سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41418 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ایمنی خودروهای داخلی در ۱۰ سال گذشته یک درصد هم افزایش نداشته است
    24 اردیبهشت 1402 - 16:27
    شناسه : 251922
    0

    جانشین پلیس راهور گفت: در ۱۰ سال گذشته حتی به‌اندازه یک‌درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودرو‌های تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم!

    پ
    پ

    تیمور حسینی - ایمنی خودروهای داخلی در ۱۰ سال گذشته یک درصد هم افزایش نداشته است -

    تسنیم نوشت: ایمنی خودرو‌های داخلی و تأثیر آن بر آمار بسیار بالای فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کشورمان موضوعی است که از سوی پلیس راهور و کارشناسان برجسته این حوزه در چند سال اخیر مطرح شده است؛ در برخی از تصادفات مانند تصادف زنجیره‌ای بهبهان که کیسه هوای هیچ‌کدام از خودرو‌ها باز نشده بود، مسئله ناایمن بودن خودرو‌های تولید داخل هرچه بیشتر در صدر توجهات افکار عمومی قرار گرفت.

    البته خودروسازان به‌روال معمول خود تا امروز در تصادفات مرگباری مانند بهبهان که به‌وضوح، پای عدم ایمنی و استاندارد حداقلی خودرو‌های داخلی در میان بوده است، ادعا‌های عجیبی مانند ارتقای چشمگیر استاندارد‌ها و ایمنی خودرو‌های داخلی را داشته‌اند یا حتی در موارد تصادفات سنگینی که به‌علت عدم باز نشدن ایربگ خودروها، شهروندان زیادی را به کام مرگ کشانده است، توجیه غیرقابل تصوری مانند “عدم‌تصادف با زاویه مناسب” را مطرح کرده‌اند!

    در همین رابطه و برای بررسی ابعاد مسئله حیاتی ایمنی خودرو‌های داخلی و نقش این مسئله در میزان تصادفات مرگبار، گفت‌وگویی با سردار تیمور حسینی جانشین پلیس راهور داشتیم؛ سردار تیمور حسینی گفت: در ۱۰ سال گذشته حتی به‌اندازه یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودرو‌های تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم.

    وی با بیان اینکه همچنان “پراید” و “پژو ۴۰۵” علی‌رغم اینکه خط تولیدشان متوقف شده است، در صدر تصادفات فوتی هستند، تصریح کرد: به‌جز پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، بن‌سازه (پلت‌فرم) تمام خودرو‌ها یکی است یعنی ما همچنان شاهد تولید خودرو‌هایی با بن‌سازه پراید و پژو ۴۰۵ هستیم!

    به‌گفته جانشین پلیس راهور، علی‌الظاهر تولید یک خودرو متوقف می‌شود، اما با همان بن‌سازه، خودرو‌های دیگری تولید می‌شود که فقط در ظاهر با هم متفاوت هستند و از نظر ایمنی هیچ تفاوتی با خودرویی که تولیدش متوقف شده است، ندارد!

    سردار حسینی تأکید کرد: خودرو می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که قادر به پیشگیری از تصادف باشد و در صورت تصادف بتواند جان سرنشینان خود را حفظ کند؛ بر اساس آمار اعلام‌شده در سال ۱۴۰۱ متأسفانه ۱۹ هزار و ۴۹۱ نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

    بنا به گفته فرماندهان پلیس، خستگی و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین دلایل تصادفات منجر به فوت در ایران است چراکه اکثر جاده‌ها طولانی است و فرد درگیر خستگی و خواب‌آلودگی حین رانندگی می‌شود؛ در اینجا خودرو‌های ایمن می‌توانند جان راننده را در صورت بروز تصادف حفظ کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.