عکاسی تبلیغاتی همون چیزیه که باعث میشه محصول شما به فروش برسه. چیزی که مثل یک ویزیتورعمل میکنه و میتونه به بهترین شکل محصولات شما رو معرفی کنه. به شرطی که نکات مهم رو در عکاسی تبلیغاتی به خوبی رعایت کنید. نکاتی مثل زاویه بندی درست، ابزارهای عکاسی، علم عکاسی و شناخت نیاز مخاطب. آژانس دیجیتال مارکتینگ کوکی با اشراف به تمام اصول عکاسی تبلیغاتی، میتونه عکسهای فوقالعادهای از محصول مورد نظر شما بگیره!
عکاسی تبلیغاتی چیست؟
به طور خلاصه، عکاسی تبلیغاتی شاخهای از عکاسی است که هدف اصلی اون، تبلیغ یک محصول هست. در عکاسی تبلیغاتی، عکاس از محصولات یک کارخانه، کارگاه یا شرکت، عکاسی میکنه و چندان از افکتها و جذابیتهای بصری استفاده نمیشه تا تمرکز مخاطب روی محصول باشه. داشتن علم عکاسی مهمترین چیزیه که در عکاسی تبلیغاتی باید بهش توجه کنید.
مهمترین نکات در عکاسی تبلیغاتی
رعایت نکتههایی که در ادامه اون ها رو توضیح میدیم، میتونه یک خروجی باکیفیت به شما ارائه بده.
- جلب توجه مخاطب
عکاسی تبلیغاتی باید جوری باشه که در نگاه اول مخاطب رو عاشق خودش کنه! بسته به اهداف هر پروژه این جذابیت میتونه متفاوت باشه اما هیچ چیز به اندازه جلب توجه مخاطب در عکاسی تبلیغاتی مهم نیست. جلب توجه باعث جلب اعتماد هم میشه.
- پس زمینه یکپارچه در عکاسی تبلیغاتی
یکپارچه بودن پس زمینهای که قراره از اون عکاسی کنید، خیلی مهمه. یک میز ساده یا یک کاغذ رنگی ساده، میتونه بکگراند خوبی برای عکاسی تبلیغاتی باشه. از پسزمینههای شلوغ جلوگیری کنید، تا تمرکز مخاطب روی محصولی باشه که ارائه میدید.
- استفاده از سه پایه
سعی کنید حتما و حتما برای عکاسی تبلیغاتی از سه پایه استفاده کنید. با این کار دوربین ثابت میمونه و نیازی به تنظیم موقعیت دوربین نیست. علاوه بر اون، سه پایه لرزش دوربین رو میگیره و باعث میشه بتونید از سرعت شاتر کمتر برای عکاسی استفاده کنید این موضوع باعث عمق میدان بیشتر در عکس میشه که به شدت برای عکاسی تبلیغاتی پیشنهاد میکنیم.
- استفاده از خیمه نور
قرار دادن سوژه عکاسی در خیمه نور، خروجی بهتری رو بهتون ارائه میده. کاری که خیمه نور میکنه اینه که انعکاسهای ناخواسته رو کم کرده و سایهها رو نرم و یکدست میکنه. خیمههای نور ابعاد مختلفی دارن و با قرار دادن محصول مورد نظر در خیمه، عکسهای خیلی بهتری میگیرید.
- تنظیم نور
نور یکی از مهمترین عوامل در عکاسی است. اگه دم و دستگاه حرفهای برای نور ندارید، پیشنهاد میکنیم از چراغ مطالعه یا لامپ استفاده کنید. استفاده از چراغ مطالعه یا لامپ میتونه نتیجه خوبی به عکاسی تبلیغاتی شما بده. چند بار درباره نور روی سوژه آزمون و خطا کنید. برای نرم کردن نور میتونید منبع نور رو بالا و پایین کنید تا به نور تایید شده برسید. با نور نرم، لبه تیز سایهها از بین برده میشه و سایهها محوتر میشن.
- برنامهریزی و آمادهسازی
قبل از اینکه شروع به عکاسی کنید، باید هدف رو از عکاسی تعیین کنید و مخاطبتون رو به خوبی بشناسید. تعیین مکان مناسب برای عکاسی هم در پروسه برنامهریزی و آمادهسازی قرار میگیره. برنامهریزی درست برای عکاسی تبلیغاتی، کمک میکنه تا پیام عکس رو بهتر به مخاطب منتقل کنید.
- سبک منحصربفرد داشته باشید
سعی کنید در عکاسی تبلیغاتی سبک منحصربفرد خودتون رو داشته باشید، یک سناریو مخصوص برای عکاسی از هر محصول بنویسید و سعی کنید که عکاسی تبلیغاتی در قالب اون سناریو باشه. برای اینکه سبک خودتون رو پیدا کنید بهتره اول برید سراغ کپیبرداری از برندهای موفق تا به اصول اولیه عکاسی تبلیغاتی مسلط بشید و پس از اون سبک خودتون رو راه بندازید.
عکاسی تبلیغاتی با موبایل
این روزها دیگه برای عکاسی تبلیغاتی حتما به دوربینهای حرفهای احتیاج ندارید. از اونجایی که هدف هر عکس تبلیغاتی، نمایش کالا است بهتره به بهترین شکل اون رو نمایش بدید. دوربین موبایل بر خلاف دوربین حرفهای از زوم دیجیتال استفاده میکنند و به همین دلیل عکس رو کشیدهتر نشون میدن که از کیفیت عکس کاسته میشه. به جای زوم کردن خودتون به سوژه نزدیک بشید و به هیچ عنوان عکس رو زوم نکنید. در عکاسی تبلیغاتی با موبایل باید خیلی حواستون به کادربندی باشه. بهتره کادر رو با خطهای فرضی به ۹ مربع تقسیم کنید و سوژه رو در وسط این ۹ مربع قرار بدید.
قیمت عکاسی تبلیغاتی در مشهد
قیمت عکاسی تبلیغاتی با توجه به آژانسی که این کار رو انجام میده میتونه متفاوت باشه. آژانس دیجیتال مارکتینگ کوکی با یک هزینه مناسب، صفر تا صد پروژههای عکاسی شما رو بر عهده میگیره و پیشرفتتون رو تضمین میکنه. تجهیزات عکاسی تبلیغاتی در آژانس کوکی زیاده و شما میتونید انواع و اقسام لوازم عکاسی تبلیغاتی رو در اینجا پیدا کنید. مهمتر از همه اینکه کوکی برای هر عکس تبلیغاتی از محصول شما، یک سناریو جذاب مینویسه و سعی میکنه اون سناریو رو به نحوی در عکس تبلیغاتی به تصویر بکشونه. وقتی عکسهای محصولات شما سناریو داشته باشن، راحتتر میتونن در مخاطب ایجاد نیاز کنن.
اهمیت عکاسی تبلیغاتی
تاحالا به ذهنتون خطور کرده که اصلا چرا اینقد روی عکاسی تبلیغاتی تاکید داریم؟ چه اهمیتی داره که عکس محصولاتمون رو به صورت تخصصی به مشتری هامون نشون بدیم؟ یادتون نره که فروش درست مثل یک پل هست! پلی که بین شما و پولسازی قرار گرفته. حالا مسیر رد شدن از این پل رو باید به وسیله عکاسی تبلیغاتی طی کنید. عکاسی تبلیغاتی باعث ایجاد نیاز در مخاطب میشه. یعنی ممکنه حتی اگه مخاطب به محصول شما احتیاج چندانی هم نداشته باشه، با دیدن عکس تبلیغاتی از اون محصول، ترغیب بشه که از شما خریداری کنه. البته این موضوع در صورتی اتفاق میفته که عکاسی تبلیغاتی، باکیفیت انجام بشه. کوکی کار خودش رو بلده و خیالتون رو از بابت فروش راحت میکنه.
هدف عکاسی تبلیغاتی چیست؟
مهمترین و اصلیترین هدف عکاسی تبلیغاتی در مشهد، تحریک مخاطب به اقدام برای خرید است. هنر یک عکاس خوب یا یک تیم عکاسی قوی دقیقا همینه که تنها با یک عکس ساده بتونه مخاطب شما رو قانع کنه تا محصول رو بخره! اگه کسب و کاری بخواد به صورت حرفهای در بازار مشغول بشه و از رقبا کم نیاره، نمیتونه عکاسی تبلیغاتی رو نادیده بگیره. البته قبل از اینکه عکس تبلیغاتی گرفته بشه، کارفرما باید هدفش رو مشخص کنه که میخواد این عکس باعث افزایش فروش بشه یا میخواد برندینگ کسب و کار رو ارتقا بده؟ وقتی این هدف مشخص شد، مسیر عکاس هموارتر و روشنتر میشه. اگه هنوز نمیدونید که دقیقا هدفتون از عکاسی تبلیغاتی چیه، کوکی اینجا است تا بهتون کمک کنه.
عکسهای تبلیغاتی خلاقانه
چیزی که در مسیر فروش محصول از طریق عکاسی بهتون کمک میکنه، خلاقیته. خلاقیت نه تنها باعث افزایش فروش میشه بلکه برندسازی خوبی رو هم به همراه داره. نگاه کردن به محصولات از زاویهای مختلف میتونه بهتون کمک کنه. مثلا اگه محصول شما کفش هست، میتونید بندهای اون کفش رو در عکس به یک شکل دیگه ای در بیارید تا مخاطب در نگاه اول، به کار جذب بشه. عکاسی از یک محصول به طوری که بشه اون رو به چیزهای دیگه هم تشبیه کرد، معمولا راهیه که خیلی خوب جواب میده! راهنماییها و ایدههایی که آژانس دیجیتال مارکتینگ کوکی براتون داره، بهتون کمک میکنه خیلی راحت ایده برای عکاسی تبلیغاتی دریافت کنید.
سخن آخر
این روزها قطار کسب و کار روی ریل تبلیغات حرکت میکنه و میشه گفت بدون تبلیغات، همهچی خیلی کندتر پیش میره. یا شاید هم اصلا پیش نره! کوکی اینجا است تا روند پولدار شدن شما رو سریعتر کنه و عکاسی تبلیغاتی خلاقانه یکی از روشهاییه که به سریعتر شدن این روند کمک میکنه. کاربران اینترنت در چند ثانیه اول تصمیم میگیرن که به شما اهمیت بدن یا نه! آژانس دیجیتال مارکتینگ کوکی کاری میکنه تا مخاطبینتون عاشق شما بشن.همین عشق واستون پول میاره! اگه دوست دارید درباره عکاسی تبلیغاتی و کسب و کارهای دیجیتال اطلاعات بیشتری دریافت کنید، فقط کافیه از مشاوره رایگان و کامل کوکی بهرهمند بشید.
ثبت دیدگاه