پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با دکتر میرپا برای همیشه با زانو درد خداحافظی کنید
    03 خرداد 1402 - 16:38
    شناسه : 253694
    0

    زانو درد یک مشکل رایج در بین افراد مختلف از جمله افراد بالای ۵۰ سال است و می‌تواند دلایل مختلفی همچون مشکلات جسمی و حتی آسیب‌های محیطی و سبک زندگی داشته باشد. گاهی اوقات تنها با تغییر سبک زندگی و ورزش منظم می‌توان ‌درد زانو را کاهش داد و گاهی اوقات نیز از درمان‌های دارویی کمک گرفته می‌شود.

    پ
    پ
    زانو درد یک مشکل رایج در بین افراد مختلف از جمله افراد بالای ۵۰ سال است و می‌تواند دلایل مختلفی همچون مشکلات جسمی و حتی آسیب‌های محیطی و سبک زندگی داشته باشد. گاهی اوقات تنها با تغییر سبک زندگی و ورزش منظم می‌توان ‌درد زانو را کاهش داد و گاهی اوقات نیز از درمان‌های دارویی کمک گرفته می‌شود.

    در برخی مواقع مشکلات به قدری جدی هستند که جز عمل جراحی راه حل دیگری برای تسکین زانو درد یا درمان آن وجود ندارد. قطعا از خودتان پرسیده‌اید که برای زانو درد چه باید کرد؟

    اولین قدم عیب یابی، شناسایی مشکل و علت این درد است، که می‌توانید برای این منظور از متخصصین مجرب کلینیک دکتر میرپا کم بگیرید. لازم به ذکر است که گزینه‌های درمانی باید حتما پس از تشخیص علت درد و فقط توسط یک پزشک متخصص انتخاب شوند. آنچه در این مقاله خواهید خواند، نگاهی گذرا به رایج ترین راه‌های درمان زانو درد می‌باشد.

    ۱- جراحی برای درمان زانو درد
    معمولا زمانی از جراحی استفاده می‌شود که سایر درمان‌ها قابل استفاده نبوده و یا شکست خورده باشند. روش‌هایی که امروزه در جراحی استفاده می‌شود کمتر تهاجمی بوده و در نتیجه درد کمتر داشته، زمان بهبودی بیمار سریعتر بوده و و فشار کمتری بر بیمار وارد می‌شود. در روش‌های نوین جراحی، ایجاد سوراخ های کوچک در محل جراحی، جایگزین ایجاد برش در بافت محل جراحی شده و همچنین استفاده از لیزر جایگزین تیغ جراحی شده است. این موارد از جمله پیشرفت‌های مهم در روش جراحی می‌باشند.

    ۲ – دارو درمانی
    گاهی اوقات درد موضعی در زانو را می‌توان تنها با مصرف مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن سدیم تسکین داد. ماساژ ناحیه تحت درد با پمادهای حاوی داروهای بی‌حس کننده مانند لیدوکائین یا کاپسایسین نیز می‌تواند بسیار است مفید باشد.

    ۳ – ورزش می تواند درد زانو را تسکین دهد
    اگر عضلات اطراف زانو تقویت شوند، می‌توانند با کاهش فشار از روی زانو، درد را کاهش دهند. برای تقویت این عضلات از ورزش و فیزیوتراپی کمک می‌گیریم. انتخاب نوع فیزیوتراپی و حرکات ورزشی بستگی به محل و نوع آسیب زانو دارد که توسط متخصص انجام می‌شود.

    ۴ – سایر روش‌ها برای درمان زانو درد

    • استراحت
    • درمان زانو درد با یخ (کمپرس‌های یخ)
    • گرما درمان به زانو (کمپرس‌های آب گرم)
    • افزایش ارتفاع پا هنگام خواب (قرار دادن یک بالش در زیر زانو)
    • تغیر سبک زندگی
    • تعویض کامل مفصل زانو و قرار دادن ایمپلنت
    • طب سوزنی و …

    * تعویض مفصل: هنگامی که استخوان‌های دو طرف زانو به طور غیر قابل برگشتی آسیب می‌بینند، پزشکان به تعویض کامل زانو روی می‌آورند. در این مورد از ایمپلنت‌های متناسب با شکل استخوان ران و درشت نی استفاده می‌شود. این ایمپلنت‌ها یک نوع واسطه‌گر از جنس پلاستیک و فلز بسیار مقاوم هستند که بین دو استخوان زانو همچون یک غضروف عمل می‌کنند.

    images 1684926571 646df06bd7603 - با دکتر میرپا برای همیشه با زانو درد خداحافظی کنید -

    * طب سوزنی: طب سوزنی بهترین درمان خانگی برای زانو درد است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ روی ۵۷۰ نفر انجام شد که نشان داد که طب سوزنی می‌تواند به افراد مبتلا به آسیب‌های زانو خصوصا آرتروز زانو بسیار کمک کند. در واقع محققان دریافتند که طب سوزنی می‌تواند به عنوان یک درمان کمکی برای آرتروز زانو مورد استفاده قرار گیرد و عملکرد زانو را بهبود بخشیده و درد آن را نیز تسکین دهد.

    images 1684926571 646df06bdeaf6 - با دکتر میرپا برای همیشه با زانو درد خداحافظی کنید -

    اکثر پزشکان تا جای ممکن از انجام جراحی زانو اجتناب می‌کنند، اما اگر آسیب زانو شما شدید باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. در واقع گاهی درد و علائم آسیب‌های زانو آنقدر شدید می‌شوند که دیگر راهی جز جراحی برای بهبودی شخص باقی نمی‌ماند. روش‌های جراحی زانو برای درمان زانو درد شامل آرتروسکوپی، استئوتومی و جراحی تعویض زانو می‌باشند.

    توصیه می‌کنیم که پیش از هر اقدامی ابتدا به یک متخصص با تجربه در جراحی زانو مراجعه کنید، زیرا این جراحی بسیار حساس است. شما می‌توانید با خیال راحت به کلینیک دکتر میرپا مراجعه کرده و ضمن مشورت با پزشکان مجموعه، مناسب‌ترین درمان برای وضعیت خودتان را یافته و درمان خود را آغاز کنید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.