پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هنر ذات نجیب هنرمند است و هنرمند بانی ماهئیت هنر
    10 دی 1395 - 18:21
    شناسه : 25642
    1

    هنر صنعت نیست،تجارت نخواهد داشت و قیمتش عمریست، پنهان در اثری بکر تر از این دنیا و هنرمند درست است با اقتصاد امروزی در جدال است اما تاجر نیست.   انسان، در این دنیای صنعتی و غرق در مجهولات نابسامان هنجارها و ناهنجاریها،که هنوز یک مسئله ی عجیب حل ناشدنی ای با مفهوم انسانیت؛ درگیر […]

    پ
    پ

    هنر صنعت نیست،تجارت نخواهد داشت و قیمتش عمریست، پنهان در اثری بکر تر از این دنیا و هنرمند درست است با اقتصاد امروزی در جدال است اما تاجر نیست.

     

    انسان، در این دنیای صنعتی و غرق در مجهولات نابسامان هنجارها و ناهنجاریها،که هنوز یک مسئله ی عجیب حل ناشدنی ای با مفهوم انسانیت؛ درگیر است و پنجه های ناآماده برای جنگیدن.
    هنر از دیرباز نزد جوامع های مختلف محترم شمرده شده و تا به امروز مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده و در دستهای پینه بسته ی هنرمندانی جا خوش کرده که مدام درگیر جدال با مسائل اجتماعی،سیاسی و به لخص اقتصادی میباشد.
    هنر از ذات مبارک فرد یا افرادی برون می آید که به دنبال ماهئیت اصیل خود در خرده های خلق خود میگردد تا بتواند تغییری در روند زندگی انسان در زمان که دو مقوله ی از هم گسخته اما وابسته به هم پدید آورد.هنر از درون انسان ناشی میشود تا بازگشتی به درون خود باشد.هنر بازگوی اتفاقات و رخدادهای موجود جامعه است؛هنر بازده ی زمان است؛ هنر برشی است از مرزهای احساس. هنر یک پیشینه ی بکر انسانیت است، هنر ذات است و ذات خود هنر است. هنر از برای انسان است و انسان از برای انسانیت پدید می آید؛ همچون یک چشمه ی زلالیست که در اجتماع جاریست و فقط هنرمند کافیست آن را نمایان کند تا جامعه از چشمه آب روشنی را بنوشند.
    هنر و هنرمند چشم بینای جامعه ایست که درگیر جدال با زندگی میباشد.
    هنر خودزمان است و زمان خود ذات هنر میباشد بنابراین هنر همان اصالتیست از هستی که در تمامی دوران در پی شناخت اش سردرگم ایم.
    هنر صنعت نیست،تجارت نخواهد داشت و قیمتش عمریست، پنهان در اثری بکر تر از این دنیا و هنرمند درست است با اقتصاد امروزی در جدال است اما تاجر نیست.
    هنرمند اثری را خلق میکند و در آن مدام در حال کشف و شهود است؛کشف و شهود در اجتماع،خود و آثارخود. هنرمند با کشف و شهود به یک اثر پنهان شده در بطن جامعه دست پیدا میکند آن را بزرگ میکند و باز به کشف در همان اثر باز میگردد هنرمند چشم بینای هنریست که خود رادر اجتماع پنهان کرده تا زمانی لازم آن را پیدا و به اجتماع ارائه کند هنرمند با مشاهده ی درست خود میتواند کشف خود را در اختیار جامعه ای بگذارد که به دنبال حقیقت درون خود میگردد.
    مسئولیت هنرمند بسیار ترس آور است.
    هنرمند شخصی است که از برای جامعه زیست میکند و آئینه ی تمام قد جامعه میباشد؛هنر و هنرمند مرز ندارد
    “از همه مهتر این است که هنر هیچگاه تجارت نیست که افرادی سودجو بخواهند آن را ازآن خود کنند بلکه هنر ازآن اجتماع است.”
    هنر ذات بی مرز اجتماع استو هنرمند نمایان کننده ی ذات اجتماع به اجتماع

    مازیار نصیری زاد- رییس فرهنگ و هنر بنیاد امید ایرانیان شعبه گیلان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.