×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ظروف کاغذی که معمولا از جنس پلی اتیلین در بازار در اندازه ها و طرح های حجمی زیادی در استفاده از سرویس های بیرون بر خدمات شاغلی چون اعم از کافه ها، رستوران­ها، بوفه­ ها و آب میوه فروشی ها. امروزه این ظروف بیرون بر کاغذی به ترند روز بدل گشته و در انواع جنس ها اعم از تک‌جداره و دوجداره و … وجود دارند و جنس نرم و لطیف آنها تجربه ی خوشایندی را برای استفاده کنندگان به ارمغان می­آورد و امکان چاپ ظروف بیرون بر را فراهم می‌کند. در این مطلب به معرفی آنها، ویژگی های ساخت و نگه داری و اندازه­ شان می­پردازیم.

پاکت بیرون ‌بر:

پاکت های بیرون بر همانگونه که از اسم آنها پیداست محفطه هایی هستند برای نگه داری و حمل سایر ظرف و محتویات بیرون بر. ظروف کاغذی و مقوایی این پاکت­ ها که در کافه و رستوران مورد استفاده قرار میگیرند باید باقابلیت حمل آسان و استفاده مجدد ساخته شوند. این پاکت‌ها برای ارائه انواع پیتزا، ساندویچ و سوخاری انواع غذاهای ایرانی و فرنگی مناسب هستند و در اندازه های متفاوت با قابلیت یک پرس غذا تا معمولا ۴ پرس وجود دارند.

C:\Users\smart\Desktop\Take-Away-3-e1533223255250.jpg

سطل سوخاری کاغذی:

تکه‌های مرغ سوخاری را می‌توان در سطل‌هایی که به‌خوبی حجم بزرگ این غذا را پوشش می‌دهند، قرارداد. سایز این ظروف از ۱۰۰۰ سی سی تا ۵۰۰۰ سی­سی متغیر است. عدم نشتی روغن، امکان حفظ دمای مطلوب غذا و کیفیت بالا از ویژگی‌های مهم این محصول است.

لیوان­های کاغذی پاپ کورن:

برای بسته‌بندی و عرضه مناسب پاپ کورن یا همان پف فیل! ، سیب‌زمینی سرخ کرده، چیپس و انواع پفک ها پفک می‌توان از این ظروف در سایزهای مختلف که بهداشتی بوده و قابلیت چاپ طرح‌های سفارشی رادارند، استفاده نمود. ای لیوان ها برای سفارش یک نفره و دونفره در احجام ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سی­سی موجود است. این ظرف های کاغذی جایگزین منطقی برای ظرف های پلاستیکی هستند. چرا که دمای بالای خوراکی­ها هنگام سرو امکان واکنش پذیری با ظرف را دوچندان کرده و بیماری­زا می باشد

لیوان بستنی کاغذی:

اسکوپ‌های بستنی بسته به تعداد سرو آنها برای هر نفر در این لیوان ها استفاده می­شوند. این ظرف های کاغذی در طرح و رنگ های مختلف و همچنین اندازه هایی از بازه ۱۵۰ سی­سی برای سفارش حضوری و تا ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ برای سفارش­های برون بر وجود دارند که تولیدکنندگان آنها را ارائه میدهند. بافت ضد نشت ، شرایط کاملاً بهداشتی تولید و ساختار محکم از ویژگی­های لازم برای این محصول است. عدم انتشار بوی بد یکی از شرایطی است که این لیوان‌ها را برای بستنی فروشی ها به یک عنصر غیر قابل جایگزین تبدیل کرده است.

لیوان کاغذی نوشابه و آبمیوه

لیوان کاغذی آبمیوه و نوشابه که در رستوران ها برای سرو نوشابه دست ساز که طرفداران پرو پا قرصی دارند مورد استفاده قرار می­گیرند. برای سرو آبمیوه به صورت تک نفری حد اکثر تا ۵۰۰ سی­سی می باشد ولی برای سرو نوشابه ها در بعضی فست فود ها گاها این سایز به ۶۰۰ و یا ۷۰۰ سی­سی می­رسد.

لیوان های کاغذی قهوه، کاپوچینو و نسکافه

جهت مصارف بیرون‌بر قهوه معمولا از لیوان کاغذی دوجداره استفاده می‌شود. سایز این لیوان‌ها بیشتر به نوع نوشیدنی که سرو می­شود بستگی دارد. کافه دار باید اطلاعات دقیقی از نوشیدنی مورد ارائه و سایز سرو آنان به دست آورد. ولی در حالت های کلی لیوان کاغذی دوجداره برای لاته در حجم پیرامون ۳۰۰ میلی لیتر و لیوان­های کاپوچینو حجم ۲۰۰ میلی لیتری میباشند. حجم لیوان­های اسپرسو عمدتا ۹۰ میلی لیتر است. اسپرسو البته در سایز دوبل نیز سرو میگردد که در این صورت حجم این لیوان به ۱۲۰ میلی لیتر افزایش پیدا می­کند. انواع لیوان بیرون بر قهوه با ویژگی‌های متفاوت در بازار موجود است که بر اساس نیاز باید به صرفه‌ترین آن‌ها را انتخاب کرد. برای دانستن اسم لیوان قهوه بیرون بر بهتر است با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم.

لیوان معجون و ویتامینه

لیوان معجون و ویتامینه از آنجایی که عمدتا برای مصارف نیمه جامد قرار میگیرند و سرعت ذوب آنها برای خریدار از اهمیت بالایی قرار دارد لازم است که عایق بوده تا در حد امکان از ذوب شدن سریع جلو گیری کند. بنابراین نظر جنس ساخت معمولا مثل لیوان های بستنی خواهند بود. با این تفاوت که این ظرف های کاغذی از نظر ابعاد با عمق کمتر و در عین حال عرض بیشتر تولید می گردند. حجم های ای نلیوان ها ۵۰۰ تا ۲۰۰ سی­سی هستند.

هولدرها:

هولدرها درواقع محافظ‌هایی هستند که از لیوان و ظروف سرو در برابر آلودگی، واژگونی و تغییر دما در سرما و گرمای هوا حفاظت می‌کنند. هولدر بیرون بر قهوه بر اساس طراحی دارای انواع مختلفی هستند که حمل آسان و قابلیت نگهداری بهتری را برای محموله‌های بیرون‌بر فراهم می‌سازند. مشخصا سایز این هولدر­ها بر مبنای سایز لیوان­ های سفارش داده شده تعیین می­شود.

کاسه و بشقاب کاغذی:

امروزه به دلیل مشغله های زندگی بسیاری از شهروندان ترجیح میدهند که از این دسته از ظظروف یکبار مصرف کاغذی جهت سرو غذا استفاده نمایند. این ظروف با طر­ ها اشکال متنوع تر، احتمال شکستن کمتر، امکان درج شعار و پیام تبلیغاتی متناسب با نوع مهمانی و و تم آن تولید می­گردند.. بدین ترتیب میزبان های نشست ها، هتل‌ها، همایش‌ها، و جشن­های خانوادگی و مذهبی به تهیه کاسه و بشقاب کاغذی روی می‌آورند. بشقاب ها در دو سایز کلی ۲۰ در ۲۰ و ۱۵ در ۱۵ و همچنین کاسه ها در ابعاد و سایز ها گوناگونی عرضه می­گردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.