×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

t3 1684736790 محمدسبزی - سبزی: رای جمع کردن با تبلت و هدیه در شأن مجلس انقلابی نیست - تبلت

ایلنا نوشت: حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص انتخابات هیات رئیسه و در پاسخ به سوالی پیرامون رایزنی‌ها و لابی‌هایی که در این رابطه در جریان است، گفت: درخصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس مقام معظم رهبری همان سال اول فرمودند که خیلی سر و دست نشکنید برای جایگاه‌ها و هیات رئیسه ولی متاسفانه ما الان شاهد یک روند نادرستی هستیم که الان شاید تعداد زیادی برای عضویت در هیات رئیسه داوطلب شده‌اند.

وی ادامه داد: خب این مساله اتفاق خوبی نیست، نباید ما به‌دنبال چنین مسائلی باشیم، امام صادق(ع) می‌فرمایند: «مَنْ طَلَبَ الرِّئَاسَهَ هَلَک» یعنی کسی به دنبال ریاست‌طلبی باشد، هلاک می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه عنوان کرد: بله یک زمانی افراد خاصی توانایی لازم، تجربه خوب و شرایط مناسب را دارند و بقیه هم اصرار می‌کنند که مثلا شما بیایید در هیات رئیسه باشید، این یک مساله دیگر است. اما اینکه خود طرف اقدام کند و به هر وسیله‌ای حالا با یک تبلت یا یک پک هدیه و یا موارد دیگر بخواهد رأی جمع کند، این کار خوبی نیست و واقعیت این است که در شأن مجلس انقلابی نیست.

وی ادامه داد: الان هم همه‌شان می‌چرخند که «آقا به ما رأی بدهید» یکی می‌خواهد دبیر شود، یکی می‌خواهد ناظر شود. بعضی آدم را در رودربایستی قرار می‌دهند یا قسم می‌دهند و کارهایی که خیلی جالب نیست، انجام می‌دهند.

سبزی همچنین تاکید کرد: به نظر من آن‌هایی که در خودشان این توانایی را می‌بینند و شبانه‌روز وقت می‌گذارند، بهتر است که اقدام کنند و داوطلب شوند، بالاخره این مساله یک مسئولیت است و مسئولیت هم امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند امانتی در گردن تو است، این مسئولیت یک طعمه نیست، یک امانت است و روز قیامت هم باید پاسخگو باشی.

وی افزود: در نتیجه من فکر می‌کنم تا سه‌شنبه (فردا) که انتخابات است، دوستان عزیز ما یک مقداری در رفتار خودشان تجدیدنظر کنند، این رویه به‌نظر من در شأن مجلس انقلابی نیست.

نماینده مردم زرندیه و ساوه در پاسخ به این سوال که در بین هدایایی که مطرح است در این روزها اهدای تبلت شنیده شده و موارد دیگری از قبیل چادر هم مطرح بوده، گفت: والا ما که ندیدیم (می‌خندد) ولی خب بله حالا هرکسی براساس اینکه محصول استانش چه چیزی است ممکن است که هدیه بفرستد اما خب این‌ها کار خوبی نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.