×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

images 1683977137 645f73b1397e4 - لیست بهترین کارتهای گرافیک برای ماینینگ در سال 2023 -

کارت‌ های گرافیک برای استخراج ارزهای رمز پایه‌ استفاده می‌شوند، این ارزهای رمز پایه به این صورت هستند که هر ارز جدید را از روش پردازش روی کارت گرافیک به دست می‌آورند. منظور از استخراج رمز ارز با کارت گرافیک این است که کامپیوتر خود را به کارت گرافیکی با قدرت و بازده بالا مجهز کنید و ماینینگ که یک نرم افزار است روی آن نصب، سپس به یک استخر استخراج متصل شوید و شروع به استخراج رمز ارز با سیستم خود که حالا ریگ ماینینگ نام دارد کنید.

در هنگام انتخاب بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ (https://blog.sarrafex.com/best-graphics-card-for-mining) باید بدانید که این پروسه استخراج رمز ارز برای کارت‌های گرافیک نیز بسیار زمان‌بر و سخت خواهد بود از این رو سیستم شما را در زمان طولانی‌ای تحت فشار قرار می‌دهد. اما در هنگام خرید این کارت گرافیک باید فاکتورهای مختلفی را مدنظر بگیرید که در میان آن‌ها نکته مهم این است قیمت بالا صرفاً به معنی کارآمدی نیست. از این رو باید کارتی را انتخاب کنید که بیشترین هش ریت را در زمانی کوتاه با کمترین میزان برق یا الکتریسیته مصرفی بدهد.

می‌توانید یکی از این فاکتورهای مهم برای انتخاب کارت گرافیک را میزان رمز ارز استخراج شده در نظر بگیرید و همین که سود شما از استخراج رمز ارز نسبت به برق مصرفی و زمان طی شده مقدار مناسبی باشد آنگاه می‌توان گفت انتخاب خوبی داشته‌اید. توان پردازشی کارت گرافیک برای ماینینگ (GPU) به معنی همان نرخ هش هست که روی هر ارز دیجیتالی متفاوت است.

در این مقاله به معرفی برخی از بهترین کارت‌های گرافیک برای ماینینگ بر اساس فاکتورهایی از جمله هش ریت یا توان پردازشی، مدت زمان لازم برای سود دهی و مصرف برق، قیمت و در دسترس بودن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کارت گرافیک Randeon RX 5700 XT

این کارت گرافیک از شرکت AMD است و از سری ۵۰۰۰ کارت‌های گرافیک ای شرکت محسوب می‌شود که مصرف انرژی در آن ۱۳۰ وات است و با این حجم از برق مصرفی می‌تواند میزانی معادل ۵۰ تا ۵۴ مگاهش از هش ریت را تولید کند. یکی از نکات حائز اهمیت این است که تولید هش ریت به مقدار حافظه کارت گرافیک هم بستگی دارد؛ بنابراین میزان حافظه کارت گرافیک Randeon RX 5700 XT، هشت گیگابایت GDDR6 است. این کارت گرافیک قیمتی مناسب با تولید هش ریتی عالی دارد.

امکان اجرای اکثر بازی‌های روی آن هست ضمن اینکه مصرف برق آن نیز پایین است. میزان هش ریتی تولیدی در Ethash حدود ۵۵ مگاهش در ثانیه و در Zhash حدود ۴۸ هش بر ثانیه است.

کارت گرافیک Randeon RX 5600 XT

کارت گرافیک Randeon RX 5600 XT با مصرف برق حدود ۱۱۰ وات و هش ریت ۴۰ تا ۴۳ مگاهش از مناسب‌ترین‌ها با قیمتی بسیار مناسب و کم‌تر از نمونه ۵۷۰۰ خودش هست. لازم است بدانید با این کارت گرافیک در کیفیت ۱۰۸۰ می‌توانید عملکردی بسیار مناسب در گیمینگ را مشاهده کنید. هش ریت Randeon RX 5600 XT در Ethash حدود ۴۰.۵ مگاهش بر ثانیه و در Zhash حدود ۳۸ هش بر ثانیه است. حافظه این کارت گرافیک شش گیگابایت GDDR6 است که متناسب با قیمت مناسبی که دارد بسیار خوب است. این کارت با دمای پایین امکان اجرای بازی‌های آنلاین را نیز برای شما فراهم می‌آورد.

کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3060 Ti

این کارت گرافیک تقریباً می‌توان گفت همه کاره است و امکان تنظیم و بهینه سازی را نیز فراهم آورده است. انویدیا GeForce RTX 3060 Ti هش ریتی در حدود ۶۰ مگاهش بر ثانیه دارد و می‌توان گفت که دفع حرارت آن موقع استخراج و عملکرد مناسب در هنگام ریگ ماینینگ به دلیل توان حرارتی پایینی است که دارد، این عدد چیزی حدود ۲۰۰ وات است. میزان حافظه این کارت گرافیک شش گیگابایت GDDR6 است و دارای ۴۸۶۴ هسته CUDA است.

کارت گرافیک GeForce RTX 2060 Super

یکی دیگر از بهترین کارت‌های گرافیک برای ماینینگ GeForce RTX 2060 Super است که از بارزترین ویژگی ‌های آن قیمت مناسب نسبت به تمامی امکانات قابل استفاده و هش ریت بالا نسبت به قیمت است. این کارت گرافیک حافظه‌ای به اندازه هشت گیگابایت GDDR6 دارد و با مصرف ۱۴۰ وات برق می‌تواند هش ریتی به اندازه ۴۰ تا ۴۴ مگاهش در ثانیه را تولید کند.

این کارت گرافیک پهنای باند حافظه بالایی دارد و اما هش ریت این نمونه در Ethash حدود ۴۰ مگاهش بر ثانیه است. با وجود اینکه این نمونه از سری ۲۰۰۰ محسوب می‌شود؛ ولی قدرت بالایی در گیمینگ دارد.

کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Super

این کارت گرافیک یکی از بهترین ‌ها در توان مصرفی برق است. می‌توان گفت کمترین میزان برق را مصرف می‌کند یعنی ۹۰ وات که با این میزان هش ریت تولیدی آن بین ۲۶ تا ۳۰ مگاهش در ثانیه متغیر است. توان مصرفی کارت GeForce GTX 1660 Super در حد RX 580 از شرکت AMD هست و برتری‌ای که نسبت به آن دارد قیمت پایین‌تر هست.

هش ریت GeForce GTX 1660 Super در Ethash حدود ۲۹.۳۰مگاهش بر ثانیه و در Zhash حدود ۳۳ هش بر ثانیه است. لازم به ذکر است که حافظه بکار رفته در این کارت گرافیک نیز ۶ گیگابایتی CDDR6 است.

کارت گرافیک Randeon RX Vega 56

این کارت گرافیک توان پردازشی بسیار بالایی دارد و در الگوریتم ‌های دیگر نیز به خوبی می‌تواند پردازش کند. از دیگر آپشن‌های آن پهنای باند حافظه بالاست و قدرت گیمینگ بالایی در حد اندویا ۱۰۸۰ و ۲۰۶۰ دارد. اما در بررسی ویژگی‌ های فنی آن باید گفت میزان برق مصرفی در Randeon RX Vega 56 به اندازه ۱۷۰ وات و هش ریت تولیدی آن حدود ۴۲ تا ۴۸ مگاهش هست. این کارت از حافظه هشت گیگابایتی HBM2 برخوردار است که نوعی گران قیمت از حافظه محسوب می‌شود؛ ولی قدرت بالایی را به کارت گرافیک می‌دهد. هش ریت این نمونه در Ethash حدود ۴۵ مگاهش بر ثانیه و در Zhash حدود ۳۴ هش بر ثانیه است. هنگام خرید این کارت گرافیک تنها نقطه منفی قابل ملاحظه معماری قدیمی آن است.

کارت گرافیک ای ام دی Randeon RX 5700 XT

این کارت گرافیک از شرکت AMD با حافظه هشت گیگابایتی CDDR6 موفق به تولید هش ریتی در حدود ۵۴ مگاهش بر ثانیه شده است و از نمونه‌ های مناسب با قیمت خوب از این شرکت محسوب می‌شود.

کارت گرافیک Randeon RX 6800 XT

از جمله بهترین کارت ‌های گرافیک در زمینه گیمینگ که با مصرف ۱۵۰ وات برق به توان هش ریت ۶۵ مگاهش بر ثانیه‌ای دست می‌یابد و با بهترین قیمت در بازار عرضه می‌شود. هش ریت این نمونه در Ethash حدود ۶۴ مگاهش بر ثانیه و در Zhash حدود ۹۰ هش بر ثانیه است. حافظه این کارت گرافیک ۱۶ گیگابایت GDDR6 است که از آپشن‌های مثبت محسوب می‌شود.

کارت گرافیک GeForce RTX 3080

این کارت گرافیک با مصرف برق ۲۳۰ وات که تقریباً میزان بالایی نسبت به دیگر نمونه ‌های معرفی شده محسوب می‌شود به هش ریتی حدود ۹۵ تا ۱۰۰ مگاهش بر ثانیه دست می‌یابد. حافظه بالایی این کارت گرافیک که ۱۰ گیگابایت GDDR6 است از جمله ویژگی ‌های مثبت آن است. در نظر داشته باشید هش ریت GeForce RTX 3080 در Ethash حدود ۹۱.۵ مگاهش بر ثانیه و در Zhash حدود ۱۳۴ هش بر ثانیه است. این کارت گرافیک با اینکه قدرت بالایی در اجرای بازی‌ها دارد؛ ولی از قیمت بالایی برخوردار است.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی بهترین کارت‌ های گرافیک برای ماینینگ پرداختیم و در هر مورد تا حد امکان آن‌ها را بر اساس فاکتورهایی مانند هش ریت یا توان پردازشی، مدت زمان لازم برای سود دهی و مصرف برق، قیمت و در دسترس بودن مورد بررسی قرار دادیم. باید دقت داشته باشید هنگام خرید کارت گرافیکی از نمونه‌ای خرید داشته باشید که متناسب با برق مصرفی بیشترین میزان هش ریت را داشته باشد تا بتواند سودی را به شما برگرداند در این زمینه لازم است بدانید همیشه قیمت بالای عرضه محصول در بازار به معنی کیفیت بالا نیست. برای خرید یک کارت گرافیک عالی همیشه نیاز به تحقیقات بهینه دارید.

منبع: https://sarrafex.com

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.