شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • یخساز صنعتی و انواع مختلف آن
    27 اردیبهشت 1402 - 4:20
    شناسه : 252150
    0

    انواع یخساز هایی که در مجموعه طبخ نوین تولید میشود، شامل یخساز حبه ای یا یخساز رستورانی، یخساز پولکی یا پودری ، یخساز قالبی یا کارخانه یخ می باشد، در ادامه به شرح مختصری از انواع مدل های یخساز صنعتی می پردازیم.

    پ
    پ

    عملکرد همه یخ سازها در ابتدایی ترین حالت یکسان و شبیح به هم است، وظیفه تمام دستگاه های یخساز صنعتی و دیگر یخساز ها تولید یخ است. با این حال، تنوع بسیار گسترده ای در مدل های دستگاه های یخساز صنعتی وجود دارد و برندها و شرکت های مختلفی در ایران و دنیا در حال تولید یخساز صنعتی هستند. گروه صنعتی طبخ نوین با توجه به طیف گسترده نیاز به انوع یخ در داخل کشور اقدام به تولید انواع مدل های دستگته یخساز صنعتی نموده است.

    انواع یخساز هایی که در مجموعه طبخ نوین تولید میشود، شامل یخساز حبه ای یا یخساز رستورانی، یخساز پولکی یا پودری ، یخساز قالبی یا کارخانه یخ می باشد، در ادامه به شرح مختصری از انواع مدل های یخساز صنعتی می پردازیم.

    یخساز حبه ای
    یکی از انواع یخساز صنعتی که در مجموعه طبخ نوین ساخته شده است، دستگاه یخساز حبه ای و یا دستگاه یخساز رستورانی می باشد که همانطور که از نام آن پیدا است یخ های تولید شده توسط این دستگاه در ابعاد ریز و در اندازه های تقریبی 3*3*3 سانتیمتر ساخته می شود همچنین این مجموعه بسته به نوع نیاز به یخ حبه ای در قالب های دیگر توانایی ساخت اواپراتور ( قالب یخ ) در سایز های دیگر مانند سایز 3*9*15 سانتیمتری را دارد، این دستگاه به دلیل بهداشتی بودن 100% که به دلیل عدم نیاز تماس دست به یخ در زمان مصرف می باشد مناسب ترین گزینه برای مصارف غذایی و رستورانی می باشد.

    یخساز صنعتی

    یخساز پولکی
    نوع دیگر یخساز صنعتی که در کارخانه تولید دستگاه یخساز صنعتی طبخ نوین توسط مهندسین و تکنسین های این شرکت ساخته میشود یخساز پولکی می باشد ، یخ های تولید شده توسط این دستگاه به صورت ورقه های بسیار نازک و در ابعاد مختلف ساخته می شود. از دستگاه های یخساز پولکی و یخی که توسط آن ساخته میشود آنها بیشتر در مراکز تولید مواد غذایی و پروتیینی استفاده میشود. ممکن است یخ های پولکی را در بازار ماهی فروش ها، فروشگاه های عرضه ماهی ، مرغ و گوشت تازه و یا در لنج های ماهی گیری دیده باشیداز مزیت های این مدل یخ میتوان سطح بالای پوشش دهی و سرعت زیاد تبادل برودتی آن به دلیل شکل ظاهری و دمای آن نام برد .

    یخساز صنعتی طبخ نوین

    یخساز قالبی
    نوع دوم یخساز صنعتی که اولین نوع یخساز صنعتی تولید شده توسط انسان می باشد یخساز قالبی می باشد که یخ های تولید شده توسط این دستگاه به شکل قالب های 25*25 و درطول 1 متر می باشد و معمولا به یخ های 25 کیلویی نیز معرفی میشوند و البته قالب هایی با اندازه و وزن های دیگر نیز دارند و بیشتر برای فروش کلی یخ استفاده می شود.

    در ادامه این مقاله به برسی قطعات یک یخساز صنعتی می پردازیم، یخساز های صنعتی در دسته تجهیزات برودتی قرار میگیرند و مانند آنها از یم سیستم تبرید بهره میبرند، هر سیستم تبیرد مانند یخساز، یخچال، کولر گازی و ….. از یک سیکل تبرید بهره می برد که در ادامه به آن میپردازیم.

    یخ ساز صنعتی طبخ نوین

    کمپرسور

    همانطور که از اسم این قطعه مشخص است کار آن کمپرس کردن و کم کردن حجم گاز است، کمپرسور یک موتور الکتریکی است و وظیفه آن، مکش گاز مبرد از اواپراتور، جمع کردن، کم کردن حجم گاز مبرد و انتقال آن به کندانسور برای خنک شدن می باشد، همانطور که ملاحظه فرمودید کمپرسور با قرار گرفتن در بین اواپراتور و کندانسور در مسیر گاز گرم شده قرار دارد و باید توانایی عملکرد در دمای بالا را داشته باشد.

    در ادامه مجموعه ای از انواع اواپراتور در دستگاه یخساز صنعتی را شرح خواهیم داد

    اواپراتور یخساز حبه ای

    یکی از مهمترین اجزای سازنده دستگاه یخساز صنعتی اواپراتور می باشد.همانطور که در اول مقاله اشاره شد عملکرد همه یخ سازها در ابتدایی ترین حالت یکسان و شبیح به هم است و این نقش اواپراطور دستگاه است که تفاوت در نوع یخ تولیدی را مشخص میکند، در دستگاه یخساز حبه ای اواپراتور به شکل یک صفحه مسی می باشد که به صورت مشبک و در ابعاد مشخص ساخته می شود، این اواپراتور از پشت به لوله های مسی وصل شده است که در آن گاز مبرد جریان دارد و تبادل برودت از این طریق انجام میشود

    اواپراتور یخساز پولکی

    در یخساز های پولکی اواپراتور مانند دستگاه یخسا حبه ای نیست و اواپراتور در این دستگاه به نام درام است، درام شامل یک مجموعه مخزن استیل 2 جداره و تیغه استیل است که در بین جداره های مخزن لوله ها یا همان کویل مسی قرار گرفته است و گاز مبرد با حرکت در این مدار باعث سرد شدن دیواره داخلی میشود و در نهایت آبی که از طریق پمپ به دیواره دارام پاشیده میشود منجمد میشود و در مرحله بعد تیغه یخ های شکل گرفته شده را تراش میدهد و از دیواره جدا میکند .

    اواپراتور یخساز قالبی

    اواپراطور دی این دستگاه کمی ساده تر از دیگر دستگاه ها می باشد ، اواپراتور دستگاه یخساز قالبی در واقع همان لوله های مسی است که به صورت سر تا سری و در چند لایه داخل مخزن وان یخساز قرار می گیرد، تا دمای آب ضد یخ یا همان آب نمک را کاهش دهد و فرایند سرد شدن قالب ها را انجام دهد یک پمپ وظیفه جراین دادن به مایع داخل وان را بر عهده دارد که به اصطلاح هم زن نامیده میشود.

    شیر انبساط

    قطعه بعدی که در تمامی یخساز ها ثابت می باشد شیر انبساط یا اکسپنشل ولو می باشد
    یکی از مهمترین حساس ترین و اصلی ترین بخش ها در یک یخساز صنعتی شیر انبساط یا اکسپشن ولو (Expansion Valv ) است، عملکرد اکسپنشن ولو به این شکل است که گاز های خروجی از اواپراطور که به خاطر گرم شدن افزایش حجم داده است را فشرده و به سمت کندانسور هدایت می کند. شیر انبساط با توجه به نوع یخساز و نوع گاز مبرد به سه دسته به نام های شیر انبساط ترموستاتیک، شیر انبساط الکترونیکی و شیر انبساط لوله موئین، دسته بندی و نامگذاری میشود. پرکاربردترین نوع این شیر ها، اکسپنش ولو یا همان شیر انبساط ترموستاتیک می باشد.

    کندانسور

    اخرین قطعه در یخساز صنعتی که در این مقاله به برسی آن می پردازیم کندانسور است، این قطعه از لوله های مسی و ورقه های آلمینیومی ساخته شده است و به وسیله یک پروانه و یا فن، گاز مبردی که در آن به وسیله کمپرسور جریان دارد را خنک می نماید، کیفیت و توان یک کمپرسور نقش بسیار مهمی در توان کلی یخساز خواهد داشت، شرکت های مختلفی در زمینه ساخت و تولید کندانسور های هوایی و یا آبی فعال هستند،کندانسورهای هوایی به صورت مستقیم با جریان هوا ایجاد شده توسط فن و کندانسورهای آبی با استفاده از آب خنک شده توسط برج خنک کننده عمل خنک سازی را انجام می دهند.

    بدنه یخساز صنعتی

    برای ساخت بدنه دستگاه یخساز حبه ای از ورق استنلس استیل 304 با ضخامت 0.8 میلیمتر تا 2 میلیمتر استفاده می شود که ضخامت ورق متناسب با حجم و قسمت های دستگاه های یخساز حبه ای متفاوت می باشد .

    فرایند برشکاری ، خم ، پرس با ماشین آلات تمام اتوماتیک و به روز دنیا در کارخانه گروه صنعتی طبخ نوین انجام می شود ، جوشکاری قطعات استیل با استفاده منبع تغذیه آلمانی Tungsten Inert Gas که با نام مخفف ( TIG ) شناخته می شود انجام می شود .

    کلیه قسمت های داخلی مرتبط با انبار یخ از ورق نگیر استیل 304 گرید NO-4 مناسب برای مصارف غذایی و بهداشتی است ساخته می شود که استاندارد های بهداشتی را خواهد داشت .

    استفاده از چرخ و پایه با کیفت یکی از مهمترین عوامل ساخت دستگاه یخساز می باشد که رعایت کیفیت و استاندارد چرخ در تولید دستگاه یخساز صنعتی بسیار تاثیر گذار می باشد ، ما در گروه صنعتی طبخ نوین از چرخ های با کیفیت و استاندارد استفاده میکنیم

    سخن پایانی

    گروه صنعتی طبخ نوین با تکیه به علم مهندسی، نیروی کار جوان خود و بهره مندی از دانش روز دنیا از دهه 80 شروع به تولید صفر تا صد تجهیزات آشپزخانه صنعتی نموده و در طی چندین سال فعالیت خود همواره کیفیت تجهیزات آشپزخانه صنعتی و همچنین رضایت مشتری را سر لوحه کار خود قرار داده و به این امر ادامه میدهد.

    طبخ نوین با همکاری و الگو برداری از بهترین شرکت های روز دنیا در حوزه ی صنعت تجهیزات آشپزخانه صنعتی بیش از ۱۵۰ قلم از تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه صنعتی را تولید و صفر تا صد تجهیزات را تامین می نماید.

    گروه صنعتی طبخ نوین به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی به روز و کارآمد با تکیه بر علم و دانش مهندسین خود و پشتکار تکنسین های فنی با تجربه محصولات و تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود را در چندین بخش مانند: تجهیزات سرو غذا، تجهیزات پخت غذا، تجهیزات آماده سازی، تجهیزات فست فود، تجهیزات کافی شاپ، تجهیزات سلف سرویس، تجهیزات شستشو، تجهیزات لاندری، همچنین بخش تبرید مانند انواع یخساز صنعتی ، سرخانه صنعتی ، یخچال و فریزر صنعتی را تولید می نماید.

    بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی رستوران و یا آشپزخانه صنعتی یا کسب و کارهایی مانند آن را دارند، به دلیل اینکه در این حوزه، فعالیت قبلی نداشته اند به کسب و کار خود به صورت حرفه ای نگاه نمیکنند، قطعا در هنگام خرید لازم مناسب برای شروع کار دچار مشکلاتی خواهند شد و در اکثر موارد نمی توانند انتخاب هایی مناسب و به صرفه و رضایت بخشی داشته باشند.

    گروه صنعتی طبخ نوین تولید کننده ی انواع یخساز های صنعتی اعم از حبه ایی ،پولکی و قالبی با تولید سالانه بیش از 200 دستگاه انواع یخساز های صنعتی و راه اندازی بیش از 70 کارخانه یخ در کشور یکی از بزرگترین تولید کنندگان صنایع برودتی کشور می باشد.جهت استعلام قیمت انواع یخساز صنعتی و مشاوره جهت راه اندازی کارخانه یخ می توانید با کارشناسان گروه صنعتی طبخ نوین تماس حاصل نمایید .

    ثبت دیدگاه

    8 دیدگاه برای “یخساز صنعتی و انواع مختلف آن”
    1. چقدر جالب
      قیمت دستگاه حبه ای 200 کیلویی چنده؟

      پاسخ
    2. محصول بسیار کاربردی هست یخساز صنعتی پیشنهاد میکنم

      پاسخ
    3. یخساز صنعتی شرکت طبخ نوین بسیار کاربردی و با کیفیت خوبیه من خریدم عالی بود.

      پاسخ
    4. باید از تولیدات ایرانی حمایت کنیم
      عالی

      پاسخ
    5. مرسی از توضیحات کاملتون
      من از محصولاتشون خرید کردم عالی بودند👌

      پاسخ
    6. بنظرم کیفیت تولید یخ هاش خوب بود 👌🏻

      پاسخ
    7. مطالب بسیار عالی و کاربردی بود. موفق باشید

      پاسخ
    8. مطالب بسیار عالی و کاربردی بود. موفق باشید

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.