×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ارائه راهنمای خرید بهترین مکمل ورزشی باهدف انتخاب کاربردی‌ترین نمونه موجود، با اثرگذاری سریع و بدون عوارض جانبی رایج را در این مطلب در دستور کار خود قرار داده‌ایم. مکمل‌های ورزشی به‌منظور دسترسی سریع‌تر ورزشکاران به‌تناسب اندام فرموله شده‌اند. این خوراکی‌های ورزشی با جبران کمبودهای ریزمغذی، تأمین سوخت مصرفی و ارتقا عملکرد فیزیکی در زمان تمرینات، سبب بهبود سلامتی و کسب نتیجه مطلوب از حرکات ورزشی می‌شوند. امروزه تمامی بدن‌سازان، وزنه‌برداران و ورزشکاران حرفه‌ای به‌منظور جلوگیری از تحلیل عضلانی به این مکمل‌ها متناسب با نوع ورزش انتخابی‌شان نیاز دارند. به همین دلیل ارائه راهنمای خرید بهترین مکمل ورزشی را موردتوجه قرار داده تا به ناخواسته گرفتار نمونه‌های ناکارآمد و زیان‌بار نشوید.

word image 249537 1 - راهنمای خرید بهترین مکمل ورزشی در سال جدید -

آشنایی با انواع مکمل‌های ورزشی موجود در بازار:

مکمل‌های ورزشی بر اساس ترکیبات موجود در آن‌ها دارای انواع مختلف پروتئین، کراتین، مولتی‌ویتامین و آمینواسید هستند. البته این مکمل‌ها دارای دسته‌بندی‌های دیگری نیز بانام کربوهیدرات، چربی سوز، پروهورمونی و انرژی‌زا بوده که تماماً پراستفاده و کارآمد به نظر می‌رسند. این تنوع به‌منظور دسترسی راحت‌تر ورزشکاران به هدف ورزشی‌شان که دارای طیف متنوعی مانند عضله سازی، چربی سوزی، تناسب‌اندام و بسیاری موارد دیگر بوده، در این محصولات لحاظ شده است. البته هرکدام از این مکمل‌ها دارای زیرمجموعه‌های دیگری بدین شرح می‌باشند که آشنایی با آن‌ها نیز ضروری به نظر می‌رسد:

  • مکمل پروتئین: پروتئین وی، گازئین، تخم‌مرغ، گیاهی و گوشت
  • مکمل کراتین: اتیل استر، بافر شده، مونو هیدرات و …
  • مکمل مولتی‌ویتامین: ویتامین‌های A، D، B6، B12، C و کلسیم، منیزیم و روی
  • مکمل آمینواسید: گلوتامین، بی سی ای ای، آرژنین، بتا آلانین و روغن ماهی
  • مکمل کربوهیدرات: کربوهیدرات ساده، گینر و کربوهیدرات پیچیده
  • مکمل چربی سوز: چای سبز، ال ـ کارنیتین، سی ال ای، یوهیمبین
  • مکمل پروهورمونی: دی ای ای
  • مکمل انرژی‌زا: کافئین، سیترولین، اچ ام بی و پمپ

برندهای معتبر عرضه‌کننده بهترین مکمل ورزشی:

برندهای مختلفی مانند BSN، BPI، ZMA، DHEA، BIOX، DOOBIS و EVOGEN توانسته‌اند، به تولید بهترین مکمل ورزشی برای دو قشر آقایان و خانم‌ها بپردازند. این برندها با توجه به نیازهای مختلف این دو گروه و اهداف متفاوت ورزشی محصولات خود را تنوع بخشیده تا نیازهای وسیع‌تری را پاسخگویی نمایند. ازاین‌رو دارای نام و نشانی آشنا برای تمام ورزش دوستان در سراسر جهان هستند.

راهنمای خرید بهترین مکمل ورزشی بر اساس اهداف مختلف:

اگر هدفتان افزایش حجم عضلات است، خرید مکمل‌های انرژی‌زا و پروتئینی بهترین انتخاب است. ولی ورزشکاران علاقه‌مند به چربی سوزی باید به سراغ مکمل‌های کافئین دار یا عصاره چای سبز رفته یا از نمونه‌های دارای امگا ۳ بهره‌مند شوید. البته ورزشکارانی نیز که نگران افت انرژی خود حین تمرینات بوده می‌توانند، با مصرف مکمل‌های کراتین، پروتئین و بتا آلانین سطح انرژی‌شان را تثبیت نمایند. برای بعد از تمرینات نیز به‌منظور ریکاوری قدرتمند بهتر است از مکمل‌های BCAA، پروتئین آب‌پنیر یا بتائین استفاده نمایید. این مکمل‌ها به دلیل افزایش توان عضلانی و استقامت بدنی بهترین مکمل ورزشی بعد از تمرینات قدرتی و استقامتی به‌حساب می‌آیند.

بهترین زمان شروع برای مصرف مکمل‌ها:

علاوه بر توجه به انتخاب بهترین مکمل ورزشی باید در مورد زمان مناسب شروع مصرف این محصولات پزشکی نیز اطلاعات کافی و وافی به دست آورید. اغلب بهترین زمان مصرف مکمل‌ها را در بزرگ‌سالی و به‌شرط انجام شدید تمرینات ورزشی و قدرتی می‌دانند. در غیر این صورت زمان نوجوانی بدن به دلیل ترشح هورمون‌های رشد نیازی به این مکمل‌ها ندارد. ولی افراد با ورود به بزرگ‌سالی با کاهش ترشح هورمون‌های رشد مواجه شده، ازاین‌رو کمبودهای خود را باید با مکمل‌ها تأمین نمایند، اما در همین‌جا نیز استثنائاتی وجود دارد. برای شرح این استثنا باید گفت، افراد بزرگ‌سالی که تحرک فراوانی ندارند، بهتر است با رژیم‌های غذایی سالم نیازهای تغذیه‌ای خود را برطرف سازند و مصرف مکمل‌ها را فقط به افراد با فعالیت‌های شدید بدنی واگذار کنند.

کاربردهای متنوع مکمل‌های ورزشی:

فارغ از تنوعی که در تولید مکمل‌ها (بار، پودر، کپسول، قرص) لحاظ می‌شود، این عناصر سودمند یک سری کاربردهایی نیز داشته که همگی برای ورزشکاران مطلوب و دوست‌داشتنی هستند. افزایش حجم توده عضلانی، بهبود سطح انرژی و عملکرد ورزشی، افزایش چربی سوزی، ارتقا چندین برابری نتایج ورزش‌ها، حفظ سلامت عمومی بدن و درنهایت پیشرفت سریع‌تر و بیشتر در اهداف ورزشی از عمده این کارایی‌ها به شمار می‌روند.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکمل‌ها کدام موارد هستند:

بدن‌سازان و ورزشکاران مکمل‌ها را باهدف افزایش قدرت بدنی، ریکاوری، عضله سازی و بسیاری موارد دیگر مصرف می‌کنند، پس نمی‌توان بدون توجه به این اصول یک مکمل را بدون برنامه‌ریزی باهدف کاهش هزینه‌ها انتخاب کرد. ولی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکمل‌ها می‌توان به پروتئین‌ها اشاره نمود که برای رشد عضلات بسیار کارآمد بوده و بدون کربوهیدرات و چربی تولید می‌شوند. ولی چربی‌سوزها، آمینواسیدها و کراتین‌ها نیز از رایج‌ترین مکمل‌های مورداستفاده ورزش دوستان محسوب می‌شوند.

معایب مصرف مکمل‌های ورزشی غیراستاندارد:

مکمل‌ها اگر به‌صورت اصولی و بر مبنای دستورات مربی ورزشی و پزشکان تغذیه مصرف شوند، سودمند بوده و اثرات مثبتی را برای بدن می‌گذارند. ولی در صورت مصرف بی‌رویه یا استفاده از نمونه‌های تقلبی خطر درگیری با مشکلات گوارشی، کبدی، کلیوی، بروز دهیدراسیون، ریزش مو و بسیاری معضلات دیگر وجود دارد. شما می توانید مکمل های باکیفیت را از سایت مکمل پلاس خریداری نمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.