×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

ما در این مقاله به نقل از آی تی رسان به معرفی انواع لوپ تعمیرات موبایل، مناسب ترین لوپ برای شروع کار، ‌نکات نگهداری و… پرداختیم. اگر متخصص تعمیرات دستگاه های دیجیتال از جمله موبایل هستید، بهتر است به آموزش تعمیر موبایل در کافه آموزشگاه به‌طور جدی فکر کنید؛ لوپ‌ها یکی از مهم‌ترین ابزاری هستند که برای سهولت در کار تعمیر موبایل باید تهیه کنید؛ بنابراین بهتر است که در صرف بودجه و خرید خود دقت زیادی به خرج دهید. برای پاسخ به‌ تمامی سؤالات خود در این باره تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

 انواع لوپ تعمیرات موبایل

لوپ تعمیرات موبایل چیست؟

لوپ یا میکروسکوپ ابزار‌هایی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها اشیا را تا چندبرابر بزرگ‌نمایی کرد. لوپ‌ها از جمله مهم‌ترین ابزاری هستند که در مراکز تعمیرات موبایل بسیار کاربردی‌اند. قطعات موجود در برد دستگاه‌های الکترونیکی به حدی کوچک هستند که نمی‌توان بدون چشم مسلح آن‌ها را دید و تشخیص داد؛ از همین رو استفاده از لوپ‌های مختلف جهت تشخیص قطعات بسیار رایج است. همواره به‌خاطر داشته باشید که تشخیص درست قطعه در فرایند تعمیرات موبایل گامی حیاتی است که هر تعمیرکاری باید آن را به‌درستی بردارد.

بنابراین لوپ تعمیرات موبایل دستگاهی است که با بزرگ‌نمایی چندبرابری قطعات ریز موجود در ساختار برد دستگاه‌های الکترونیکی، به تشخیص، تعمیر و تعویض بهتر آن‌ها کمک کرده و در انواع مختلف تولید می‌شود.

لوپ تعمیرات موبایل چه کاربرد‌هایی دارد؟

همان‌طور که گفته شد، لوپ‌ها از مهم‌ترین ابزار تعمیرات موبایل هستند و کاربرد‌های فراوانی را به‌پاس بزرگ‌نمایی ایجاد شده به تعمیرکار می‌دهند؛ از جمله کاربرد‌های لوپ تعمیرات موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام لحیم‌کاری روی برد دستگاه‌های دیجیتال
  • تشخیص درست قطعات برد‌های الکترونیکی
  • مکان‌یابی و تشخیص اتصالات آسیب‌دیده
  • شناسایی و تشخیص اجزا قطعات الکترونیکی خراب و آسیب‌دیده
  • بزرگ‌نمایی و بالا‌بردن دقت کار فرد تعمیرکار به‌خاطر دید گسترده‌تر به جزئیات

انواع لوپ برای تعمیرات موبایل کدام‌اند؟

لوپ‌های مورداستفاده در سه دسته کلی جای می‌گیرند که شما می‌توانید باتوجه‌ به بودجه، نوع کاربرد و استفاده و نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنید. انواع لوپ تعمیرات موبایل عبارت‌اند از:

لوپ تعمیرات موبایل دوچشم

نام دیگر لوپ دوچشم، لوپ آنالوگ است که از بهترین لوپ‌های مورد استفاده به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌شود که اگر قصد فعالیت در حوزه تعمیرات موبایل را دارید، هزینه خود را صرف خرید این لوپ بکنید. لوپ‌های دوچشمی یا آنالوگ امکان اتصال به سایر دستگاه‌های دیجیتال مانند دوربین یا صفحه‌نمایش را ندارد.

لوپ تعمیرات موبایل دو چشم

لوپ تعمیرات موبایل سه چشم

لوپ‌های سه چشم از جمله کاربردی‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین لوپ‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را برای آموزش تعمیرات موبایل تهیه کرد. پیشنهاد می‌شود که اگر بودجه مناسبی برای تهیه لوپ دارید،‌ بهتر است آن را در راه خرید این لوپ صرف کنید. به‌طورکلی لوپ‌های سه چشم تفاوت قیمتی زیادی با لوپ‌های دوچشم ندارند و بهتر است که از بین این دو لوپ سه چشم را انتخاب کنید.

لوپ های سه چشم می‌تواند به دو صورت آنالوگ و دیجیتال مورداستفاده قرار بگیرند. این لوپ ها به‌وسیله چشم سوم خود این امکان را به تعمیرکار می‌دهند که تصویرنمایش داده شده در لوپ را به صفحه‌نمایش(مانیتور یا تلویزیون) با دوربین دیگر انتقال دهند؛ هرچقدر که کیفیت دوربین سوم بهتر و بالاتر باشد، تصویر به‌نمایش‌درآمده روی مانیتور نیز باکیفیت‌تر است.

این دوربین‌ها امکان ضبط تصویر تعمیر شما را نیز دارند؛ بنابراین می‌توانید با ضبط فیلم کار خود، آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و کارتان را تبلیغ کنید. لوپ‌های سه چشم در دو نوع عادی و جرثقیلی (بازویی) به بازار عرضه می‌شوند که از مزایای پایه های جرثقیلی میتوان به سرعت و سهولت کار با آن اشاره کرد؛ همچنین امکان بررسی و تنظیم برد از جهت های مختلف را نیز دارند. به‌طور کلی می‌توان گفت که استفاده از لوپ سه چشم به سه دلیل زیر بسیار مرسوم است:

  • قیمت یکسان با لوپ آنالوگ اما کارایی بالاتر
  • امکان نمایش تصویر تعمیر روی مانیتور، تلویزیون و سایر دستگاه‌های نمایشگر به وسیله دوربین
  • امکان ضبط فیلم تعمیرات

لوپ تعمیرات موبایل کاملاً دیجیتال

به‌طورکلی این لوپ‌ها چشمی ندارند و تنها زمانی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد که به مانیتور، کامپیوتر یا تلویزیون به وسیله دوربین متصل باشند. به دلیل محدودیت کاربرد این لوپ‌ها، قیمت آن‌ها نسبت به دو نوع دیگر معرفی شده کمتر و ارزان‌تر است. همواره به‌خاطر داشته باشید که بهتر است قبل از خرید لوپ کاملاً دیجیتال آن را یک‌بار تست کنید؛ دوربین این لوپ نباید تصویر را با تأخیر به نمایشگر برساند؛ همچنین بهتر است لوپ کاملاً دیجیتالی را انتخاب کنید که امکان ارتقا دوربین به مدل‌ها و کیفیت‌های بالاتر را داشته باشد.

خرید کدام لوپ برای تعمیرات موبایل را بهتر است؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که کدام لوپ برای ما مناسب است؟ به‌طورکلی بهتر است قبل از خرید لوپ به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • بودجه شما برای خرید لوپ چقدر است؟
  • نوع استفاده شما از لوپ چیست؟
  • آیا قصد ضبط فیلم تعمیرات خود را دارید؟

به‌طورکلی اگر بخواهیم که یک لوپ مقرون‌ به‌صرفه و با امکانات خوب را به شما پیشنهاد کنیم، لوپ سه چشم آنالوگ برای شما بهترین گزینه است. در ابتدا می‌توانید از این لوپ به شکل لوپ دوچشم استفاده کنید و هزینه‌ای بابت خرید صفحات نمایشگر مختلف نپردازید؛ باگذشت زمان و بعد از کسب درآمد می‌توانید با تهیه لپ‌تاپ، دوربین، ‌مانیتور یا سایر دستگاه‌های نمایشگر، ‌از امکانات نمایش تصویر تعمیرات و ضبط آن بهره ببرید. لازم به ذکر است که قیمت لوپ‌های سه چشم و دوچشم نزدیک به هم است و بهتر است که از بین این دو لوپ، لوپ سه ‌چشم را انتخاب کنید.

لوپ تعمیرات موبایل سه چشم

چه نکاتی را برای نگهداری از لوپ رعایت کنیم؟

در هنگام کار با لوپ و بعد از استفاده از آن بهتر است به نکات زیر توجه کنید تا لوپ شما سالم و کارآمد باقی بماند:

  • هرگز لوپ خود را در معرض رطوبت و گرد‌وخاک قرار ندهید؛ بهتر است که بعد از هر بار استفاده لوپ را با کاور مخصوص بپوشانید تا رطوبت و گردوخاک به آن نفوذ نکند.
  • هرگز لوپ مورداستفاده را در معرض حرارت مستقیم قرار ندهید؛ این کار موجب آسیب جدی به دستگاه شده و حتی ممکن است مجبور به تعویض قطعات آن شوید.
  • اگر قصد تعویض لامپ لوپ را دارید‌ بهتر است تا سردشدن کامل آن صبر کنید؛ لامپ لوپ‌ها نازک و حساس است و اگر زمانی که داغ است به آن دست بزنید، ‌ ممکن است ترک‌خورده و بشکند.
  • هرگز اجازه برخورد دود ناشی از هیتر و هویه به لنز لوپ را ندهید؛ برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که از لنز‌های واید یا محافظ لنز استفاده کنید؛ در صورت عدم رعایت این نکته، با گذر زمان لنز لوپ مورداستفاده کدر و بی‌استفاده خواهد شد.

کلام پایانی

لوپ یکی از مهم‌ترین وسایل موجود در حوزه تعمیرات موبایل است که در انواع مختلفی تولید می‌شوند. لوپ‌ها در سه نوع دوچشم، سه چشم و کاملاً دیجیتال یا تک‌چشم به بازار ارائه می‌شوند. در این مقاله به تشریح هر سه نوع لوپ تعمیرات موبایل پرداختیم و بهترین نوع لوپ برای شروع کار را نیز معرفی کردیم و در ادامه به ذکر نکاتی برای مراقبت از آن‌ها اشاره کردیم. همچنین جهت آموزش تعمیرات موبایل میتوانید به سایت www.cafeamoozeshgah.com مراجعه کنید و برای کسب مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۹۷۱۱ تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.