های سفید کننده، به دندان‌هایی سفید دست یابند.

استفاده از روکش دندان

برای داشتن دندان‌های زیبا و بی نقص با روکش، مهم است که اکلوژن یا مشکلات جدی دندانی نداشته باشیم. به عنوان مثال، اگر کمی فاصله بین دندان‌ها وجود داشته باشد، می‌توان این مشکل را با استفاده از روکش‌های لمینت برای دستیابی به دندان‌های کاملا صاف درمان کرد. روکش‌ها ظاهر دندان را بدون نیاز به استفاده از بریس بهبود می‌بخشند؛ اما اگر مشکل جدی‌تری دارید نیاز به درمان‌های ارتودنسی یا حتی جراحی خواهید داشت. اگر به این فکر می‌کنید که چگونه مانند افراد مشهور دندان‌های خود را تراز کنید، بسیاری از آنها اغلب برای رسیدن به یک لبخند کامل به استفاده از روکش‌ها متوسل می‌شوند، اما مهم است که اجازه ندهید به راحتی تحت تأثیر قرار بگیرید و لازم است حتماً با یک متخصص مشورت کنید. دریابید که کدام درمان برای شما مناسب ترین است.

درمان ارتودنسی

برای داشتن دندان‌های زیبا، ممکن است نیاز به ارتودنسی و استفاده از بریس‌های شفاف داشته باشید. برای تراز کردن و داشتن دندان‌های عالی، هم برای دندان‌های بالا و هم برای دندان‌های پایین، بریس‌ها یا تراز کننده‌هایی قابل دستیابی هستند. ارتودنسی می‌تواند موارد ناهماهنگی دندان و مال اکلوژن، فاصله بیش از حد بین دندان‌ها و شلوغی دندان را درمان کند. برای حفظ دندان‌های بی نقص بعد از ارتودنسی باید حتما از نگهدارنده‌ها استفاده کنید، همچنین لازم است مراقب رنگ و بهداشت دندان‌هایتان باشید.

دندان پزشک صفورا امامی داشتن دندان‌های طبیعی و بی نقص هدف همه است. علاوه بر این، دندان‌های کاملا صاف نیز راز یک لبخند سالم است. اگر دندان‌های شما نامرتب است یا مشکل بایت دارید می‌توانید از از بریس‌های نامرئی کمک بگیرید. این بریس‌ها شفاف و قابل جابه جایی هستند، بنابراین می‌توانید بدون اینکه کسی متوجه شود دندان‌های خود را تراز یا اصلاح کنید. داشتن دندان‌های بی نقص با بریس‌های شفاف، راحت، سریع و بهداشتی است، زیرا می‌توانید برای مسواک زدن دندان‌های خود الاینرها را برداشته، که دسترسی بهتری را هنگام مسواک زدن به سخت ترین نواحی قابل دسترسی برای شما فراهم می‌کند.

جراحی برای به دست آوردن دندان‌های زیبا

دکتر متخصص عصب کشی شریعتی موارد پیچیده تری وجود دارد که برای دستیابی به دندان‌های سفید و بی نقص مورد نظر، نیاز به جراحی دارد. برخی از مشکلات دندانی که ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند عبارتند از جراحی لثه، پیوند استخوان، لیفت سینوس فک بالا یا زمانی که یک دندان از دست رفته است. اگر دندان از دست رفته باشد، احتمالاً نیاز به ایمپلنت خواهید داشت. از سوی دیگر، جراحی به نام جراحی ارتوگناتیک نیز ممکن است برای دستیابی به دندان‌های بی‌نقص در مواردی که مشکلات جدی بایت باید برطرف شوند، ضروری باشد.

هزینه داشتن دندان زیبا چقدر است؟

در بیشتر موارد، داشتن یک لبخند زیبا آنقدر که فکر می‌کنید هزینه ندارد. اقدامات زیادی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید از بروز لکه روی دندان جلوگیری کرده و دندان‌هایی سالم و زیبا داشته باشید. بسیاری از این اقدامات شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و معاینات دندانپزشکی سالانه می‌شود. اگر به طور منظم به دندانپزشک مراجعه نکنید و توصیه‌های دندانپزشک خود را دنبال نکنید، در نهایت هزینه بالایی برای داشتن دندان‌های زیبا خواهید داشت

با این حال، مواردی وجود دارد که پیشگیری موثر نیست و داشتن دندان‌های زیبا می‌تواند کمی گران تمام شود. جراحی، سفید کردن دندان، استفاده از روکش‌ها و ارتودنسی از جمله درمان‌های هزینه بر برای داشتن دندان‌های زیبا و سالم است.

شرکت طراحی سایت ایده پویا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.