چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تفاوت تتر با دلار به چه صورت است؟
    30 اردیبهشت 1402 - 13:09
    شناسه : 253060
    1

    اگر به بازارهای جهانی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که هنگام ایجاد اختلاف قیمت تتر و دلار، معمولا دلار کاغذی ارزش بیشتری دارد و در مواقع خیلی کم هم ممکن است که قیمت تتر بالاتر باشد.

    پ
    پ

    تفاوت تتر با دلار به چه صورت است؟

    images 1684410400 64661020700cb - تفاوت تتر با دلار به چه صورت است؟ -

    می‌دانیم که ارزش ریال ایران در بازارهای جهانی با سقوط وحشتناکی مواجه شده و به همین واسطه، بازار دلار در کشور وضعیت داغی را سپری می‌کند. در همین راستا، افراد برای حفظ ارزش پول خودشان، اقدام به سرمایه گذاری روی دلار یا ارزهای دیجیتالی کرده و تلاش می‌کنند که بهترین راهکار را برای این منظور انتخاب کنند. با توجه به قیمت تتر می‌توان خرید این ارز را یک روش عالی برای حفظ سرمایه دانست. قیمت تتر به تومان بسیار نزدیک به دلار بوده و هم راستا با آن حرکت می‌کند. تتر در واقع معادل دیجیتالی دلار بوده و امکان نگهداری در کیف پول هم وجود دارد.

    نکته مهمی که در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد، اختلاف قیمتی است که بین تتر و دلار کاغذی وجود دارد. این تفاوت در ابتدا کمتر بوده و بعدها دچار تغییر و تحول بیشتری شد. حال ما هم در ادامه به قیمت تتر به ریال پرداخته و سعی می‌کنیم که علت این تفاوت را بررسی می‌کنیم. این اختلاف گاها به‌صورت جهانی هم وجود داشته و تنها مربوط به قیمت آن در ایران نیست. تتر یک ارز ثابت بوده و سابقه و اعتبار زیادی هم در بین دیگر ارزهای دیجیتای دارد. در بازارهای جهانی، تتر معادل با یک دلار آمریکا معامله می‌شود و می‌تواند پشتیبانی دیجیتالی برای دلار کاغذی باشد.

    اختلاف قیمت تتر و دلار

    اگر به بازارهای جهانی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که هنگام ایجاد اختلاف قیمت تتر و دلار، معمولا دلار کاغذی ارزش بیشتری دارد و در مواقع خیلی کم هم ممکن است که قیمت تتر بالاتر باشد. این اختلاف هنگام بررسی کیف پول تراست والت یا کیف پول دیجیتالی جزئی بوده و همواره پیرامون ۱ دلار می‌چرخد. کارشناسان اعتقاد دارند که قیمت تتر در واقع یک دلار نبوده و مشتقی از دلار آمریکا محسوب می‌شود. هر کدام از تراکنش‌هایی که شما در بازار ارز دیجیتالی انجام می‌دهید، کارمزدی به همراه دارد و همین سبب می‌شود که در کل معامله، شما همان ارزش یک دلار را برای معامله بپردازید.

    اصلی‌ترین علت تفاوت بین قیمت تتر و قیمت دلار این است که دسترسی به ارزهای دیجیتالی ساده‌تر بوده و همین قیمتش را افزایش می‌دهد. اقتصاد ناپایدار در یک کشور، سبب می‌شود که این اختلاف قیمت بیشتر به چشم بخورد. به همین دلیل، ایران هم یکی از کشورهایی است که تفاوت قیمت تتر به ریال و دلار در آن بیشتر به چشم خواهد خورد. سه نکته مهم دیگر هم وجود دارد که همان ریسک بازار، راحتی معامله ارزهای دیجیتالی و روند عرضه و تقاضا است. سقوط یکباره سیستم بلاک چین و تتر سبب می‌شود که این اختلاف قیمت ایجاد شده و همان تاثیر ریسک بازار در این زمینه است که باید به آن توجه کنید.

    معاملات بازار ارز دیجیتال

    images 1684410400 6466102081650 - تفاوت تتر با دلار به چه صورت است؟ -

    نحوه انجام معاملات همواره روی قیمت تتر به تومان تاثیر می‌گذارد. راحتی در معامله یکی از مزیت‌های ارز دیجیتال بوده و همین قیمتش را افزایش خواهد داد. تتر در هر جایی از دنیا توسط صرافی‌های دیجیتالی قابل معامله و خرید و فروش است. این در حالی است که در کشوری مانند ایران، پیدا کردن دلار و معامله آن هم می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. حتی با محدودیت‌هایی که دولت ایجاد می‌کند، امکان این معامله باز هم برای افراد سخت‌تر خواهد شد. بنابراین، یک افزایش قیمت تتر در کشور خواهیم داشت که ناشی از سرعت بالای معامله بوده و ارزش آن را به بالاتر از یک دلار هم خواهد برد.

    نکته مهم دیگر، روند عرضه و تقاضا است. اگر عده زیادی اقدام به خرید و تبدیل سرمایه خود به تتر داشته باشند، باز هم تتر با روند افزایش قیمت مواجه می‌شود. چرا که کوین‌های تتر به حد زیادی کاهش یافته و دیگر ارزی هم برای معامله در یک خزانه پیدا نخواهد شد. برعکس این امر هم وجود دارد و در صورتی که عده زیادی اقدام به فروش تتر کنند، قیمت تتر به ریال با سقوط مواجه خواهد شد. اینجاست که باید استراتژی خرید و فروش خود را به درستی برنامه ریزی کرده و در زمان‌های درستی اقدام به خرید و فروش کنید. یک سری شرایط خاص هم در ایران وجود دارد که بهتر است به آن‌ها اشاره کنیم.

    ارزش ریال هم در صورتی که با نوسان مواجه باشد، باعث ایجاد اختلاف قیمت تتر و دلار خواهد شد. کارمزد تتر در صرافی‌ها هم تاثیرگذار بوده و هر چه قدر که بالا و پایین شود، تاثیرش را روی اختلاف قیمت هم به راحتی خواهد گذاشت. وقتی که یک وجه بین المللی مورد معامله قرار می‌گیرد، تاثیر آن روی ایجاد اختلاف قیمت هم وجود خواهد داشت. شبکه‌های معاملاتی مختلف را هم داریم که هر کدام کارمزدی داشته و می‌توانند تاثیرگذار باشند.

    بررسی قیمت تتر از الان چند

    الان چند یک وب سایت جذاب با رابط کاربری مناسب است که امکان بررسی قیمت تتر به ریال و مقایسه آن با دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد. با یک ارزیابی ساده می‌توانید از این سایت و اطلاعاتش بهره ببرید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.