امروزه موضوع وفادارسازی و بازگشت مشتریان برای کسبوکارها اهمیت زیادی پیدا کرده است. چراکه جذب مشتری جدید برای کسبوکارها هزینه زیادی دارد. از طرفی فرایند بازگشت مشتریان پیچیده است و به ابزارهای هوشمندی نیاز است تا این فرایند را سادهسازی کنند.
اسمارت ایکس چه کمکی به کسبوکارها میکند؟
اسمارت ایکس(SmartX) مجموعهای از ابزارهای هوشمند و یکپارچه را در اختیار کسبوکارها قرار میدهد تا به کمک این ابزارها اقدامات زیر را انجام دهند:
- سنجش و تحلیل میزان رضایت مشتریان.
- وفادارسازی و بازگشت مشتریان.
- بهبود سرویسدهی به مشتریان.
هدف اسمارت، افزایش کنترل صاحبان کسبوکار بر روی فعالیتهای بازرگانی و بالابردن سطح رضایتمندی و وفادارسازی مشتریان است. ابزارهای اسمارت ایکس به مدیران مجموعههای خدماتی این امکان را میدهد تا بتوانند اطلاعات مشتریان را جمعآوری کرده و با استفاده از این دادهها برنامههایی را در جهت بازگشت مشتری و افزایش فروش پیادهسازی کنند.
زمینههای فعالیت اسمارت ایکس
بهطورکلی، زمینههای اصلی فعالیت این برند موارد زیر است:
- سنجش رضایت مشتریان
- بالابردن نرخ بازگشت مشتریان
- نگهداری مشتریان
- بهبود کیفیت سرویسدهی و مهماننوازی
- شناسایی شعبهها و کارکنان پربازده
محصولات اسمارت ایکس
پرکاربردترین ابزارهای اسمارت ایکس عبارتاند از:
باشگاه مشتریان هوشمند
ابزار باشگاه مشتریان هوشمند اسمارت ایکس، به صندوق فروشگاهی متصل میشود و اطلاعاتی را درباره سوابق فروش مشتریان به دست میآورد. با استفاده از این اطلاعات میتوان استراتژیهایی را برای وفادارسازی مشتریان یا بالابردن نرخ بازگشت آنها طراحی کرد.
صاحبان کسبوکارها میتوانند اقدامات خود را در راستای ارتقا تجربه کاربری و افزایش رضایت مشتریان بهینهسازی نمایند تا در نهایت، به نرخ فروش بالاتری دست پیدا کنند. رستورانها، کافهها، فروشگاههای زنجیرهای و سایر مجموعههای خدماتی میتوانند برای بالابردن نرخ فروش خود از این ابزار کمک بگیرند.
رزرو هوشمند
یکی از چالشهایی که همواره رستورانهای شلوغ با آن مواجه هستند، فرایند رزرواسیون است. نبود سیستم رزرواسیون هوشمند، علاوه بر رستورانها و کافهها، مشتریان را نیز بهزحمت میاندازد. با استفاده از ابزار رزرو هوشمند میتوان بهراحتی بر اساس نیاز مجموعه، این مشکل را برطرف کرد.
هدف از طراحی این ابزار، خودکارسازی و سیستماتیک کردن فرایند رزرو و فاصلهگرفتن از اقدامات سنتی است که دقت و سرعت کار را تا حد زیادی افزایش میدهد. همچنین میتوان از طریق این سرویس، وضعیت درخواست مشتری را اطلاعرسانی کرد.
وایفای هوشمند
یکی دیگر از محصولات اسمارت ایکس، وایفای هوشمند نام دارد. این ابزار ضمن کنترل خودکار حجم مصرفی اینترنت، اطلاعات مشتریان مثل شماره تماس را بهمنظور اهداف بازاریابی جمعآوری میکند. این ابزار بدون خطا و بدون دخالت نیروی انسانی کار میکند و به صندوق فروشگاهی متصل میشود.
به طور خلاصه وایفای هوشمند دارای ویژگیها و امکانات زیر است:
- اتصال بهصورت یکپارچه به صندوق فروشگاهی
- بدون خطا و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی
- آنلاین و متصل به فضای ابری
- تحلیل سنجش میزان وفاداری مشتری به کمک الگوریتمهای بهروز
- هدایت کاربر به صفحه دلخواه مجموعه
- تعریف محدودیت میزان و مدت مصرف برای گروههای مختلف
- سامانه پیامکی خدماتی یکپارچه
- شناسایی خودکار فعالیتهای مشکوک
ارزیابی هوشمند
ارزیابی هوشمند، یک ابزار بسیار ضروری برای نظرسنجی از مشتریان است که میتواند دید خوبی را نسبت به دیدگاه مشتریان در اختیار مدیر یک کسبوکار قرار دهد. بهویژه برای رستورانهای بیرونبر که معمولا به طور مستقیم با مشتریان خود در ارتباط نیستند، این سیستم میتواند کمک زیادی به هدفمند شدن کمپینهای بازاریابی کند.
مدیرانی که به دنبال راههایی برای پیشرفت و بهترشدن خدمات خود هستند، میتوانند از سرویس ارزیابی هوشمند استفاده کنند. این سرویس ابری اسمارت ایکس به طور مستقیم به صندوق فروشگاهی متصل شده و پس از خرید مشتری، پیامک شرکت در نظرسنجی را ارسال میکند.
بهاینترتیب حتی اگر روزانه تعداد مراجعهکنندگان زیاد شود، بدون نیاز به نیروی انسانی اضافه یا صرف هزینه، میتوان نظر آنها را نسبت به خدمات جویا شد.
گردونه شانس
مشتریان میتوانند به کمک این ابزار، شانس خود را در چرخاندن یک گردونه امتحان کرده و هدایای ارزشمندی دریافت کنند. با استفاده از ابزار گردونه شانس اسمارت ایکس، کسبوکارها میتوانند بهراحتی کد تخفیف را در قالب یک بازی برای مشتریان خود ارسال کرده و مشارکت آنها را افزایش دهند.
با گردونه شانس، افراد تشویق میشوند که در باشگاه مشتریان ثبتنام کنند و بنابراین به طور تضمینی نرخ بازگشت مشتری افزایش مییابد. این ابزار هم مانند دیگر ابزارهای هوشمند اسمارت ایکس با صندوق فروش یکپارچه شده و میتواند کارهایی مانند ثبت شمارهتلفن را به طور خودکار انجام دهد و بر اساس تحلیلهایی که بر روی میزان وفاداری و رفتار خرید مشتریان انجام میدهد، کدهای تخفیفی را برای آنها ارسال میکند.
ارزیابی پیشرفته
ارزیابی پیشرفته یکی از محصولات تکمیلی اسمارت ایکس است که برای درک بهتر نتایج حاصل از نظرسنجی ارائه میشود. برای مثال میتواند گزارشهای بسیار مفصل و جامعی را بهصورت مقایسهای آماده کند و حتی عملکرد پرسنل را ارزیابی کند.
علاوه بر گزارشهای عملکردی، این ابزار امکان بررسی عوامل نارضایتی مشتریان را فراهم میکند و به بهینهسازی کمپینهای بازاریابی کمک میکند.
سخن پایانی
برند SmartX یکی از برندهای خلاق است که توانسته ابزارهای یکپارچه و هوشمندی را به کسبوکارها ارائه کند. این ابزارها با سنجش رضایت مشتری و افزایش کیفیت خدمات و سرویسدهی باعث بازگشت مشتریان و وفادارسازی آنها میشوند.
باشگاه مشتریان هوشمند، ارزیابی هوشمند، رزرو هوشمند و وایفای هوشمند مهمترین محصولات اسمارت ایکس هستند. همچنین اسمارت ایکس، محصولات تکمیلی ارزیابی پیشرفته و گردونه شانس را در کنار محصولات اصلی خود ارائه میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات اسمارت ایکس میتوانید به وبسایت مجموعه به نشانی اینترنتی www.smartx.ir مراجعه کنید.
https://baamardom.ir/?p=250361