×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

%d8%b4%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a8%db%8c-%d8%b1%d8%ad%d9%85-%d9%82%d9%88%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%db%8c%d8%b1-2

با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان سه شکارچی متخلف که در اقدامی غیر انسانی ۶ قطعه قوی فریادکش و گنگ را شکار کرده بودند شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش «بامردم»، ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت استان با اعلام این خبر گفت این افراد با استفاده از یک فروند قایق موتوری و یک قبضه اسلحه در منطقه چوکام شهرستان رشت واقع در حوزه شرقی تالاب انزلی اقدام به شکار شش قطعه قو از نوع گُنگ و فریادکش کردند که پساز اطلاع از حضور متخلفین در منطقه توسط مخبرین محلی و با هماهنگی های صورت گرفته با حوزهقضایی ، مامورین یگان حفاظت محیط زیست اقدام به دستگیری متخلفین و توقیف قایق به همراه لاشه قوها و اسلحه شکاری نمودند .

اکبری پور افزود با توجه به جرایم در نظر گرفته شده برای شکار گونه های حمایت شده  نظیر قو در قانون ، حفاظت محیط زیست گیلان برای فرد خاطی مبلغ ۷۲ میلیون ریال ضررو زیان در حق دولت مطالبه کرده است .

فرمانده یگان حفاظت استان همچنین گفت با عنایت به ممنوعیت شکار به دلیل خطر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، کلیه نیروهای یگان به حالت آماده باش درآمده اند و به صورت شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت استان حضور دارند و به شدت با هرگونه تخلف شکار و صید برخورد می کنند . وی افزود قوها از دسته پرندگان شکار ممنوع و مهاجر است که مناطق تالابی گیلان را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند و با توجه به سرد شدن هوا در عرضهای شمالی حضور و ورود  آنها به مناطق تحت مدیریت استان افزایش چشمگیری پیدا کرده است .

اکبری پور گفت قوها پرندگانی سنگین وزن و بزرگ هستند که معمولا تا آخر عمر تنها با جفت خود زندگی می کنند و درصورت از دست دادن جفت شان ، بقیه عمرشان را به تنهایی سر می کنند . از اینرو شکارچیان باوجدان دربیشتر مناطق به ندرت اقدام به شکار این پرنده زیبا و باوقار می کنند .

شکارچیان بی رحم قوها دستگیر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.