جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معروف ترین گیمر های ایران
    18 اردیبهشت 1402 - 14:52
    شناسه : 251269
    0

    در حال حاضر گیمیرها به عنوان یکی از پولدارترین اقشار جامعه شناخته می‌شوند. در این نوشتار از گروه مهندسین تخت جمشید، قصد داریم با پر درآمدترین استریمرهای ایرانی بیشتر آشنا شویم. اگر شما نیز به استریمر شدن علاقه‌مند هستید و تمایل دارید با این حرفه و کاربران فعالش بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    اگر در سال‌های اخیر زمانی را در شبکه‌های اجتماعی یا مرورگر وب سپری کرده باشید، احتمالاً چندین بار با کلمات «استریمر» یا «استریم» برخورد کرده‌اید. در حالی که استریم کلمه ای است که برای توصیف تماشای درخواستی ویدیوها در سرویس‌هایی مانند نتفلیکس و یوتیوب استفاده می‌شود، این تنها کاربرد این کلمه نیست. در واقع، استریمرهایی در سرتاسر جهان هستند که روزهای خود را با یک جامعه در حال رشد و پر از طرفداران پرشور، صرف پول و تفریح می‌کنند. با توجه به افزایش استریم و پیوستن استریمرهای بیشتری از همه اقشار به این حرفه، بسیاری از کاربران ایرانی نیز به استریم کردن روی آورده‌اند.

    در حال حاضر گیمیرها به عنوان یکی از پولدارترین اقشار جامعه شناخته می‌شوند. در این نوشتار از گروه مهندسین تخت جمشید، قصد داریم با پر درآمدترین استریمرهای ایرانی بیشتر آشنا شویم. اگر شما نیز به استریمر شدن علاقه‌مند هستید و تمایل دارید با این حرفه و کاربران فعالش بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

    فروش تجهیزات حرفه ای گیمینگ

    استریمر و استریم چیست؟

    استریم به عنوان عمل، فرآیند یا نمونه‌ای از جریان داده یا دسترسی به داده‌هایی که در حال پخش است، تعریف می‌شود. به عبارت ساده تر، استریم زمانی است که از اتصال اینترنت خود بر روی تلفن، رایانه، کنسول بازی و غیره برای دسترسی فوری به یک سرویس بدون انتظار جهت دانلود استفاده می‌کنید. برخی از رایج‌ترین نمونه‌های استریم عبارتند از تماشای فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی از طریق نتفلیکس، بررسی ویدیوهای آشپزی در فیس بوک، گوش دادن به آخرین آلبوم یک خواننده در Spotify و غیره.

    صندلی گیمینگ و گیمر اما، «استریمر» کسی است که مستقیماً یک سرویس استریم را در اختیار شما قرار می‌دهد. استریمرها یک فعالیت را به صورت زنده ضبط کرده و در اینترنت پخش می‌کنند تا شما بدون هیچ گونه انتظار یا دانلودی از آن لذت ببرید. علاوه بر این، بسیاری از استریمرها فیلم‌هایی را از «استریم‌های زنده» خود بایگانی یا ذخیره می‌کنند تا افرادی که پخش زنده آن را از دست داده‌اند، بتوانند هر زمان که خواستند آن را تماشا کنند. استریمرها و بینندگان آن‌ها از پلتفرم‌های مختلفی مانند Twitch، YouTube، Facebook، Mixer و بسیاری دیگر برای استریم خود استفاده می‌کنند.

    چگونه استریم‌های با کیفیت برای تماشا پیدا کنیم؟

    در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که یک استریمر شروع به استریم کردن می‌کند، اما همه آن‌ها باعث نمی‌شود که استریم شما موفق شود. از این گذشته، مانند هر شغل یا مهارت دیگری، کسی در این حرفه موفق نخواهد شد مگر این که زمان، تلاش و هزینه زیادی برای آن صرف کند. این بدان معنی است که استریمرهای شگفت انگیز زیادی وجود دارد، اما همه آن‌ها شگفت انگیز نیستند.

    اگر به تازگی به دنبال محلی برای دیدن یک استریم با کیفیت هستید، می‌توانید به هر یک از پلتفرم‌های مختلف مانند Twitch، YouTube و Mixer مراجعه کنید. این سه سایت استریم‌های بی شماری دارند که به بازی‌های ویدیویی اختصاص داده شده اند. نکته جالب در مورد آن سایت‌ها این است که همه آنها محبوب ترین استریمرهایی را که در همین لحظه به صورت زنده پخش می‌شوند، در خود جای داده‌اند. شما می‌توانید به هر یک از این سایت‌ها رفته و با یک سرچ ساده استریمر مورد علاقه ایرانی یا خارجی خود را بیابید.

    اما اگر علاقه خاصی به مقوله‌ای مانند بازی‌های کارتی، بازی‌های RPG، تیراندازی یا انواع دیگر بازی‌ها دارید، پیدا کردن یک استریمر برای شما آسان‌تر است. در این مرحله، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوار جستجو را باز کنید و بازی مورد علاقه خود مانند Hearthstone، Final Fantasy XIV، Fortnite و غیره را تایپ کنید. با این کار استریمرهایی که در این بازی‌ها شناخته شده هستند، نشان داده می‌شوند.

    یک استریمر چقدر می‌تواند درآمد داشته باشد؟

    یکی از رایج ترین سوالاتی که در رابطه با استریم زیاد پرسیده می‌شود این است که آیا می‌توانم از طریق استریم امرار معاش کنم؟ پاسخ مثبت است، اما همه اینها مانند هر صنعت در حال رشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. قبل از هر چیز، نیاز به اشتیاق و فداکاری برای رسیدن به نقطه کسب درآمد خواهید داشت!

    تجهیزات گیمینگ مقدار پولی که یک استریمر هر ماه به دست می‌آورد بسیار متفاوت است. ممکن است با استریمرهای دیوانه موفق مانند تایلر «نینجا» روبه رو شودی که میلیون‌ها دلار در سال درآمد دارد، در حالی که برخی یک میلیون دلار هم درآمد نخواهند داشت.

    کیبورد گیمینگ بسیاری از استریمرهای ایرانی نیز هستند که توانسته‌اند با سعی تلاش خود درآمد هنگفتی کسب کرده و به عنوان ریچ استریمرهای ایرانی شناخته می‌شوند. تبلیغات یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که استریمرها به وسیله آن کسب درآمد می‌کنند. کمک‌های مالی و دونیت راه دیگر کسب درآمد توسط استریمرهای ایرانی است و یکی از راه‌های دیگر اشتراک‌های پولی در شبکه‌هایی مانند توییچ، یوتیوب و میکسر بوده که مبلغی را به استریمر پرداخت می‌کند. چهارمین و آخرین روش کسب درآمد از طریق اسپانسرهای برند است.

    درآمد ثابت استیمرها چقدر است؟ کلیک کنید…

    درآمد بالای استیمرهای شناخته شده

    با توجه به محبوبیت روزافزون پخش زنده، تعجبی ندارد که برخی از پردرآمدترین سرگرمی‌ها استریم کردن است. توییچ که بزرگترین سایت پخش زنده است، روزانه 15 میلیون کاربر فعال دارد و هر ماه بیش از 2.2 میلیون استریم منحصربه فرد پخش می‌شود که برخی از آنها میلیون‌ها دلار ارزش دارند. اما ثروتمندترین استریمرها چه کسانی هستند؟ اغلب ثروتمند‌ترین استریمرها متعلق به حوزی بازی هستند که بازی‌های مختلفی را پخش می‌کنند. در ادامه بیشتر با این گروه از افراد آشنا خواهیم شد.

    استریمر های ایرانی که مرزهای پولداری رو زیر و رو کردند

    همانطور که اشاره کردیم استریم از جدیدترین روش‌های کسب درآمد است. این حرفه جدید در کشور ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد. بیشتر ثروتمندترین پخش‌کننده‌های توییچ جهان متعلق به حوزه بازی هستند و بازی‌های مختلفی را روی این پلتفرم پخش می‌کنند. در ادامه برخی از استریمرهای ایرانی معروف و با درآمد بالا را معرفی خواهیم کرد. هرچند که ممکن است این افراد در حرفه خود بهترین نباشند، اما به هر حال این افراد مخاطبان زیادی در توییچ دارند.

    فرهاد ایکس ری (FarhadXRay)

    یکی دیگر از استریمرهای محبوب ایرانی فرهاد ایکس ری است. وی رقابت زیادی با سام صابری داشته و گاهی اوقات با او به صورت گروهی بازی می‌کند. فرهاد مهارت زیادی در وارزون داشته و همین موضوع باعث شده که افراد زیادی بگویند او تقلب می‌کند. البته این موضوع توسط خودش و طرفدارانش رد می‌شود. استریم‌های فرهاد ایکس ری نیز بالای 18 سال است، بنابراین توصیه می‌کنیم با اطلاع قبلی از این موضوع او را دنبال کنید.

    سام صابری (SamSaberi)

    سام صابری یکی از استریمرهای ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. این استریمر اغلب در وارزون بازی می‌کند، اما گاهی بازی‌های داستانی مانند AAA یا حتی فیفا را نیز استریم می‌کند. سام صابری استعداد خوبی در گان پلی داشته و اغلب به خاطر تیراندازی‌های دقیقش شناخته می‌شود. سام در یوتیوب و توییچ فعالیت می‌کند، استریم‌های او برای بالای 18 سال مناسب است بنابراین حتما قبل از دنبال کردن او به این نکته توجه داشته باشید.

    امیر فانتوم (AmirPhanThom)

    امیر فانتوم یکی دیگر از استریمرهای ایرانی و بهترین بازیکنان دوتا دو در سطح جهان است. وی به تازگی در تیم‌های خارجی نیز عضو شده و مهارت بالایی در این بازی دارد به طوری که در یک دست طرف مقابل را شکست می‌دهد. امیر روی بازی‌های خود بسیار متمرکز است و هیچ چیز از چشمان او پوشیده نیست. امیر فانتوم توانسته چندین قهرمانی در سطح جهانی کسب نماید و پرافتخارترین استریمر ایرانی محسوب می‌شود. شما می‌توانید امر فانتوم را در توییچ و یوتیوب دنبال کنید.

    آرویکس (Arvx)

    آرویکس یکی از استریمرهای ایرانی در زمینه فورتنایت است. وی توانسته مقام اول را در استریم‌های فورتنایت کسب نماید. آرویکس بیشتر وقت خود را در فورتنایت سپری کرده اما بازی‌های دیگر را نیز استریم می‌کند. او مهارت زیادی در نشانه گیری داشته و می‌تواند به سرعت حریف را از پای درآورد. آروکیس در یوتیوب و توییچ فعالیت دارد.

    میا پلیز (MiaPlays)

    از دیگر ریچ استریمرهای ایرانی که در یوتیوب فارسی فعالیت می‌کنند، می‌توان به کوروش و میا اشاره کرد. این دو از یک سال پیش در توییچ نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. میا و کوروش بیشتر در زمینه فورتنایت استریم می‌کنند، هرچند به پای آرویکس نمی‌رسند اما باز هم طرفداران خاص خود را دارند. این دو نفر در کنار بازی بسیار فان و بامزه هستند که لحظات شادی را برای مخاطبان خود فراهم می‌کنند.

    کاوه (k2delta38)

    کاوه از استریمرهای معروف ایرانی بوده که بیشتر وقت خود را روی پرو پلیر صرف می‌کند. صدای کاوه بسیار جذاب است و لحظات مفرحی را برای مخاطبان خود رقم می‌زند. بیشتر مخاطبان به خاطر صدایش او را دوست دارند و همچنین لحظات شادی که در بازی فراهم می‌کند، جذابیت او را دوچندان کرده است. کاوه مهارت بالایی در فورتنایت دارد و گاهی اوقات بازی‌های دیگری همچون فازمافوبیا را نیز استریم می‌کند.

    این افراد برخی از استریمرهای ایرانی هستند که در حال حاضر به استریم می‌پردازند. اگر استریمر محبوب خود را در این لیست نمی‌بینید، می‌توانید در قسمت نظرات همین پست از گروه مهندسین تخت جمشید، او را به دوستان خود معرفی کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.