×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب می‌تواند اقدامی در جهت کنترل هزینه‌ها باشد، گفت: برای این اقدام باید مراحل قانونی طی شده و البته برای عملیاتی کردن آن از نظریه کارشناسان و حتی مراجع نیز بهره گرفت.

به گزارش «بامردم»، محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، درباره اظهارات مطرح شده در مورد عقیم‌سازی زنان کارتن خواب، افزود: امروز  تلاش در تمام دنیا بر این است که انسان سالم تحویل جامعه داده شود زیرا محوریت توسعه جامعه انسان سالم است و همه تلاش‌ها بر آن است تا از تولد نوزاد مبتلا به بیماری غیرقابل درمان جلوگیری کنیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بحث کارتن خواب‌ها باید گفت که به علت نبود ملزومات بهداشتی یا عدم آزمایش های کافی و اطلاع نداشتن برخی از این افراد از ابتلا به بیماری هایی نظیر اچ آی وی مثبت، ممکن است با تولد نوزاد، در آینده متحمل هزینه های سنگینی شویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد:  تولد نوزاد مبتلا به معلولیت و بیماری های مختلف همچون اچ آی وی، هزینه های جامعه و سلامت نسل های آینده را تهدید کند؛ اگرچه کرامت انسانی باید مورد توجه قرار گیرد اما نباید از این نکته غافل شد که ممکن است در آینده، کشور متحمل مشکلات عدیده ای شود لذا باید در نخستین گام این افراد را شناسایی کنیم و برخی از افرادی که قادر به کنترل و قرار گرفتن در هیچ گونه چارچوب بهداشتی نیستند را در مسیر مسایل پیشگیرانه باروری قرار دهیم.

وی یادآور شد: در این میان می توان از راهکارهایی مانند عقیم سازی زنان کارتن خواب یا کنترل  باروری آنها استفاده کرد که البته باید مراحل قانونی آن طی شود از سوی دیگر برای عملیاتی شدن چنین راهکاری باید از نظریه کارشناسان و حتی مراجع نیز بهره گرفت تا در این زمینه به دولت کمک کنیم.

قربانی تاکید کرد: هزینه های اجتماعی در آینده با تولد نوزادان دارای معلولیت و بیماری‌های غیرقابل درمان بسیار افزایش می‌یابد در حالی که بر اساس مطالعات انجام شده، عقیم سازی زنان کارتن خواب در بسیاری از کشورها حتی کشورهای در حال توسعه نیز صورت گرفته است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره برخی پیشنهادات مبنی بر اینکه باید عقیم سازی زنان کارتن خواب به گونه ای باشد که در صورت تمایل آنها، عقیم سازی انجام شود، ادامه داد: بستر این اقدام از لحاظ قانونی فراهم شده به گونه‌ای که این افراد می توانند در صورت تمایل با مجوز رسمی دست به عقیم سازی بزند./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.