پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ماشین ظرفشویی چی بخرم ؟ (راهنمای کامل)
    06 خرداد 1402 - 14:23
    شناسه : 254320
    0

    ماشین ظرفشویی از جمله پر کاربردترین این نوع لوازم به شمار آمده که در حال حاضر در بسیاری از منازل با هدف تسریع در فرایند شست و شوی ظروف آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله هم اکنون در برندهای متنوعی تولید شده و به منظور استفاده مصرف کنندگان روانه بازار می گردد.

    پ
    پ

     ماشین ظرفشویی چی بخرم

    در گذشته به دلیل عدم وجود امکانات امروزی، انسان ها به منظور گذراندن امور روزمره خود ناچار به صرف زمان های نسبتا طولانی شده و مشکلات عدیده ای را در این زمینه در کنار خود می دیدند. این روزها با ساخت انواع لوازم برقی، شرایط زندگی بیش از پیش سهولت یافته و سبب آن شده تا در گذشت زمان نیز به طور چشمگیری صرفه جویی به عمل آید.

    ماشین ظرفشویی از جمله پر کاربردترین این نوع لوازم به شمار آمده که در حال حاضر در بسیاری از منازل با هدف تسریع در فرایند شست و شوی ظروف آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله هم اکنون در برندهای متنوعی تولید شده و به منظور استفاده مصرف کنندگان روانه بازار می گردد.

    ما قصد داریم تا در ادامه مقاله شما را با پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ماشین ظرفشویی چی بخرم بیشتر آشنا نماییم.

    راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

    در هنگام اقدام برای خرید لوازم خانگی همچون ماشین ظرفشویی لازم است تا برخی نکات را مد نظر قرار داده که در ذیل به برخی از مهم ترین آن ها اشاره شده اند.

    نوع برند

    در پاسخ به سوال ماشین ظرفشویی چی بخریم می توان گفت اهمیت برند دستگاه موضوعی اجتناب ناپذیر می باشد. در حال حاضر شرکت های گوناگونی در زمینه ساخت انواع ماشین ظرفشویی فعالیت داشته که هرکدام در تلاش برای جذب هرچه بیشتر مشتریان خود می باشند.

    کمپانی هایی همچون ال جی، سامسونگ، بوش، زیمنس، وست پوینت و… جزء شناخته شده ترین برندهای تولید کننده خارجی ماشین ظرفشویی هستند. همچنین کارخانه های اسنوا، پاکشوما، سام و… از معروف ترین برند های داخلی سازنده این نوع دستگاه می باشند.

    میزان بازده انرژی ماشین ظرفشویی

    دیگر موضوعی که در ادامه مبحث ماشین ظرفشویی چی بخرم اهمیت بسزایی داشته، میزان بهره وری انرژی دستگاه می باشد. یک ماشین ظرفشویی ایده آل می بایست بر روی بدنه خود اتیکت انرژی ستاره را داشته باشد. این بدان معناست که دستگاه فوق، استانداردهای لازم در زمینه میزان بازدهی خالص انرژی که توسط آژانس بین المللی مراقبت از محیط زیست تعیین می شوند را داراست.

    ماشین های ظرفشویی که این نشانه را داشته باشند قادر خواهند بود تا ضمن میزان مصرف آب کمتر، کارایی بیشتری نیز داشته باشند.

    میزان صدای ماشین ظرفشویی در حین انجام کار

     میزان صدای ماشین ظرفشویی در حین انجام کار

    در پاسخ به این سوال که ماشین ظرفشویی چی بخرم باید گفت این نکته بسیار مهم است که دستگاه انتخابی ما در هنگام عملکرد خود حداقل میزان حجم از سر و صدا را تولید نماید. هرچه قدر فرایند شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی با صدای کمتری همراه باشد نشان دهنده کیفیت ساخت بالای دستگاه بوده و علاوه بر آن آرامش و آسایش بیشتری را برای ساکنین ساختمان به ارمغان خواهد آورد.

    ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دستگاه هایی که در آن ها لوله های فلزی به کار رفته در مقایسه با نمونه هایی که دارای لوله های پلاستیکی هستند، حجم بیشتری از صدا را جذب خود خواهند کرد. همچنین لوله های فلزی قدرت تحمل بیشتری را در برابر حرارت زیاد خواهند داشت.

    نحوه استفاده آسان از ماشین ظرفشویی

    یک ماشین ظرفشویی استاندارد علاوه بر قدرت پاک کنندگی مطلوب باید به شکلی ساخته شده باشد که امکان استفاده از آن به سهولت امکان پذیر بوده و مصرف کنندگان را دچار دردسر ننماید.

    ظرفیت ماشین ظرفشویی

    در ادامه مبحث ماشین ظرفشویی چی بخرم موضوع مهمی دیگری که در هنگام خرید می بایست آن را مد نظر قرار داده، میزان حجم و ظرفیت دستگاه می باشد. هرچه قدر تعداد اعضای ساکنین منزل و البته رفت و آمدها بیشتر باشد بالطبع نیاز به دستگاهی با حجم و ظرفیت بالاتری خواهد بود.

    سیستم مدیریت بخار در ماشین ظرفشویی

    بسیاری از مدل های ماشین ظرفشویی مجهز به سیستمی به نام کنترل بخار می باشند. این نوع سیستم کمک می کند تا حجم بخار پدید آمده ناشی از حرارت آب به نوعی کنترل شده و مصرف کننده در هنگام بازگشایی درب دستگاه دچار مشکل نشود.

    ضمانت نامه خرید ماشین ظرفشویی

    برای خرید ماشین ظرفشویی لازم است تا شرایط مربوط به ضمانت نامه آن به خوبی مورد بررسی قرار گرفته شوند. ضمانت نامه یا همان گارانتی به معنای آن بوده که در صورت ایجاد خسارت وارده احتمالی به دستگاه، شرکت تولید کننده تحت شرایط خاصی موظف به جبران آن خواهد بود.

    از آن جایی که در سالیان اخیر، کشور ایران مورد برخی از تحریم های اقتصادی قرار گرفته معمولا بسیاری از لوازم خانگی تولید خارجی در کشور ما شامل گارانتی نمی باشند.

    اما مراکزی هستند که می توانند خدمات تعمیرات را برای برندهای مختلف به صورت تخصصی به شما ارائه دهند. جهت آشنایی با این مراکز می توانید مقالات زیر را مطالعه فرمایید:

    قیمت ماشین ظرفشویی

    قیمت ماشین ظرفشویی

    ماشین ظرفشویی چی بخرم؟ این سوال ممکن است در ذهن بسیاری از خریداران باشد. بدون شک یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی، میزان قیمت آن است. هرچه قدر دستگاه مورد نظر دارای امکانات بیشتر و ساخت برند شناخته شده تری باشد، بدون شک موجب افزایش در قیمت نهایی آن خواهد شد.

    ماشین های ظرفشویی تولید خارجی معمولا در مقایسه با نمونه های داخلی از قیمت بالاتری برخوردار بوده که از مهم ترین دلایل آن می توان به نرخ رشد بالای ارزهایی همچون دلار، یورو و… اشاره کرد.

    حسگر تشخیص جرم گرفتگی

    در برخی از جدیدترین مدل های ماشین ظرفشویی، سیستمی به کار رفته است که قادر به تشخیص میزان جرم گرفتگی بر روی ظروف بوده و مطابق با آن حجم فشار آب را تنظیم می نماید. این موضوع موجب شده تا فرایند شست و شوی ظروف درون دستگاه با کیفیت و دقت بهتری انجام شود.

    سبدهای تنظیم شونده ماشین ظرفشویی

    قابلیت سبدهای تنظیم شونده در بعضی از مدل های ماشین ظرفشویی وجود دارد که به دستگاه کمک کرده تا بتواند ظروف بزرگ تری را درون خود جای دهد. هنگامی که این سوال پیش می آید که ماشین ظرفشویی چی بخرم این قابلی  نیز می تواند مد نظر قرار گرفته شود.

    انواع مدل های ماشین ظرفشویی

    ماشین ظرفشویی در دو مدل رومیزی و ایستاده موجود هستند که هرکدام دارای ویژگی های خاصی بوده و با توجه به نیاز مشتریان قابل خریداری و استفاده می باشند.

    ماشین ظرفشویی رومیزی

    ماشین های ظرفشویی رومیزی معمولا با ظرفیت ۴ تا ۸ نفره تولید شده و در مقایسه با نمونه های ایستاده از میزان حجم به مراتب کمتری برخوردار می باشد. همچنین از مزایای انتخاب این نوع ماشین ظرفشویی می توان به صرفه جویی بیشتر در مصرف آب و برق اشاره کرد.

    ماشین ظرفشویی ایستاده

    ماشین های ظرفشویی ایستاده عموما حجم و ابعاد بزرگ تری نسبت به مدل های رومیزی داشته و به همین خاطر مدت زمان بیشتری را به منظور فرایند شست و شوی ظروف صرف می نمایند.

    با وجود آن که این مدل از ماشین های ظرفشویی میزان مصرف آب و برق نسبتا بالاتری داشته اما تعداد ظروف بیشتری را درون خود جای می دهند.

    چرا ماشین ظرفشویی بخریم؟

     چرا ماشین ظرفشویی بخریم؟

    ممکن است علاوه بر سوال ماشین ظرفشویی چی بخرم این پرسش نیز مطرح شود که اصلا چه دلیلی مبنی بر خریداری ماشین ظرفشویی وجود دارد. ما قصد داریم تا در ادامه مطلب نسبت به پاسخ این سوال و مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی در قیاس با شست و شوی ظروف به صورت دستی بپردازیم.

    صرفه جویی در زمان

     همانگونه که پیشتر نیز بدان اشاره شد استفاده از ماشین ظرفشویی سبب شده تا زمان کمتری به منظور شست و شوی ظروف آشپزخانه صرف شود. این در حالیست که در صورت انجام فرایند فوق به صورت دستی ممکن است مدت بیشتری به طول بینجامد.

    عملکرد منظم و کامل تر

    عملیات شست و شو به وسیله ماشین ظرفشویی با قدرت بیشتری انجام می شود که دلیل این امر میزان فشار و دمای بالای آب بوده  که کمک می کند تا ظروف مورد نظر از وجود هرگونه آلودگی کاملا پاک شوند. این در شرایطی است که شست و شوی ظروف با استفاده از اسکاج می تواند زمینه ساز رشد بسیاری از باکتری های مضر درون خود باشد.

    کدام ظروف جهت شست و شو در ماشین ظرفشویی مناسب نیستند؟

    با وجود مزایایی که استفاده از ماشین ظرفشویی به جای شست و شوی ظروف به صورت دستی دارد، برخی از لوازم را نباید درون این دستگاه قرار داد که در ادامه به آن ها اشاره خواهند شد. بنابراین در پاسخ به این سوال که ماشین ظرفشویی چی بخرم می توان به این نکته اشاره داشت که برخی از ظروف اصلا نیازی به شست و شو توسط دستگاه ندارند.

    ظروف چدنی

    در صورت شست و شوی ظروفی همچون ماهی تابه و قابلمه های ساخته شده از جنس چدن در ماشین ظرفشویی، به احتمال فراوان شاهد تغییر رنگ و یا خوردگی نزد آن ها خواهیم بود.

    ظروف چینی عمدتا قدیمی

    قرار دادن برخی از ظروف چینی درون ماشین ظرفشویی ممکن است باعث از بین رفتن نقش ها و برجستگی ها موجود و همچنین ایجاد خط و خش بر روی آن ها شود.

    لوازم برنده

    استفاده از ماشین ظرفشویی به منظور شست و شوی ظروف برنده مانند چاقو نیز موجب کند شدن آن ها شده و بهتر است این لوازم به صورت دستی شسته شوند.

    ظروف چوبی

    دیگر لوازمی که نباید درون ماشین ظرفشویی قرار داده شوند ظروف چوبی هستند زیرا ممکن است در اثر فشار زیاد شکننده شوند.

    ظروف آلومینیومی

    این نوع ظروف نیز نسبت به اغلب مواد شوینده حساس بوده و دچار خوردگی و تغییر رنگ می شوند که به همین دلیل قرار دادن آن ها درون ماشین ظرفشویی توصیه نمی شود.

    کلام آخر…

    در این مقاله سعی کردیم نکاتی را برای شما ذکر کنیم تا شما را در خرید ماشین ظرفشویی یاری دهد. انتخاب برند و نوع ماشین ظرفشویی به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. از این رو نمی توان به طور مشخصی به شما برند یا مدل خاصی را معرفی کرد.

    از این رو بهترین کار راهنمایی شما جهت خرید ماشین ظرفشویی می باشد. در صورتی که می خواهید با راهنمای خرید ماشین لباسشویی نیز آشنا شوید می توانید اینجا را کلیک کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.