×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

 

اهدای 75 خودرو به مجلس - اهدای 75 خودرو به مجلس صحت دارد؟ / نماینده تبریز: تکرار می‌کنم؛ وزیر صمت ۷۰تا ۷۵ خودرو به مجلس داده / دادستان به این مسئله ورود کند - اهدای 75 خودرو به مجلس

دهم اردیبهشت استیضاح وزیر صمت در مجلس انجام می‌شود. این برای بار دوم طی شش ماه اخیر است که رضا فاطمی‌امین باید پاسخ‌گوی نمایندگان باشد. اما در آستانه این استیضاح، احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس، از اهدای ۷۵ خودروی شاسی بلند توسط وزارت صمت به نمایندگان خبر داده است. آیا باز هم فاطمی‌امین می‌تواند با چنین ترفندهای مهر ابقای خود در کابینه را بزند؟

علیرضابیگی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌تواند اسامی برخی دریافت‌کنندگان خودرو را در این بده بستان اعلام کند، بیان داشت: «اکثریت مجلس مرتکب این مسئله نشده‌ است و اکنون نوبت نمایندگان است که برائت خود را از این موضوع اعلام کنند و بگویند و بخواهند مشخص شود چه کسانی این خودروها را دریافت کرده‌اند تا کلیت مجلس زیر سؤال نرود.»عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا اعضای هیأت رئیسه کمیسیون‌هایی که با موضوع استیضاح وزیر صمت در ارتباط هستند نیز این خودروها را دریافت کرده‌اند یا نه؟ گفت: «نمی‌خواهم وارد این مباحث و جزئیات شوم. توضیح درباره این موضوع برعهده دستگاه‌های نظارتی است که مشخص کنند چه کسانی این خودروها را دریافت کرده‌اند. از دادستان کل به‌عنوان مدعی‌العموم خواهش کردم که به این مسئله ورود کنند که چه‌کسی یا کسانی نظاره‌گر چنین ظلم فاحشی در حق ملت ایران هستند.»

علیرضابیگی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است نمایندگانی که خودرو دریافت کرده‌اند از کسانی انتخاب شده باشند که نظر آنان می‌تواند بر رأی نمایندگان تأثیر بگذارد، اظهار داشت: «بالاخره اینها که عاشق چشم و ابروی کسی نیستند. این خودروها در اختیار کسانی قرار داده شده است که می‌توانند اثری در رأی نمایندگان داشته باشند.»
وی بدون اشاره به‌نام شخص یا گروهی خاص از تهدید علیه خود در پی رسانه‌ای کردن این موضوع خبر داد و گفت: «‌اکنون اصل۹۰ مدعی من شده است که این نماینده دارد دروغ می‌گوید. ایرادی ندارد ما بارها به دادگاه و هیأت نظارت و مانند اینها بر سر مسائلی مانند این موضوعات رفته‌ایم.» این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: « هنوز زود است؛ کسی به هیأت نظارت نمایندگان از من شکایت نکرده و هنوز زود است تا شکایت کند یا هنوز کسی در این‌باره به من چیزی نگفته است. چون کمیسیون اصل۹۰ این مسئله را تکذیب کرده است من ناچار شدم که از مدعی‌العموم بخواهم به مسئله ورود کند که چه کسانی نظاره گر این ظلم فاحش به ملت ایران هستند و به رسالت نمایندگی خود در مجلس عمل نمی‌کنند.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.