میوهها بخش مهمی از رژیم غذایی روزانه هر انسانی را تشکیل میدهند. تنوعی که در میوهها و طعمهایشان وجود دارد باعث شده تا اغلب مردم بتوانند میوههای مطابق با ذائقه خود را پیدا کنند و همواره آن را مصرف نمایند. همین موضوع سبب شده تا خریدوفروش میوه در ابعاد وسیعی انجام شود. نکته مهمی که در خصوص فروش و مصرف میوه وجود دارد آن است که تمامی افراد همواره به دنبال تهیه تازهترین میوهها هستند. میوههای تازه طعم بهتری داشته و حتی عطر آنها نیز جذابتر است. برای تازه ماندن میوه نیز باید از بستهبندی مناسب استفاده کنید.
در واقع زمانی که میوهها برداشت میشوند، کاملاً تازه هستند. بدین ترتیب باید در مراحل بعدی تلاش کرد که تازگی آنها را حفظ کرد. مراحل بعدی نیز برای اغلب میوهها شامل انبارداری و حملونقل میشود. در طول تمام این مراحل میوه باید در بستهبندی مناسبی قرار داشته باشد تا بتواند تازگی خود را حفظ کند و در بهترین حالت ممکن به دست مشتری برسد.
اهمیت بستهبندی میوه
همانطور که میدانید میوهها پس از گذشت زمان خاصی، دچار مشکلاتی همچون کپک و فساد میشوند. در برخی مواقع نیز ممکن است خشک شوند و زیبایی و ظاهر اصلی خود را از دست بدهند. تمامی این مشکلات باعث میشوند که طعم میوه تغییر کرده و غیرقابلاستفاده شود. بدین ترتیب مهم است که به کمک بستهبندی، این اتفاقات را به تعویق بیندازیم و کمک کنیم که میوهها تاریخ انقضای طولانیتری داشته باشند و برای مدت بیشتری تازه باقی بمانند.
تغییرات دما همچون افزایش یا کاهش شدید آن، آلودگی هوا و وجود دیاکسیدکربن، رطوبت بیش از حد، خشکی و باکتریها از مهمترین عوامل فاسد شدن و کپک زدن میوهها محسوب میشوند. بدین ترتیب برای جلوگیری از خراب شدن میوهها، باید این عوامل را نیز کنترل کرد. در واقع شما باید بستهبندی را انتخاب کنید که اجازه جریان هوای زیادی را ندهد؛ زیرا این موضوع میتواند باعث افزایش باکتری و عوامل مشابه شود و منجر به خراب شدن میوهها گردد. از سوی دیگر نیز مهم است جریان هوا به اندازهای وجود داشته باشد که میوهها دچار رطوبت نشوند.
همچنین بستهبندی که انتخاب میکنید باید بتواند از میوهها در برابر تغییرات آبوهوایی محافظت کند تا خراب نشوند. علاوه بر این موارد، مهم است که بستهبندی شما بتواند برای خریداران نیز جذاب باشد تا آنها را تبدیل به مشتری کند. در واقع خریداران در ابتدا جذب بستهبندی شما شده و سپس نیز با بررسی کیفیت محصولاتتان، تصمیم قطعی خود را در خصوص خرید میگیرند. با استفاده از یک بستهبندی مناسب، میتوانید در عین حال که توجه خریداران را جلب میکنید، کیفیت و تازگی میوهها را نیز حفظ کرده و شانس بیشتری برای فروش داشته باشید.
بررسی موارد مهم در هنگام بستهبندی میوه
بستهبندی میوهها نیازمند توجه به موارد متعددی است. در واقع با توجه به این موارد شما میتوانید بهترین نوع بستهبندی را انتخاب کنید و از طریق آن نیز به فروش بیشتری دست یابید. برخی از مهمترین موارد برای بستهبندی میوه به شرح زیر است:
1. تعیین مقصد
پیش از هر چیزی باید مقصد خودتان را مشخص کنید. میوههای شما قرار است در کجای ایران به فروش برسند؟ آیا میخواهید آنها را به کشورهای دیگر صادر کنید؟ پس از تعیین مقصد، نوبت به آن میرسد که فرهنگ و زبان مردم آن منطقه را شناسایی کنید. این موارد در واقع به شما کمک میکنند که بازاریابی را اصولیتر انجام دهید و بتوانید در مقصد نیز موفق عمل کنید.
اگر خرید کارتن بادمجان را دارید شرکت یزد باکس یک گزینه فوق العاده برای شما است برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید :
https://yazdbox.com/category/summer-cartons/eggplant-carton/
2. انتخاب میوههای باکیفیت
میوههایی که کیفیت پایینی دارند، مناسب قرار دادن در بستهبندی نخواهند بود. در واقع زمانی که شما از بستهبندی برای میوه استفاده میکنید، یعنی قرار است حداقل میوه چند روزی را در آن بستهبندی بگذارند. اگر حتی یکی از میوههایی که در این بستهبندی قرار میدهید کیفیت لازم را نداشته باشد، به میوههای دیگر هم آسیب وارد کرده و باعث میشود که متضرر شوید. بدین ترتیب باید با دقت میوهها را غربال کنید و باکیفیتترینها را انتخاب نمایید.
3. انتخاب بستهبندی مناسب
شاید سختترین موردی که در هنگام بستهبندی محصول باید در نظر داشته باشید، انتخاب نوع آن است. گزینههای متعددی برای بستهبندی میوه وجود دارند که میتوانید از آنها کمک بگیرید. این مورد را باید متناسب با نوع میوه و همچنین مقصد آن در نظر بگیرید. به طور مثال میوههایی همچون توتفرنگی را نمیتوان در جعبههای بزرگ پلاستیکی قرار داد؛ زیرا این کار باعث فشار آمدن به توتفرنگی و در نتیجه له شدن آن میشود. همچنین نمیتوان از بستهبندیهای پلاستیکی در مواقعی استفاده کرد که قصد صادرات میوه را دارید کارتن میوه صادراتی یزد باکس میتواند یکی از بهترین انتخاب ها ی شما باشد؛ زیرا فرایند طولانی صادرات باعث میشود که میوه در بستهبندی پلاستیکی تحت رطوبت زیادی قرار گرفته و خراب شود.
به طور معمول رایجترین محصولی که به عنوان بستهبندی میوه در نظر گرفته میشود، کارتن است. کارتنها میتوانند تا حدود زیادی از تأثیر تغییرات آبوهوایی کم کرده و همچنین از نفوذ آلودگیها جلوگیری کنند. همچنین کارتنها تا حدودی رطوبت را نیز به خود جذب میکنند که این موضوع، حفظ کیفیت و تازگی میوه را تضمین میکند. ویژگی دیگری که در کارتنها وجود دارد آن است که شما میتوانید آن را متناسب با نوع میوه و همچنین مقصدتان، شخصیسازی کنید تا بتوانید بهترین بستهبندی را داشته باشید. در نهایت هم باید گفت که قیمت پایین (نسبت به سایر بستهبندیها)، امکان تعیین شکل هندسی کارتن، امکان چاپ به روشهای گوناگون و بازیافتپذیری از دیگر مزایای کارتنها محسوب میشوند.
4. چیدن صحیح میوهها در بستهبندی
یکی از اصول مهم در هنگام بستهبندی میوه، نحوه چیدن آنهاست. باید میوهها را به نحوی بچینید که فشار زیادی به آنها وارد نشود. به طور معمول ایستاده قرار دادن میوهها چندان صحیح نیست و باعث میشود که میوهها راحتتر له شوند. بهتر است آنها را به حالت خوابیده درون بستهبندی قرار دهید. همچنین باید میوهها را به نحوی کنار هم بچینید که فضای اضافهای میان آنها وجود نداشته باشد. وجود فضای اضافه باعث میشود که میوهها درون بستهبندی جابهجا شده و در این حالت بیشتر مستعد آسیب دیدن و خراب شدن خواهند بود.
از سوی دیگر نیز باید توجه داشته باشید که میوهها را خیلی نزدیک به هم نچینید تا فشار زیادی به آنها وارد نشود. این موضوع نیز میتواند باعث له شدن میوه شود. در نهایت هم دقت کنید که میوه را مطابق ظرفیت بستهبندی درون آن بچینید. قرار دادن بیش از حد میوهها در یک بستهبندی آنها را آسیبپذیرتر کرده و ممکن است منجر به بروز مشکلاتی همچون آسیب به بستهبندی و آسیب به میوه شود. این موضوع نیز در نهایت ضررهای مالی زیادی به همراه خواهد داشت.
5. طراحی مناسب برای بستهبندی
بستهبندی میوه، در واقع معرف کسبوکار شماست. هر چهقدر که دقت و ظرافت بیشتری برای طراحی آن به خرج دهید، توجه بیشتری را به محصول خود جلب خواهید کرد. شما باید در این طراحی اطلاعات مهمی همچون نام میوه، نام برند و کسبوکار خودتان، وزن محصول، مبدأ دقیق، درجه کیفیت محصول و همچنین آدرس و روشهای تماس و ارتباط با خودتان را درج کنید تا مشتریان بتوانند اطلاعات دقیقی از شما و محصولتان داشته باشند.
همچنین در صورتی که یک میوه خاص را صادر میکنید، میتوانید ارزش غذایی آن و حتی روش استفاده را روی بستهبندی درج کنید. در نهایت نیز اگر میوهای که صادر میکنید احتمال ایجاد حساسیت را دارد و یا مقدار مجاز مصرف آن در روز بسیار محدود است، بهتر است به اطلاع مشتریان برسانید. با این کار میزان ارزشمندی مشتری را نشان میدهید که این موضوع هم میتواند به وفاداری آنها کمک کند.
با این نکات به ظاهر ساده میتوانید به بهترین بستهبندی برای محصول خود برسید و بتوانید حتی به کمک بستهبندی خود، جذب مشتری داشته باشید.
یزد باکس
صنایع بسته بندی یزد باکس در راستای ایجاد تحول در صنعت بسته بندی ایران شروع به فعالیت نموده است و در این راه با تکیه بر دانش روز دنیا وهمکاری با متخصصان خبره ی این صنعت توانسته است بسته بندی ای لایق محصولات باکیفیت ایرانی به بازار عرضه نماید. این مجموعه با ارائه ی خدماتی از جمله مشاوره و طراحی تخصصی، سعی بر آن دارد تا اهمیت بالای بسته بندی در برند سازی، بازاریابی، فروش و رفتار مصرف کننده را برای همراهان خود شفاف نماید.
ثبت دیدگاه