شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هر آنچه در مورد پوکه معدنی نمی دانستیم
    09 اردیبهشت 1402 - 15:24
    شناسه : 250268
    0

    مواد ساینده چنان محکم وارد زندگی ما شده اند که هنگام استفاده از آنها در زندگی روزمره، همیشه نمی دانیم که این یا آن شی دقیقاً یک ساینده است.

    پ
    پ

    مواد ساینده چنان محکم وارد زندگی ما شده اند که هنگام استفاده از آنها در زندگی روزمره، همیشه نمی دانیم که این یا آن شی دقیقاً یک ساینده است.

    بنابراین، برای مثال، بهداشت یک فرد مدرن بدون استفاده از عوامل آسیاب و لایه بردار کامل نخواهد شد. و اگر اسکراب ها و لایه برداری ها اخیرا وارد زندگی روزمره ما شده اند، برخی از مواد ساینده برای مدت طولانی همراه یک فرد مدرن بوده اند.

    2134 202206171055057459 - هر آنچه در مورد پوکه معدنی نمی دانستیم -

    سنگ پا چیست؟

    یکی از آنها سنگ پا است. تعداد کمی از مردم می دانند، اما با توجه به منشاء اصلی آن، پوکه معدنی یک ساینده طبیعی است که منشأ نسبتاً غیر معمولی دارد. پوکه معدنی  یک شیشه آتشفشانی متخلخل است و بر این اساس، منشأ پوکه آتشفشان است.

    این ویژگی خواص مواد مانند مقاومت در برابر آتش، چگالی بالا و سختی را توضیح می دهد. این ساینده طبیعی فقط در دمای 1300-1400 درجه سانتیگراد قابل نرم شدن است و چگالی آن 2000-2300 کیلوگرم بر متر مکعب است! قابل ذکر است که با چنین خصوصیاتی، پوکه معدنی تنها سنگی است که می تواند روی سطح آب شناور باشد.

    ترکیبات پوکه معدنی یا سنگ پا

    ترکیب اصلی پوکه سیلیکون و اکسیدهای آلومینیوم SiO2 و Al2O3 با ناخالصی های کوچک آهن است که محتوای آن رنگ ماده معدنی را تعیین می کند. گازهای آتشفشانی پوکه معدنی را متخلخل می کنند. بدون آنها، این یک ماده صاف براق است، زمینه های کاربرد این موهبت طبیعت واقعاً جهانی است: نام بردن از زمینه ای که این ماده ساینده کاربرد خود را پیدا نکند دشوار است. طیف وسیعی از خواص ایگو تا حد زیادی به این امر کمک کرده است. به طور قابل اعتماد شناخته شده است که این سنگ پا بود که به عنوان اولین صابون به مردم خدمت کرد، هیچ محصول مراقبت از خود جهانی تر از این سنگ ساده وجود نداشت. تا به امروز، میکروپودر پوکه به پاک کننده های پوست اضافه می شود. تولید محصولات تمیز کننده مدرن بدون افزودن یک ماده معدنی خرد شده انجام نمی شود. سنگ پوکه معدنی به عنوان یک ساینده، در صنایع بزرگ برای صیقل دادن چوب، سنگ و محصولات فلزی نیز استفاده می شود.

    استفاده از پوکه معدنی در ساخت ساز

    165469607762a0a88da62c19.00961458 - هر آنچه در مورد پوکه معدنی نمی دانستیم -

    به لطف ویژگی هایی مانند سبکی، استحکام و توانایی در حفظ گرما، پوکه معدنی کاربرد خود را در ساخت و ساز پیدا کرد. بسته بودن بیشتر منافذ سنگ مقاومت خوبی در برابر سرما را تعیین می کند و خانه هایی که از بتن پوکه ساخته شده اند از نظر زیست محیطی تمیز و برای سلامتی انسان و محیط زیست ایمن شناخته می شوند. در صنایع شیمیایی از پوکه برای فیلتراسیون، تهیه مخلوط های کاتالیزوری و تبادل یونی، برای پخت شیشه و لعاب استفاده می شود. سازندگان مواد منفجره نیز از سنگ پوکه برای تسهیل فرآیند انفجار استفاده می کنند. علاوه بر این، پوکه در زمینه زیبایی شناسی و طراحی جایگاه شایسته ای را به خود اختصاص داده است: این ماده توسط استادان طراحی منظره و داخلی بسیار ارزشمند است. مانند بسیاری از مواد ساینده، امروزه مردم مدتهاست که استخراج مصنوعی سنگ پا را آموخته اند. اما سنگ طبیعی امروزه برای هر کسی که می خواهد آن را بخرد کاملاً در دسترس است – ذخایر کافی از این ماده معدنی در قفقاز، کامچاتکا و جزایر کوریل وجود دارد. اگر برای اهداف آرایشی و بهداشتی انتخاب پوکه طبیعی از اولویت بالاتری برخوردار باشد، در مقیاس صنعتی استفاده از پوکه مصنوعی سنتز شده، اول از همه، از نظر اقتصادی بسیار سودآورتر است. مانند بسیاری از ساینده‌های دیگر، از جمله آن‌هایی که توسط شرکت های بزرگ و برند های معروف در سراسر کشورها بخصوص در اروپا و آسیای شرقی و غربی و خاورمیانه به خصوص در ترکیه و دبی مشتریان زیادی دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.