×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

پواوزانعباسی - افرادی که نگران حضور مردم هستند، فقط خودشان را قبول دارند | چه جای نگرانی است؟ - استانداری گیلان

روز گذشته، اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در گفتگویی با اشاره به فعالیت های مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان انتقاداتی را به وی وارد کرد که این اظهارات با واکنش علی اکبر پوراوزان، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان مواجه شد.

به گزارش «بامردم»، در ابتدا اسدالله عباسی در گفتگویی به جلسات پیاپی انتخاباتی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان به شدت واکنش نشان داد و اظهار داشت: شنیده ام مدیر کل سیاسی استانداری گیلان برنامه ای را برای دهیاران شهرستان املش گذاشتند که اولا انتظار این بود با توجه به حادثه ای که پیش آمده و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیار باقی شتافته برنامه را لغو می کردند و دوما مسئول سیاسی استانداری گیلان به دنبال چه اهدافی است؟

وی از شورای تامین استان تقاضای ساماندهی اینگونه جلسات را داشت و افزود: شوری تامین استان و شهرستان باید فکری به حال این جلسات کند و اگر قرار است مدیرکل سیاسی استانداری برای انتخابات برنامه ای داشته باشد باید در فرمانداری جلسه بگذارد و کسانی که عوامل اجرایی هستند بنشینند و صحبت کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور مدیرکل سیاسی در جمع دهیاران معنا و مفهومی ندارد، گفت: اگر جمع کردن دهیاران برای کمک به بحث عمرانی است، معاون عمرانی استانداری باید بیاید و اقداماتی را انجام دهد نه اینکه معاون سیاسی امورات را در دست بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معاون سیاسی استانداری گیلان با چه اهداف و اغراضی چنین جلساتی را در اماکن دولتی و آن هم در جمع دهیاران می گذارد، اظهار کرد: آیا حوزه سیاسی از نظر کاری به دهیاران و شورا ها ارتباطی دارد؟

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با سیاسی خواندن اینگونه جلسات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اگر حوزه سیاسی به دهیاران و شورا ها ربط دارد چرا شش ماه پیش و سه سال قبل چنین گردهمایی هایی را برگزار نکردید و چرا نزدیکی های انتخابات ریاست جمهوری چنین گردهمایی هایی را تشکیل می دهید؟

عباسی با اشاره به اینکه مردم فهیم و بصیر منطقه خوب می دانند که این جلسات به چه هدفی برگزار می شود تاکید کرد: از استاندار گیلان و شورای تامین شهرستان املش می خواهم جلوی این نوع از اغراض سیاسی را بگیرند و برای مردم خدمت کنند.

وی مشکل مردم منطقه را فقر معیشتی عنوان کرد و گفت: مردم مشکلات معیشتی دارند و به جای پرداختن به امور سیاسی بیایند مسئله اشتغال و عمران شهرستان ها را حل کنند و تخصیص اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.

نماینده رودسر و املش در مجلس با اعلام اینکه مشکل مردم اکنون بحث سیاسی نیست، افزود: اگر برنامه انتخاباتی دارند بیایند از مسیر های قانونی اقدام کنند و همانطور که در بعضی از جلسات و استان ها کار ها را در پیش برده اند، اقدام کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با هشدار به مسئولان برگزار کننده چنین مراسماتی در سطح استان خاطرنشان کرد: من در حوزه انتخابیه خودم نمی توانم رفتارهای سیاسی ای که در عرف و چارچوب قانون نیست را تحمل کنم و این نوعی هنجار شکنی است و تقاضا دارم جلوی این نوع رفتارهایشان را بگیرند.
عباسی با بیان اینکه در جلسات قبل نشان دادند که اغراضشان اغراض انتخاباتی است، گفت: قبلا هم این تذکر را دادم و باز هم می دهم که از این نوع رفتار ها در نزدیکی انتخابات خودداری کنند تا مردم عزیز ما بتوانند با آرامش زندگی خودشان را ادامه بدهند چون مردم سرنوشت جامعه خودشان را خودشان انتخاب می کنند و رقم می زنند.

علی اکبر پوراوزان اما در واکنش به اظهارات عباسی با بیان اینکه مقبولیت و استحکام هر نظام سیاسی، متکی به آرای مردم است، گفت: رأی مردم برای دولت تدبیر و امید و کارگزاران آن، از هر موضوع دیگری مهمتر است.

وی ادامه داد: دولتی که با رأی مردم سر کار بیاید، باید حمایت شود چنانکه رهبر معظم انقلاب بر اساس رأی مردم، از دولت وقت حمایت می کنند.

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری گیلان افزود: مدیران دولت، باید نسبت به تبلیغ و اطلاع رسانی عملکرد دولت، اهتمام داشته باشند و اگر مدیری نتواند این مهم را انجام دهد، توانمند نیست.

وی افزایش مشارکت عمومی در عرصه هایی همچون انتخابات را نیازمند افزایش آگاهی مردم دانست و گفت: در این راستا ، رسانه ها بهترین محمل برای آگاهی بخشی هستند.

به گفته پراوزان، افرادی که نگران حضور مردم هستند، فقط خودشان را قبول دارند حال اینکه اگر قرار باشد مردم تصمیمی را بگیرند و بخواهند نهادی را تشکیل دهند، چه جای نگرانی است؟

وی در بخش دیگری از سخنانش خود، با یادآوری رشادت ها و ایثارهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، امنیت امروز کشور را مرهون آن شجاعت ها و فداکاری ها دانست و افزود: اکنون نیز پشتوانه ما در صحنه های مهم، مردم هستند؛ مردمی که مشارکت سیاسی و ملی آنان، بسیار نقش آفرین است.

وی افزایش مشارکت مردم در عرصه های مختلف همچون انتخابات را موضوعی عنوان کرد که از هر امر دیگری برای مسئولان مهمتر است و گفت: التزام به قانون، اساس انتخابات است و بی قانونی باعث ازهم پاشیدگی می شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در خاتمه سخنانش، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی، او را فردی عنوان کرد که وجودش با اسلام و جمهوری اسلامی بود و هرجا نظام در چالش یا خطری می افتاد، چتری برای نجات می گشود.

یونس محمودی فرماندار املش نیز در این نشست گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید، تقویت عقلانیت، اعتدال و تدبیر در امور است و مفتخریم که طی سه سال این دولت، با مشی و نحله اعتدال بر حرکت های افراط گرایانه تسلط یافتیم.


منبع: خزر آنلاین | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.