جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جدیدترین روش‌های درمانی زانو درد در کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد
    18 اردیبهشت 1402 - 15:57
    شناسه : 251313
    0

    اگر شما هم دنبال یک مجموعه و کلینیک ارتوپدی خوب هستید، کلینیک ارتوپدی دکتر کبیر با در اختیار داشتن تیم پزشکی حرفه­ای و متخصص، بهترین مکان برای تشخیص و درمان مشکلات ارتوپدی است.

    پ
    پ

    بررسی متداول‌ترین علائم و همچنین درمان انواع مشکلات ارتوپدی در یک کلینیک ارتوپدی

    اگر شما هم دنبال یک مجموعه و کلینیک ارتوپدی خوب هستید، کلینیک ارتوپدی دکتر کبیر با در اختیار داشتن تیم پزشکی حرفه­ای و متخصص، بهترین مکان برای تشخیص و درمان مشکلات ارتوپدی است.

    پزشکان متخصص در کلینیک‌های­ ارتوپدی، مشکلات ارتوپدی همچون آسیب‌های استخوانی – عضلانی یا مفصلی را شناسایی می­کنند. از آنجایی که نشانه­های بالینی و علائم بیماری­های مختلف را می­دانند، با معاینه فیزیکی و انجام آزمایشات مختلف، سعی در تشخیص دقیق و پیدا کردن درمان موثر دارند.

    بسیاری از افراد فرق میان متخصصین مختلف را نمی­دانند. هریک از ارگان‌ها و اعضای بدن می­توانند پزشک متخصص مختص خود را داشته باشند. دانستن این نکته که برای هر مشکل دقیقا باید به چه پزشکی مراجعه کنید، به تسریع روند درمانی کمک می­کند.

    بسماری‌ها و اختلالات ارتوپدی یک از شایع‌ترین و رایج‌ترین بیماری‌های موجود در بین جوامع مختلف در جهان است. این مشکلات مربوط به بافت نرم (عضلات و ماهیچه­ های) و بافت سخت (اسکلتی) اعضای حرکتی بدن می‌باشند. بنابراین پس از بروز هرگونه درد و التهاب در نواحی مهره‌های ستون فقرات، دست‌ها، پاها، کمر و قفسه سینه باید به یک پزشک ارتوپد مجرب و متبحر مراجعه کرد.

    images 1683459931 64578f5b53e18 - جدیدترین روش‌های درمانی زانو درد در کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد - جدیدترین روش‌های درمانی زانو درد

    شناختن این بیماری­ های ارتوپدی اهمیت دارد

    آرتروز ( Arthrose)

    آرتروز از جمله بیماری­هایی است که در سنین بالا، بارها و بارها گزارش شده است. این بیماری باعث می­شود مفاصل در محل اتصال استخوا­ن‌ها، دچار فرسایش شوند که در نتیجه آن فرد دیگر نمی‌تواند مفصل را به راحتی چرخوانده و اعضای متصل به آن را آزادانه حرکت دهد. حتی ممکن است هنگام فعالیت عضله، درد بسیار شدیدی را احساس کند. با مراجعه به موقع و شروع درمان، می­توان از علائم این بیماری کم کرد.

    پارگی رباط

    رباط یا لیگامان، وظیفه استحکام بخشیدن بیشتر به مفاصل را دارد. اگر لیگامان‌ها وجود نداشته باشند، مفاصل اندام‌های حرکتی بدن توان تحمل و انتقال بارها و فشارهایی که از سمت استخوان وارد می‌شوند را نخواهند داشت. حال ممکن است در اثر ضربه به یک مفصل، رباط­های اطراف آن پاره شوند و یا آسیب جدی ببینند. در این وضعیت تورم و درد بسیار شدیدی در محل پارگی لیگمان ایجاد می ­شود.

    images 1683459931 64578f5b5ad0a - جدیدترین روش‌های درمانی زانو درد در کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد - جدیدترین روش‌های درمانی زانو درد

    شکستگی استخوان ­ها

    ممکن است در اثر انجام انجام دادن برخی ورزش­های سنگین همچون ورزش‌های رزمی یا حتی فوتبال، همچنین رخ دادن یک تصادف سخت و جدی و یا افتادن به زمین، استخوان آسیب دیده و یا از چند نقطه حتی شکسته شود. شکستگی نیز انواع مختلفی دارد و از هر نوعی که باشد، درمان خاص خودش را می‌طلبد. بیشتر این شکستگی­ها با یک گچ گرفتن ساده رفع می­شوند. اما برخی از شکستگی­های استخوان نیز هستند که به جراحی فوری نیاز دارند.

    ناهنجاری­های ستون­ فقرات

    ستون­فقرات ساختار بسیار پیچیده دارد، این پیچیدگی منجر به آن می­شود که برای ستون­فقرات، طیف وسیعی از اختلالات، آسیب‌ها و ناهنجاری­ها وجود داشته باشند. فتق دیسک، تنگ شدن کانال­های نخاعی، خورد شدن مهره­های کمر، تومور­های نخاعی و پارگی طناب نخاع، چند نمونه این ناهنجاری­ها می‌باشند.

    تشخیص قطعی و همچنین درمان اختلالات ارتوپدی چگونه انجام می‌شود؟

    قدم اول در تشخیص و درمان مشکلات ارتوپدی، بررسی نشانه­ها و علائم توسط دکتر ارتوپد می‌باشد. پزشک برای رسیدن به نتیجه­ای بهتر، سوالاتی مبنی بر زمان شروع علائم، شدتی که علائم دارند و میزان آسیبی که به بخش­های مختلف وارد شده است، را مطرح می­کند. در این مرحله همکاری و پاسخ‌های دقیق بیمار بسیار مهم می‌باشد.

    در ادامه این فرآیند، معاینات و آزمایش­های بیشتری صورت می­گیرد. به عنوان مثال در خواست تصویربرداری از بافت آسیب دیده توسط پزشک یکی از قدم‌های بعدی است.

    بعد از تشخیص مشکل اصلی و با در نظر گرفتن شرایط بیمار و بیماری، بهترین درمان برای بیمار انتخاب می‌شود. طیف درمانی می­تواند از تجویز داروهای ساده، تا جراحی­های پیشرفته را شامل شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.