پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41446 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شرایط شرکت در آزمون SAT ترکیه چیست؟
    06 اردیبهشت 1402 - 12:44
    شناسه : 249975
    0

    اگر علاقه‌مند به تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی هستید، دانشجویان جهت سنجش سطح علمی و مجوز ورود به دانشگاه ملزم به شرکت در آزمون ورودی برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه هستند. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور از آزمون SAT ترکیه برای سنجش استفاده می‌کنند.

    پ
    پ

    آزمون SAT ترکیه

    اگر علاقه‌مند به تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی هستید، دانشجویان جهت سنجش سطح علمی و مجوز ورود به دانشگاه ملزم به شرکت در آزمون ورودی برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه هستند. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور از آزمون SAT ترکیه برای سنجش استفاده می‌کنند. شرکت در این آزمون شرایط و الزامات خاصی دارد که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

    • آزمون SAT ترکیه چیست؟
    • شرایط ثبت‌نام در آزمون SAT ترکیه چیست؟
    • ثبت‌نام و تاریخ آزمون SAT ترکیه چه زمانی است؟
    • هزینه آزمون SAT ترکیه چقدر است؟
    • مراکز آزمون SAT کجا هستند؟
    • چگونه هزینه آزمون SAT ترکیه را پرداخت کنیم؟

    images 1682248117 644511b5b0206 - شرایط شرکت در آزمون SAT ترکیه چیست؟ -

    معرفی و بررسی آزمون SAT ترکیه (Scholastic Assessment Test) یک آزمون‌پذیرش دانشگاهی است که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. این آزمون یکی از شرایط اصلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشورهای مختلف به‌عنوان‌مثال تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه، مصر و عربستان سعودی است. سؤالات امتحانی SAT ترکیه دانش شما را در خواندن، نوشتن و ریاضیات می‌سنجد. در این مقاله به شرایط و هزینه ثبت‌نام در آزمون و آشنایی با منابع و سؤالات آزمون SAT ترکیه می‌پردازیم.

    ۱. آزمون SAT ترکیه چیست؟

    هدف از برگزاری این آزمون سنجش میزان آمادگی دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه می‌باشد. آزمون SAT از بدو پیدایش تاکنون دستخوش تغییرات زیادی شده است و در ابتدا به‌عنوان آزمون استعداد تحصیلی شناخته می‌شد.

    ۲. ساختار آزمون SAT ترکیه

    توصیه می‌شود شرایط آزمون را با توجه به کالج انتخابی خود انتخاب کنید، زیرا نمره قبولی و شرایط در آزمون SAT ترکیه می‌تواند از یک دانشگاه به متفاوت باشد.

    ۳.شرایط شرکت در آزمون SAT ترکیه چیست؟

    برای شرکت در آزمون SAT ترکیه شرایط خاصی از جمله سن و معدل وجود ندارد. همه می‌توانند ثبت‌نام کنند و در این آزمون شرکت کنند.

    آزمون SAT توانایی‌های داوطلبان را به دو صورت اندازه‌گیری می‌کند:

    • آنچه دانشجو در ۱۲ سال تحصیل آموخته است؟
    • آیا دانشجو می‌تواند یک برنامه دانشگاهی را تکمیل کند؟

    نحوه ثبت‌نام در آزمون SAT ترکیه

    داوطلبان می‌توانند برای شرکت در آزمون به‌صورت حضوری یا غیرحضوری ثبت‌نام کنند. به‌منظور راحتی، به دانشجویان بین‌المللی پیشنهاد می‌شود که در این آزمون به‌صورت آنلاین ثبت‌نام کنند.

    در ادامه مقاله با کسب نمره قابل‌قبول در آزمون و هزینه‌ها و منابع آزمون SAT ترکیه آشنا می‌شویم.

    ۴. ساختار نمره و شانس قبولی در آزمون SAT ترکیه

    امتیاز آزمون در محدوده ۲۰۰-۸۰۰ است. تاریخ شرکت در آزمون SAT ترکیه تأثیری در نمره آزمون داوطلب ندارد. داوطلبی که در تاریخ امتحانی معین نمره ۴۰۰ داشته باشد، همان امتیازی را خواهد گرفت که داوطلب دیگری با نمره ۴۰۰ در تاریخ امتحانی دیگر.

    ۵. هزینه ثبت‌نام آزمون SAT ترکیه

    هزینه ثبت‌نام SAT در ترکیه 109 دلار است. بااین‌حال، اگر شما نیز در بخش مقاله امتحان شرکت می‌کنید، هزینه آن ۱۱۷ دلار خواهد بود.

    ۶. تاریخ و محل آزمون SAT ترکیه

    تمامی مراکز آزمون ساعت ۷ صبح باز می‌شوند و درها ساعت ۸ صبح بسته می‌شوند، مگر اینکه در کارت آزمون شما خلاف آن ذکر شده باشد، پس از شروع آزمون، اجازه ورود به جلسه آزمون را نخواهید داشت. اگر دیر رسیدید یا غایب هستید، می‌توانید برای سایر تاریخ‌های آزمون SAT برنامه‌ریزی کنید. در حال حاضر، تمام هزینه‌ها از ۲۵ سپتامبر لغو می‌شود.

    زمان آزمون SAT ترکیه

    مدت‌زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون مجموعه ترکی ۳ ساعت و زمان کل شرکت در آزمون ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه می‌باشد. در صورت تمایل مجدد به شرکت در این آزمون، برای شرکت در این آزمون، باید مجدداً مراحل آزمون SAT ترکیه را نیز طی کنید.

    زمان ثبت‌نام آزمون SAT ترکیه

    images 1682248130 644511c2bb767 - شرایط شرکت در آزمون SAT ترکیه چیست؟ -

    در زمان ثبت‌نام در آزمون SAT ترکی نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ترکی در لیست مدارک موردنیاز نیست. اما آشنایی داوطلبان با زبان انگلیسی برای پاسخگویی به سؤالات آزمون الزامی است.

    ۹. آزمون SAT پزشکی ترکیه

    زمان آزمون و مهلت پاسخگویی به سؤالات آزمون تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه می‌باشد.

    البته اینکه برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در آزمون پزشکی SAT یا آزمون YOS شرکت کنید بستگی به دانشگاه انتخابی دانشجویان دارد.

    هزینه شرکت در آزمون SAT پزشکی ترکیه حدود 100 دلار می‌باشد. اگر دیر برای امتحان ثبت‌نام می‌کنید یا می‌خواهید حوزه امتحانی خود را تغییر دهید، باید ۳۰ دلار هزینه اضافی بپردازید.

    چگونه برای کنکور دانشگاه‌های ترکیه آماده شویم؟

    آزمون SAT ترکیه یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی است که در سراسر جهان برگزار می‌شود. تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه نیز از طریق این آزمون توصیه نمی‌شود. این مقاله فقط برای ارائه آزمون است.
    در آزمون SAT ترکیه نمره منفی وجود ندارد پس بهتر است برای کسب نمره بهتر به تمامی سوالات پاسخ داده شود. نحوه پاسخگویی به سوالات را با استفاده از منابع و نمونه سوالات امتحانی SAT ترکیه آماده و تمرین کنید.
    برای صرفه جویی در زمان نیز بهتر است بدانید که سوالات امتحانی SAT ترکیه در هر قسمت از آسان به دشوار رتبه بندی شده است. پس بهتر است ابتدا به سوالات آسان تمامی بخش ها پاسخ داده و سپس به سوالات دیگر پاسخ دهید.

    سؤالات و منابع آزمون SAT ترکیه

    آشنایی با سوالات و منابع آزمون SAT ترکیه در آمادگی متقاضیان شرکت در آزمون و کسب نتیجه موفق تاثیر بسیاری خواهد داشت. این آزمون توسط دانشگاه‌های ترکیه برگزار می‌شود و بسیاری از بهترین دانشگاه‌های ترکیه از این۱۳ آزمون برای جذب دانشجویان خارجی استفاده می‌کنند.

    چگونه هزینه آزمون SAT ترکیه را پرداخت کنیم؟

    در زمان ثبت‌نام می‌توانید هزینه آزمون SAT ترکیه را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. همچنین می‌توانید پس از حضور در کشور مورد بررسی، این هزینه را به‌صورت حضوری پرداخت کنید. هزینه آزمون باید قبل از آزمون پرداخت شود و قیمت برای همه داوطلبان یکسان است. با این حال، بسته به مسائلی مانند کشور شرکت کننده در آزمون، واحد پول کشور شرکت کننده در آزمون، دانشگاه شرکت کننده در آزمون و موارد مربوط به آن، ممکن است هزینه آزمون SAT ترکیه برای داوطلبان با شرایط مختلف متفاوت باشد.

    جمع بندی

    هر ساله بسیاری از دانشگاه های ترکیه توانایی پذیرش خاصی را از طریق آزمون SAT ترکیه تعیین می کنند. در بخش های بالا به برخی از آنها اشاره کردیم. آزمون SAT مانند آزمون های تافل و آیلتس به دلیل اینکه نیاز به آمادگی زیادی دارد، در طول امتحان به دانش آموز فشار وارد می کند.

    https://touran.academy/satexam

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.