جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع ایزوگام چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟
    30 فروردین 1402 - 12:09
    شناسه : 249429
    0

    از ایزوگام که به آن عایق ضد رطوبت نیز گفته می شود، جهت جلوگیری از ورود آب ، نم و رطوبت به سطوحی مانند پشت بام ها، کف استخر و غیره استفاده می شود. ایزوگام به طور کلی از قیر، مواد نفتی و الیاف مصنوعی ساخته می شود و دارای انواع مختلفی می باشد که با توجه به ویژگی هایی که هر کدام دارند در سطوح مختلف از آن ها استفاده می کنند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع ایزوگام بپردازیم و شما را با بهترین ایزوگام ها و ویژگی هایشان آشنا کنیم.

    پ
    پ

    انواع ایزوگام

    1.    ایزوگام پلیمری

    جهت ساخت و تهیه این نوع ایزوگام ها از قیر، مواد نفتی و محصولات پتروشیمی استفاده می شود که بخش عمده ی آن قیر می شود. به طوری که می توان گفت تقریبا 60 تا 70 درصد این ایزوگام ها از قیر می باشد. در کارخانه ها مواد دیگری مانند تیشو، پلی استر، پودر تالک، پلی اتیلن و غیره را با موادی که در بالا گفتیم ترکیب کرده و لایه ای بسیار محکم را ایجاد می کنند که در برابر نفوذ رطوبت مقاومت بالایی دارد. این لایه همان مایع پلیمر می باشد که در خط تولید به ایزوگام تبدیل می شود.

    2.    ایزوگام دمیده

    همانند ایزوگام های پلیمری، در ایزوگام های دمیده ماده اصلی که در تهیه آن ها استفاده می شود قیر می باشد.
    البته این قیر، قیر دمیده شده می باشد که در مقایسه با قیر معمولی از درجه نفوذ کمتری برخوردار می باشد. این نوع از ایزوگام از طریق دمیدن هوا به مازوت یا نفت کوره ای ساخته می شوند. به همین دلیل است که به این نوع از ایزوگام ها، ایزوگام دمیده گفته می شود. این نوع ایزوگام ها به دلیل ساختاری که دارند نسبت به ایزوگام های پلیمری طول عمر کوتاه تری داشته و همچنین در برابر آب و رطوبت مقاومت کمتری دارند. این ایزوگام ها در ساختمان سازی کاربردی ندارند و معمولا از آن ها در مکان هایی که رطوبت بسیار کمی وجود دارد استفاده می شود. در مواردی مانند اندود کاری، باتری خودرو، تولید ورق های پوشش بام و غیره از ایزوگام های دمیده استفاده می شود.

    3.    ایزوگام تک لایه

    ایزوگام تک لایه همانطور که از نامش پیداست، از یک لایه پلی استر سوزنی شکل تشکیل شده است. این نوع ایزوگام از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و معمولا از آن برای عایق بندی مکان هایی که عایق کاری آن ها به انعطاف بالایی نیاز دارد استفاده می شود.از مزایای مهمی که این ایزوگام دارد مقرون به صرفه بودن آن می باشد که باعث می شود افراد بتوانند با قیمت معقولی این نوع ایزوگام را تهیه کنند.

    4.    ایزوگام دو لایه

    این ایزوگام از دولایه تشکیل شده است که جنس این دو لایه از تیشوی نخ دار و پلی استر می باشد. ایزوگام دو لایه به دلیل اینکه در ساختار آن از شیشه یا همان تیشو و پلی استر استفاده شده است نسبت به ایزوگام تک لایه مقاومت بیشتری دارد. علت بالا بودن مقاومت آن وجود تیشو می باشد که از خمیده شدن ایزوگام جلوگیری می کند. ایزوگام دو لایه از آنجایی که طول عمر زیاد و استحکام بسیار بالایی داشته، بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد. علاوه بر این از ایزوگام دو لایه در مناطقی که مرطوب و سردسیر می باشند نیز استفاده می شود.

    5.    ایزوگام پودری

    در ساخت این نوع ایزوگام ها برخلاف این که از لایه های آلومینیومی استفاده شود، از پودر معدنی استفاده می کنند. در ساختار ایزوگام پودری، از یک لایه پلی استر سوزنی، یک لایه تیشوی نخ دار، قیر و اصلاح کننده های APP استفاده شده است. توجه کنید که از پودر معدنی به عنوان روکش ایزوگام استفاده می شود. به همین دلیل از این نوع ایزوگام ها در مکان هایی که تابش نور آفتاب بسیار شدید می باشد استفاده نمی شود. بلکه از ایزوگام های پودری در مکان هایی مانند دیوار ها، سرویس های بهداشتی، کف استخر ها و غیره استفاده می شود.

    images 1681890312 643f9c08940d0 - انواع ایزوگام چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟ -

    6.    ایزوگام آلومینیومی یا فویل دار

    در این ایزوگام نیز همانند ایزوگام پودری از یک لایه پلی استر، یک لایه تیشو نخ دار، قیر و اصلاح کننده های APP استفاده شده است. با این تفاوت که در این ایزوگام از یک روکش آلومینیومی بر روی سطح عایق استفاده می شود تا مقاومت آن در مقابل تابش نور خورشید افرایش یابد. روکش آلومینیومی باعث می شود تقریبا بیش از 85 درصد گرما به بیرون منتقل شود و به لایه اصلی ایزوگام توسط اشعه ماوراء بنفش آسیبی نرسد. ایزوگام های فویل دار در مکان هایی مانند پشت بام ها که به طور مستیم در معرض تابش شدید نور خورشید قرار دارند استفاده می شوند. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم ایزوگام ها دارای انواع مختلفی می باشند که دارای ضخامت و مقاومت های متفاوتی می باشند.
    هنگام انتخاب ایزوگام باید به مواد تشکیل دهنده و مقاومت آن ایزوگام و همچنین مکانی که قصد دارید آن را عایق کاری کنید دقت داشته باشید و ایزوگام مناسب را انتخاب کنید.

    امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با برخی از بهترین ایزوگام ها و ویژگی هایشان آشنا کنیم.
    از شناخته شده ترین برندهای ایزوگام ، ایزوگام دلیجان است . برای خرید و نصب انواع ایزوگام دلیجان از نمایندگی ایزوگام دلیجان در تهران ، با عایق پویان تماس بگیرید.  09125257792

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.