پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • افزایش فروش فروشگاه اینترنتی؛ ۱۲ راه کار اثر بخش و ساده
    19 اردیبهشت 1402 - 18:28
    شناسه : 251428
    0

    امروزه طراحی سایت فروشگاهی در بسیاری از کسب و کارها بسیار حائز اهمیت میباشد. در این مقاله سعی داریم به بررسی افزایش فروش از طریق وبسایتهای فروشگاهی بپردازیم.

    پ
    پ

    امروزه بیشتر کسب و کارهایی که به صورت آنلاین محصولات خود را به فروش می رسانند، این دغدغه را دارند که چطور می توانند فروش خود را در فضای مجازی افزایش دهند؟

    ما در این مقاله قصد داریم که تمام نکات و راه کارهای اثر بخشی که موجب افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی می شود را به شما آموزش دهیم.

    اگر از افرادی هستید که سایت فروشگاهی در اصفهان دارید یا قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید و می خواهید فروش خود را افزایش دهید، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

    همان طور که گفته شد، فروش بیشتر محصولات یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های فروشگاه های اینترنتی محسوب می شود که در این زمینه توصیه ها و نکات کلیدی بسیاری مطرح شده است و در صورتی که از این نکات به شکل اصولی و صحیح استفاده شود فروشگاه های اینترنتی و فروشندگان می توانند مسیر موفقیت را با سرعت بیشتری پشت سر بگذارند.

    یک سایت فروشگاهی در اصفهان بعد از تحقیقات و بررسی هایی که انجام داده است به نکات و تکنیک های بسیار خوبی رسیده که بهره گیری از آن ها در کنار یکدیگر می تواند باعث افزایش فروش شود.

    images 1683553555 6458fd1394baf - افزایش فروش فروشگاه اینترنتی؛ ۱۲ راه کار اثر بخش و ساده -

     ۱۲ راه کار ساده و اثر بخش که باعث افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی می شود:

    1. رفتار صادقانه در فروش:

      یکی از اصلی ترین تکنیک هایی که چه در فروشگاه های اینترنتی و چه در فروشگاه های حضوری می تواند فروش محصولات را به طرز چشمگیری افزایش دهد، صادقانه رفتار کردن با مشتریان است و این گونه معنا می شود که فروشندگان نباید وعده هایی را به مشتریان بدهند که قادر به انجام آن ها نیستند.

    2. بهره گیری از افزونه های تبلیغاتی برای سایت فروشگاهی:

      استفاده از افزونه های تبلیغاتی، سئو کردن وب سایت و بهره گیری از تبلیغات کلیکی از بهترین و اثر گذار ترین راه کارها برای افزایش فروش اینترنتی می باشند.

    در واقع با استفاده از این روش ها، موتور های جست و جو وب سایت شما را در نتایج صفحه اول گوگل به نمایش می گذارند و قرار گرفتن در صفحه اول بدین معناست که کلیک بیشتری روی سایت شما انجام می شود و بازدید کنندگان و مشتریان سایت به طرز قابل توجهی افزایش می یابند.

    1. به نمایش گذاشتن رضایت مشتریان:

      به نمایش گذاشتن رضایت مشتریان از دیگر راه کارهای ساده ای است که بیشتر فروشندگانی که به طور آنلاین فعالیت خود را انجام می دهند رضایت خریداران خود را در سایت به نمایش می گذارند که این راه حل می تواند نقش بسزایی در افزایش فروش و رونق کسب و کار داشته باشد.

    2. گذاشتن تخفیفات محدود و لحظه ای:

      یکی از راه کارهای ساده و موثری که می تواند مشتری را به خرید محصول راغب سازد، تخفیفات محصولات و کالاها می باشد که در بیشتر فروشگاه هایی که این پیشنهادات اجرا می شود فروش محصولات را بالا می برد.

    3. ارائه پیشنهادات ترغیب کننده:

      در بسیاری از فروشگاه های آنلاین دیده ایم که فروشندگان پیشنهاداتی نظیر ارسال رایگان، قرعه کشی و یا اشانتیون را در صورت خرید محصولات خود ارائه داده اند؛ این راه کار می تواند مانند شیوه های قبلی تاثیر زیادی در فروش بالای محصولات داشته باشد که بیشتر سایت های فروشگاهی در اصفهان نیز از آن استفاده می کنند

    4. ضمانت عودت وجه:

      بیشتر افراد به دلیل نبودن ضمانت برای خرید از خرید های اینترنتی صرفه نظر می کنند؛ کسانی که فروشگاه های اینترنتی و سایت فروشگاهی در اصفهان دارند و افزایش فروش برای آن ها حائز اهمیت است باید با اطمینان دادن به مشتری و بازگشت وجه در صورت نارضایتی، اعتماد مشتری جلب نمایند.

    1. کاهش تنوع محصولات مشابه:

      در بیشتر فروشگاه ها دیده ایم که طیف گسترده ای از محصولات شبیه به یکدیگر وجود دارند؛ درست است که بیشتر افراد برای خرید به دنبال تنوع هستند اما فروشندگان باید به این مسئله توجه کنند که تنوع محصولاتشان مشابه نباشد، در غیر این صورت این موضوع می تواند باعث ناتوانی خریدار در انتخاب شود که این امر موجب کاهش فروش می گردد.

    2. سفارش و پرداخت وجه آسان:

      در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی نظاره گر این مسئله بوده ایم که مراحل سفارش محصول و پرداخت وجه به شکل پیچیده ای انجام می گیرد؛ طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده است که بیشتر کاربران و خریداران زمانی که با این مشکل مواجه می شوند از خرید پرهیز می نمایند، پس افرادی که فروشگاه آنلاین دارند باید تا حد امکان، مراحل سفارش و پرداخت را برای مشتریان آسان سازند و فروش خود را بالا ببرند.

    3. به کارگیری تنوع در شیوه های پرداخت:

      با وجود این که امروزه تمام پرداخت ها و انتقالات مالی از طریق کارت های اعتباری انجام می گردد اما هنوز درصد قابل توجهی از کاربران هستند که مایلند از فروشگاه های اینترنتی که پرداخت درب منزل دارند استفاده کنند، پس شما باید امکان استفاده از مدل های پرداخت مختلف را برای خریداران به وجود آورید.

    4. استفاده از قیمت های مختلف برای محصولات مشابه:

      اگر از فروشندگانی هستید که محصولات مشابه دارید به شما توصیه می کنیم آن ها را دسته بندی کنید و قیمت های مختلفی برایشان تعیین نمایید تا افراد بتوانند طبق توان مالی و سلیقه خود، کالا خریداری کنند.

    5. استفاده از تبلیغات موثر:

      تبلیغات موثر یکی از مهم ترین روش های بازاریابی و افزایش فروش اینترنتی است؛ پس سعی کنید برای معرفی و فروش بیشتر محصولات و کالاهای خود از شیوه های تبلیغاتی موثر و مختلف استفاده کنید.

    6. فراموش نکردن مشتریان بعد از خرید:

      مشتریان از مهم ترین و ارزشمند ترین دارایی ها برای کسب و کارهای مختلف محسوب می شوند و بسیاری از فروشندگان که به صورت اینترنتی فعالیت دارند، پس از خرید مشتری آن ها را فراموش می کنند اما باید گفت که این کار اصلا صحیح نیست و کاهش فروش را به دنبال دارد.

    images 1683553650 6458fd727a0b0 - افزایش فروش فروشگاه اینترنتی؛ ۱۲ راه کار اثر بخش و ساده -

    باید بعد از خرید، پیگیر مشتریان باشید و تمام اطلاعات لازم را درباره محصولات جدید، قرعه کشی و تخفیفات را برای آن ها ارسال کنید که این مسئله موجب می شود حس رضایتمندی در مشتری به وجود آید و فروش افزایش یابد.

    در شرایط کنونی اینترنت و به علت در دسترس نبودن بیشتر پیام رسان ها، داشتن وب سایت برای فروشندگانی که می خواهند به صورت اینترنتی نیز کسب و کار خود را گسترش دهند از مهم ترین ابزار ها است که همیشه و همه جا می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

    شرکت بهین مبتکران ایده آرتین (بهیدو) یکی از بهترین شرکت ها در زمینه طراحی سایت در اصفهان است که با به کارگیری افراد متخصص و بهترین متد ها می کوشد که طراحی سایت را برای افراد و فروشگاه های اینترنتی به نحوه احسن و مطابق جدید ترین ساختار گوگل انجام دهد.

    ۱۴ امکاناتی که سایت فروشگاهی شما حتما باید داشته باشد

    امروزه به دلیل استفاده بیشتر مردم از اینترنت  و استقبال آن ها از خرید های آنلاین، اکثر مشاغل فعالیت فروش محصولات خود را در بستر اینترنت و فضای مجازی انجام می دهند و برای این کار اقدام به راه اندازی سایت های فروشگاهی می نمایند.

    images 1683553694 6458fd9ec07fb - افزایش فروش فروشگاه اینترنتی؛ ۱۲ راه کار اثر بخش و ساده -

    در ادامه مطلب اشاره می کنیم به ۱۴ نمونه از امکاناتی که سایت فروشگاهی شما باید داشته باشد، با ما همراه باشید.

    1. طراحی مناسب:

      طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه ای باشد که در عین سادگی بسیار جذاب بوده و نظر کاربر را به خود جلب کند؛ به دلیل این که ظاهر سایت اولین چیزی است که افراد بعد از وارد شدن به سایت، آن را مشاهده می کنند.

    2. داشتن سرعت قوی:

      داشتن سرعت بالا یکی از مهم ترین قابلیت هایی است که یک سایت فروشگاهی حتما باید از آن بهره مند شود؛ زیرا اگر وب سایت سرعت بالایی داشته باشد تعداد بازدید کنندگان آن افزایش می یابند و به این طریق فروش بالا می رود و داشتن سرعت پایین، کاربر را از ورود به سایت منصرف می کند.

    3. داشتن نوار جست و جو گر:

      تمام سایت های فروشگاهی باید دارای نوار جست و جو باشند تا کاربران بتوانند از طریق آن محصولات و کالاهای مورد نظر خود را در مدت زمان کمی پیدا کنند.

    4. طبقه بندی محصولات:

      یک سایت فروشگاهی به علت طیف وسیعی از محصولات که دارد باید این قابلیت را داشته باشد که بتواند کالاهای خود را طبقه بندی کند و در اختیار کاربران قرار دهد که این کار موجب می شود افراد در کمترین زمان به سراغ محصول مدنظر خود بروند و نیاز نباشد وقت بیشتری را صرف جست و جوی محصولات کنند.

    5. داشتن روش های پرداختی متعدد:

      ارائه پرداخت به شیوه های گوناگون از مهم ترین امکانات یک سایت فروشگاهی است که این امر هم جلب رضایت مشتری را به همراه دارد و هم باعث می شود مشتری در انتخاب شیوه پرداخت محدودیتی نداشته باشد و ارزش و اعتبار فروشگاه بالا رود.

    6. تهیه فیلم و عکس با کیفیت از محصولات:

      سایت های فروشگاهی با ارائه فیلم و عکس هایی که از محصولات و کالاهای خود می دهند این امکان را برای مشتری به وجود می آورند که با آگاهی کامل و طبق سلیقه انتخاب خود را انجام دهد.

    7. داشتن محتوای جذاب:

      داشتن محتوای جذاب از مهم ترین امکانات وب سایت ها است که می تواند مشتری را به شکل موثری جذب کند و به این طریق فروش محصولات افزایش یابد.

    8. داشتن پشتیبانی:

      سایت های فروشگاهی باید دارای پشتیبانی آنلاین باشند که از این طریق بتوانند با مشتریان تعاملات بیشتری انجام دهند و مشکلات آن ها را از بین ببرند و پاسخگوی نیاز آنان باشند.

    9. داشتن بخش کامنت:

      داشتن بخش نظرات کاربران از امکانات خوبی است که تمام سایت های فروشگاهی آن را دارند که این قسمت علاوه بر آن که مزیت های زیادی برای فروشندگان دارد برای خریداران نیز مزیت محسوب می شود.

    images 1683553716 6458fdb46a36d - افزایش فروش فروشگاه اینترنتی؛ ۱۲ راه کار اثر بخش و ساده -

    1. رزرو محصول:

      بارها مشاهده کرده ایم که وقتی قصد خرید محصولی اینترنتی را داریم با اتمام موجودی آن روبرو می شویم اما باید گفت که سایت های فروشگاهی از امکان رزرو محصولات برخوردار هستند و کاربران می توانند در صورتی که با تمام شدن محصول مدنظر خود مواجه می شوند آن را رزرو نمایند و با این کار خیالشان راحت است که در صورت شارژ مجدد، به آن ها اطلاع رسانی خواهد شد و به این طریق می توانند کالای خود را خریداری کنند.

    2. ایجاد حساب کاربری:

      بیشتر وب سایت های فروشگاهی طوری طراحی شده اند که کاربران می توانند با ایجاد یک حساب کاربری و وارد کردن اطلاعات خود در آن از محصولات جدید، تخفیفات، قرعه کشی ها و… مطلع شوند و وب سایت شما حتما باید این قابلیت را داشته باشد.

    3. داشتن قوانین و سیاست های کاری:

      در بسیاری از سایت های فروشگاهی زمانی که وارد وب سایت می شویم در ابتدا با قوانینی که فروشندگان در سایت قرار داده اند روبرو می شویم ، شما نیز باید قوانین و سیاست های کاری مدنظر را در وب سایت خود قرار دهید تا کاربران بتوانند با مطالعه آن با آگاهی بیشتر خرید خود را انجام دهند و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

    4. متصل شدن به درگاه های بانکی گوناگون:

      وب سایت فروشگاهی شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند به درگاه های بانکی مختلف متصل شود و تمام افراد بتوانند به راحتی پرداخت خود را انجام دهند.

    5. تامین امنیت سایت:

      تامین امنیت سایت یکی از مهم ترین امکاناتی است که تمامی وب سایت های فروشگاهی باید داشته باشد و شما باید قبل از انجام هر کاری در جهت امنیت سایت خود اقدام کنید و با این کار، حریم شخصی افراد و اطلاعات مربوط به آن ها را حفظ نمایید و از هک شدن آن ها جلوگیری به عمل آورید.

    با تعبیه کردن این قابلیت ها در وب سایت فروشگاهی خود می توانید فروشگاه اینترنتی امنی را جهت خرید در اختیار کاربران قرار دهید و محصولات خود را در معرض دید تمام افراد داخلی و خارجی قرار دهید.

    در صورتی که به اطلاعات بیشتری راجع به طراحی سایت در اصفهان نیاز دارید یا قصد راه اندازی سایت فروشگاهی در اصفهان را دارید، می توانید با مشاوران بهیدو ارتباط برقرار کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.