×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

word image 251664 1 scaled - چرا باید به چسب پایه کیسه کلستومی توجه کرد؟ -

کلستومی جراحی برای افراد با مشکل گوارشی در کولون روده بزرگ است که طی آن بخشی از روده از ناحیه ای در شکم بیرون داده می شود. این عمل برای کسانی که توان استفاده از روده های خود را ندارند، بکار می رود.

حالا می پرسیدکه این افراد برای دفع ضایعات چه می کنند؟ جواب شما اینجا است.

کیسه مخصوص

کیسه مخصوص کلستومی یا به عبارتی کیسه کلستومی مانند یک محفظه برای نگهداری ضایعات بدنی عمل می کند. این کیسه با چسب دور سوراخ ایجاد شده در شکم می چسبد. در خارج از کشور و گاهی در ایران به بیمار اجازه می دهند که از دیگر انواع محصولات دفع زائده استفاده کند؛ اما بهترین روش کیسه های کلستومی هستند.

مواظب چسب ها باشید.

کیسه کلستومی با چسبی خاص به اطراف دهانه روده می چسبد. این چسب نقش نگهدارنده آن را دارد. اگر چسبی که در این کیسه استفاده می شود، توانایی تحمل وزن را نداشته باشد، این کیسه بی ارزش است. اهمیت چسب پایه کیسه کلستومی از جنس کلی این کیسه بیشتر است.

چسب ها چگونه کار می کنند؟

What is a baseplate and 2-piece stoma system

شاید اگر بگوییم که چسب های PSAs بهترین نوع چسب هستند، اشتباه نکرده باشیم. این چسب ها پس از اتصال به بدن به صورتی عمل می کنند که با کمترین فشاری که به آن ها وارد می شود، محکم تر به سطح پوست می چسبند.

تا چند روز کیسه را تعویض نکنیم؟

این مورد کاملا بستگی به چسب استفاده شده در محصول دارد. چسب هایی وجود دارند که مدت زمان ۳ الی ۶ ساعت مخزن را نگه می دارند. چسب هایی نیز هستند که اثر بیشتری از خود باقی می گذارند و ۱ الی ۶ روز در جای خود ثابت می مانند.

از چه موادی در چسب کیسه ها استفاده شده است؟

در کیسه های کلستومی قدیمی از زینک اکساید در چسب های کیسه استفاده می شد. این ماده تنها ابتدایی ترین نیازها برای نگهداری این کیسه را به عمل می آورد.

انواع جدیدی از چسب به بازار آمده اند که از گلیسرول در آن ها استفاده شده است. این نوع چسب با جذب رطوبت میان بافتی پوست عمیق تر به سطح پوست می چسبد.

نکات مهم در چسب ها

چسب های به کار رفته نباید به  Ph پوست آسیبی برسانند. در صورتی که چسب Ph پوست را رعایت نکند، باعث ایجاد انواع زخم های عفونی می شود.

فرض کنید پوست شما ۲۴ ساعت روز در آب باشد؛ چه اتفاقی برای پوست می افتد؟ چسب های کیسه کلستومی باید رطوبت را به خود جذب کنند. اگر این اتفاق نیفتد، سطح پوست بدون دریافت اکسیژن آسیب می بیند.

چسب کیسه های کلستومی نباید بسیار سفت باشند. این کیسه ها باید بدون فشار پیش از خط و خراش پوست از بدن جدا شوند. به عبارتی بین سفتی و شل بودن بیش از حد این چسب ها باید تعادل برقرار کنند. این کیسه ها باید به گونه ای باشند که پس از کنده شدن ردی از خود به جای نگذارند.

چسب ها به هیچ عنوان نباید موجب ایجاد آلرژی شوند. در ساخت این چسب ها باید دقت داشت که حتما ضد حساسیت باشند. در صورتی که این مورد رعایت نشود، ناآرامی و ناراحتی بیمار را به دنبال دارد.

قبل از استفاده از هرگونه کیسه کلستومی ابتدا آن را روی پوست خود برای چند ساعت امتحان کرده تا از عدم بروز واکنش آلرژیک به چیب اطمینان حاصل کنید.

·                       Coloplast Ostomy bag Base-plate, Alterna 1973, Longwear Light, Furniture &  Home Living, Bathroom & Kitchen Fixtures on Carousell

از کجا کیسه مرغوب تهیه کنیم؟

با توجه به نکات بالا مرغوبیت این کیسه و چسب آن تاثیر به سزایی در راحتی مصرف کننده و اثربخشی آن دارد. به همین دلیل اهمیت فروشگاه تجهیزات پزشکی که از آن خرید می کنید، بسیار زیاد است. تمامی سعی خود را روی شناخت بهترین فروشگاه با مرغوب ترین اجناس بگذارید.

خرید تجهیزات پزشکی شاید در این روزها آسان به نظر بیاید؛ اما اگر کمی عمیق بنگرید، متوجه تفاوت چندانی که فروشگاه های سطح پایین و متوسط و فروشگاه های معتبر دارد، می شوید.

نگاه کلی

شاید برای برخی جراحی کلستومی انجام شده باشد. اگر این عمل را تجربه کرده اید، به خوبی می دانید که چسب کیسه های کلستومی چقدر با ارزش هستند.

کیسه های کلستومی کیسه هایی هستند که به اطراف حفره ای که از روده درآمده است، وصل می شوند. این کیسه ها ضایعات را در خود نگه می دارند.

مرغوبیت این کیسه ها به چسبی که آن ها را در سطح پوست نگهداری می کند، بستگی دارد. هرچه این چسب ها قوی تر باشند، استفاده از این کیسه ها آسان تر می شود. گرچه باید بدانید که چسبندگی بیش از حد این کیسه ها امکان ایجاد مشکلات برای پوست را دارد.

از مشکلاتی که سفتی بیش از حد کیسه کلستومی به وجود می آورد، بروز نشانه های آلرژی در فرد مصرف کننده است. همچنین چسب بسیار محکم هنگام کنده شدن از خود رد به جا می گذارند. این ردگذاری نشانه خوبی برای این چسب ها نیست.

به شما پیشنهاد می دهیم که از فروشگاهی معتبر و شناخته شده این محصول را خریداری کنید و نهایت استفاده را از آن ببرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.