پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس کدام است؟ معرفی 5 شیر خشک انتی رفلاکس
    20 اردیبهشت 1402 - 11:18
    شناسه : 251533
    0

    رفلاکس یکی از مشکلات نسبتا رایج در بین نوزادان است. استفاده از شیر خشک آنتی رفلاکس جزو اولین اقدامات برای درمان و پیشگیری از رفلاکس در نوزادان است. در این مقاله به معرفی 5 تا از بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس می‌پردازیم.

    پ
    پ

    دستگاه گوارشی ضعیف در برخی از کودکان موجب ایجاد رفلاکس معده می‌شود. این عمل به‌ تدریج در وزن‌گیری نوزاد اختلال ایجاد می‌کند. وظیفهٔ والدین پیگیری این موضوع و تهیهٔ بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس برای نوزاد دلبندشان است. ما هم در این مقاله 5 شیر خشک انتی رفلاکس عالی را به شما معرفی می‌کنیم. که معمولا در اکثر داروخانه‌های حظوری و یا داروخانه آنلاین مثل داروچی موجود هستند.

    رفلاکس نوزاد چیست؟

    رفلاکس معده نوعی اختلال گوارشی ناشی از انتقال اسید معده به مری در طول غذاخوردن یا بعد از آن است. این عمل که در نوزادان و کودکان باعنوان GERD نوزاد شناخته می‌شود، با علائم و نشانه‌های درد و احساس بی‌قراری در نوزاد همراه است. GERD نوزاد در شدت‌های مختلفی بروز می‌کند و معمولاً تا سن شش‌ماهگی رفع خواهد شد. در برخی موارد، ادامهٔ رفلاکس البته با شدت کمتر، تا سن 2سالگی مشاهده شده‌است. در هر صورت اولین و مهم‌ترین وظیفهٔ والدین، توجه به این عارضه و انجام روش‌های درمانی آن است.

    رفلاکس شدید در نوزدان تنها از طریق داروهای مناسبی که پزشک تجویز می‌کند از بین خواهد رفت، اما در موارد خفیف‌تر، تهیهٔ یکی از بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس موجود در داروخانه‌ها و خوراندن آن به نوزاد کارساز خواهد بود. در داروخانهٔ آنلاین داروچی، بهترین مارک‌های شیر خشک آنتی رفلاکس باکیفیت موجود است. والدین گرامی با اطمینان خاطر از بابت کیفیت این محصولات، می‌توانند نسبت‌به خرید از این داروخانه معتبر اقدام کنند.

    لطفاً مطالب کوتاه و مهم زیر در خصوص دلیل رفلاکس نوزاد، اهمیت درمان آن و مکانیزم اثر شیر خشک‌های آنتی رفلاکس را مطالعه بفرمایید. سپس به سراغ اصل مطلب و معرفی بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس خواهیم رفت.

    images 1680713601 642da7811261f - بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس کدام است؟ معرفی 5 شیر خشک انتی رفلاکس -

    دلیل رفلاکس نوزاد

    همان‌طوری که در بالا نیز اشاره کردیم، رفلاکس به برگشت محتویات درون معده به داخل مری اطلاق می‌شود. این اختلال به علت ضعیف بودن دستگاه گوارشی اتفاق می‌افتد و معمولاً شایع و البته گذرا است. تقریباً از هر 10 نوزاد، 8 نوزاد دچار رفلاکس معده می‌شوند. در حال حاضر شایع‌ترین علت بروز این عارضه را حساسیت به پروتئین شیر بیان کرده‌اند. البته تحقیقات در این‌باره هنوز ادامه دارد و ممکن است دلایل دیگری به‌عنوان دلیل رفلاکس معده در نوزادان معرفی شود.

    نوزادان مبتلا به رفلاکس معده، معمولاً به هنگام شیر خوردن بی‌قراری می‌کنند. علائم دیگری از قبیل سکسه‌های طولانی، خروج شیر از گوشهٔ لب و در موارد شدید‌تر خروج و استفراغ شیر و محتویات معده از دهان و بینی در نوزاد مبتلا به رفلاکس ظاهر می‌شوند. این بیماری علائم و نشانه‌های دیگری از قبیل آروغ زدن، احساس گرسنگی پی‌درپی، آروغ زدن همراه با درد یا تأثیر در آروغ زدن، پریدن از خواب همراه با جیغ، عرق کردن، سردی کف دست و پای نوزاد، رنگ پریدیگی، آبریزش مداوم از دهان، احساس درد به هنگام بلعیدن و … را به همراه دارد.

    رفلاکس معده به مرور زمان منجر‌به کاهش وزن‌گیری نوزاد و بروز علائم دیگری مانند خس‌خس کردن، گرفتگی گلو و … می‌شود. در 95 درصد موارد، ابتلا به بیماری رفلاکس معده درمان دارویی صورت نمی‌گیرد. معمول‌ترین راه درمان و جلوگیری از این عارضه، استفاده شیر خشک‌های AR یا شیر خشک آنتی رفلاکس است. این مادهٔ غذایی تنها برای بیمارانی که قبلاً هم شیر خشک مصرف می‌کردند تجویز می‌شود. به‌عبارتی برای نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند و دچار رفلاکس معده هستند، همان شیر مادر کافی است، چون شیر مادر سریع‌تر از سایر شیرخشک‌ها از معده به مری منتقل می‌شود.

    images 1680693026 642d5722770f3 - بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس کدام است؟ معرفی 5 شیر خشک انتی رفلاکس -

    مکانیزم اثر شیر خشک آنتی رفلاکس

    همانطوری که اشاره کردیم، تهیه و خوراندن یکی از بهترین شیر خشک ar موجود در داروخانه‌های معتبر، بهترین و آسان‌ترین راه مقابله با رفلاکس معده در نوزادان است. شیر خشک‌های آی‌آر از مواد گیاهی غیرقابل جذب و ایمن تهیه شده‌اند. این مواد باعث نگه‌داری شیر در معده و جلوگیری از بازگشت آن به مری می‌شوند.

    میزان انرژی، چربی، پروتئین و کربوهیدرات موجود در شیر خشک‌های ar به همان اندازه شیر خشک‌های روتین و معمولی است، بنابراین مصرف شیر خشک آنتی رفلاکس یا آی‌آر، هیچ‌گونه خللی در روند رشد و وزن‌گیری نوزدان نخواهد داشت. هرچند که به‌دلیل وجود مواد گیاهی در شیر خشک آنتی رفلاکس، مصرف این مادهٔ غذایی اندکی سفتی مدفوع یا کاهش تعداد دفعات اجابت مزاج را به‌دنبال دارد که باید بگوییم این مسئله طبیعی است و جای هیچ‌گونه نگرانی نخواهد بود.

    images 1680693026 642d57227b282 - بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس کدام است؟ معرفی 5 شیر خشک انتی رفلاکس -

    معرفی بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس

    در ادامه 5 مورد از بهترین برندهای شیر خشک که به‌عنوان بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس در داروخانه‌های سطح شهر و داروخانه‌های آنلاین معتبر عرضه می‌شود را به شما معرفی خواهیم کرد:

    1.شیر خشک ببلاک آی‌آر

    یکی از بهترین شیر خشک‌های آنتی رفلاکس با نام شیر خشک ببلاک ای آر شناخته می‌شوند. این شیر خشک برای جلوگیری از بازگشت محتویات معده به مری و در صورت تشخیص پزشک می‌تواند جایگزین شیر خشک معمولی نوزاد شود. مواد موجود در این شیر خشک همانند شیر خشک‌های روتین به رشد و نمو سالم نوزاد کمک می‌کند. به‌علاوه وجود نوعی صمغ طبیعی در این شیر خشک، مانع از بازگشت محتویات معده به مری، نرم شدن مدفوع و دفع آسان نوزاد نیز می‌شود.

    2.شیر خشک تروویتال آی‌آر

    یکی دیگر از انواع بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس ، شیر خشک تروویتال ای آر است . آهن، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در ترکیبات این شیر خشک به‌کار رفته‌است. شیر خشک Truevital AR یکی از شیرخشک‌های AntiRegurgitation عالی برای جلوگیری از رفلاکس معده و مناسب برای بدو تولد تا سن 6ماهگی است.

    3.شیر خشک بیومیل آی‌آر

    شیر خشک بیومیل ای آر  یک شیر خشک نزدیک به شیر مادر است که به‌دلیل ترکیبات مناسب به‌ویژه وجود نشاستهٔ سیب‌زمینی، بسیار آسان هضم می‌شود. جهت جلوگیری از بازگشت محتویات معده به مری نوزاد و در صورت تجویز پزشک، می‌توانید این محصول را جایگزین شیر کودک کنید.

    4.شیر خشک نان آی‌آر اکسپرت

    شیر خشک نان ای آر اکسپرت نیز یکی از انواع شیر خشک‌های آنتی رفلاکس موجود است که می‌توان آن را در لیست بهترین شیر خشک ar قرار داد. این شیر خشک مناسب برای بدو تولد است و از بازگشت محتویات معده جلوگیری می‌کند. محصول مذکور حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین، مواد معدنی، روغن‌های گیانی، امینواسیدها، پروتئین، کربوهیدرات، کازئین، چربی و … است.

    images 1680693026 642d57227f80d - بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس کدام است؟ معرفی 5 شیر خشک انتی رفلاکس -

    5.شیر خشک لاکتومیل ar

    شیر خشک لاکتومیل ar شیر خشک مناسب برای حفظ سلامتی و رشد نوزاد از بدو تولد تا سن یک‌سالگی است. این شیر خشک حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی متعددی از قبیل ویتامین A، ویتامین 6B، ویتامین K، ویتامین B، ویتامین 12B، منیزیوم سولفات، پتاسیوم ید، فولیک اسید، سودیم سلنیت است، بنابراین می‌توان آن را به‌عنوان یک غذای کامل از بدو تولد تا سن 12ماهگی به‌شمار آورد.

    کلام پایانی

    در این مقاله 5 مورد از بهترین شیر خشک آنتی رفلاکس موجود در داروخانه‌ها را به شما معرفی کردیم. رفلاکس معده یک عارضهٔ گوارشی هرچند گذرا اما ناخوشایند هم برای نوزاد و هم برای والدین است. توصیه می‌شود قبل از هرگونه تغییر در غذا و شیر کودک، ابتدا نظر پزشک متخصص را در این‌باره جویا شوید، سپس نسبت‌به تهیهٔ یکی از بهترین شیرخشک‌های موجود در داروخانه‌های سطح شهر یا یک داروخانهٔ آنلاین معتبر اقدام کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.