پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مهاجرت معکوس ثمره اهتمام به توسعه پایدار در روستاهای گیلان است
    07 دی 1395 - 8:31
    شناسه : 25522
    0

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی، ترویج هنرهای سنتی و همچنین مهاجرت معکوس ثمره اهتمام به توسعه پایدار در روستاهاست که از برنامه های مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده است. به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده افزود: گردشگری صنعتی چندبخشی است و سوق دادن […]

    پ
    پ

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی، ترویج هنرهای سنتی و همچنین مهاجرت معکوس ثمره اهتمام به توسعه پایدار در روستاهاست که از برنامه های مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده است.

    به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده افزود: گردشگری صنعتی چندبخشی است و سوق دادن این صنعت به روستاها موجب تعالی فرهنگی، رشد اقتصادی و رفع محرومیت از روستاها است.
    وی بر فراگیری صنایع دستی برای روستائیان تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا روستاها به منبعی خودکفا تبدیل شوند و جریان سازی اقتصاد مقاومتی در آن به بهترین شکل اجرایی شود.
    علیزاده با اشاره به اجرای فعالیت های مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و بهزیستی استان در راستای توانمندسازی روستایی، توجه به توسعه پایدار روستاها را از اهداف دولت تدبیر و امید برشمرد و بیان کرد: فعالیت های مطلوبی در این خصوص صورت گرفته که ماحصل آن ایجاد اشتغال جوانان روستایی، ترویج هنرهای سنتی و همچنین مهاجرت معکوس بوده است.
    علیزاده با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح مشترک روستاهای مختلف با پتانسیل های موجود در آن مورد بررسی قرار گرفته، تصریح کرد: انتخاب سه هزار و 379 خانه با قابلیت تبدیل شدن به اقامتگاه گردشگری ماحصل این فعالیت بوده است.
    وی با بیان اینکه در بحث گردشگری اجتماع محور مشارکت جنبه عمومی دارد، حضور مددجویان بهزیستی و مشارکت آنان در اجرای طرح را گامی مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: فعالان این بخش به عنوان نیروهای تسهیل گر شناخته شده اند و می توان از آنان بعنوان راهنمای محلی استفاده کرد.
    علیزاده اجرای آیین ها و برگزاری جشنواره ها در روستاهای هدف این طرح را موجب ترغیب ساکنان روستاهای مذکور به توسعه محلی خواند و گفت: توجه به نیاز جوامع روستایی باید در سایه تعاملات دستگاه های اجرایی مرتفع شود.
    در استان گیلان 71 منطقه گردشگری و 17 روستای هدف گردشگری وجود دارد.


     منبع: ایرنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.