×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ایده هایی برگزاری جشن تکلیف دختران

در کشور عزیزمان هر ساله در مدارس دوره ابتدایی دختران جشن تکلیف در سن ۹ سالگی و در کلاس سوم برای دختران برگزار می شود.

در این روز، مدیر و معلمان مدرسه جشنی را برگزار می کنند تا کودکان را با مفهوم تکلیف و مکلف شدن آشنا کنند هرچند که در چند سال اخیر بسیاری از خانواده ها نیز در منزل یک جشن تکلیف خانوادگی نیز برگزار می کنند تا خاطره های خوبی را برای دخترانشان بسازند ،  در این مقاله چند ایده برای برگزاری این جشن در مدارس و منزل را با هم مرور خواهیم کرد.

IMG 20230307 144503 - برنامه های پیشنهادی جشن تکلیف -

مراسم جشن تکلیف خانگی

گرچه که مدارس در برگزاری جشن تکلیف پیش قدم هستن ولی خانواده ها برای اینکه این روز مهم برای فرزندشان پررنگ تر شود و عبادتشان را تقویت کنند با دعوت از دوستان و آشنایانشان در منزل نیز این جشن را برگزار میکنند.

در برگزاری جشن تکلیف در منزل، ایده های زیادی وجود دارد که برخی موسسات همانند موسسه (شادی های مذهبی) به عنوان مجری برگزار کننده این جشن ها میتوانند به خوانواده ها در اجاره یا فروش اقلام و تزئینات کمک نمایید، شما میتوانید اقلام مورد نیاز برای برگزاری جشن تکلیف دخترانه را از این لینک تهیه نمایید.

برای دعوت از میهمانان میتوانید از کارت های دعوت با تصویر باحجاب بهره ببرید و کارتها را برای دعوت میهمانان به آنها بدهید. برای تزیئینات نیز میتوانید از انواع ریسه، گیفت و تگ و بادکنک ارایی و همچنین ماکت و فرشته استفاده نمایید.

IMG 20210226 WA0012 - برنامه های پیشنهادی جشن تکلیف -

برگزاری مراسم جشن تکلیف در مدارس

جشن تکلیف در مدارس نیز با کمی تفاوت برگزار میگردد و مربیان تربیتی با ارائه بسته جشن تکلیف، هدایای کتاب و قرآنی ، سفارش کیک و پذیرایی این روز را برای دختران کلاس سومی جشن میگیرند.

از نمونه برنامه های مراسم جشن در مدرسه میتوان به تلاوت قرآن ، سخنرانی روحانی ، برگزاری مسابقه ، خواندن سرود دسته جمعی ، گرفتن عکس های یادگاری، اقامه نماز ، اهدای بسته کتاب و بدرقه دانش آموزان از زیر قرآن اشاره کرد.

 

برگزاری نمایشگاه با موضوع جشن تکلیف

در مدارس چند روز قبل از برگزاری مراسم جشن تکلیف از دانش آموزان میخواهند که براساس استعدادی که دارند، یک کار هنری برای نمایشگاه تکلیف آماده نمایند. که این کارهای هنری می توانند خطاطی، نقاشی، نوشتن داستان کوتاه یا تهیه پوستر دیواری باشد. ارائه نمایشگاه در روز جشن برای دختران بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.

خرید هدیه برای دانش آموزان

یکی دیگر از ایده های جذاب که باعث برگزاری شیرین تر مراسم جشن تکلیف برای دختران و پسران می شود، تهیه هدیه برای آن هاست. قطعا همه ما به خصوص کودکان هدیه گرفتن را دوست داریم لذا در این روز حتما یک هدیه برای فرزند خود تهیه کنید و همچنین مدارس نیز لازم است این کار را حتما انجام دهند، البته که نیازی نیست که به دنبال هدیه های گران قیمت باشید، یک هدیه ساده مانند کتاب هم میتواند برای دانش آموزان بسیار جذاب باشد.

چندنمونه دیگر از هدایا:

بسته جشن عبادت که شامل چادرنماز، سجاده و کیف میباشد.
چادر مشکی زیبا و طرح دار
تونیک دخترانه
سِت ساق دست و همچنین روسری
مقنعه دخترانه
قرآن های رنگی
لوح جشن تکلیف
کتاب های اموزشی و قرآنی

IMG 20230305 114638 295 - برنامه های پیشنهادی جشن تکلیف -

چند نکته پایانی درمورد مراسم جشن تکلیف

مراسم جشن تکلیف یک مراسم مذهبی است و برنامه هایی که در این روز اجرا میشود موجب نزدیکتر شدن دختران و پسران به خداوند و اطاعت از او میشود و به انها یاداوری میکند که انسان خوبی برای خدا باشیم و از یاد خداوند هیچگاه قافل نشویم، از بدی ها دور بمانیم و خوبی ها را گسترش دهیم، لذا اگر در این مراسم از سخنرانان آگاه به روانشناسی کودکان دعوت شود که سخنرانی کوتاه برای دانش آموزان داشته باشند میتواند برای آنها بسیار مفید باشد.

اگر هم جشن تکلیف را در منزل برگزار میکنید، بهتر است که از همکلاسی ها و دوستان فرزندتان دعوت کنید تا در کنار آنها این مراسم را برای فرزندان برگزار کنید چرا که موجب تاثیر گزاری بیشتر از نطر اخلاقی و روحی در فرزندتان خواهد بود و تاثیر گذاری این جشن افزایش می یابد.

و به عنوان نکته پایانی، نگران هزینه کردن برای مراسم جشن تکلیف نباشید و آنرا اسراف ندانید چرا که این امر موجب تبلیغ دین و علاقه مند کردن دیگران به دین اسلام میشود و این موضوع امری بسیار پسندیده است.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.