چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۷ شهرستان گیلان درگیر بیماری آنفولانزای پرندگان | ویروس آنفولانزا در فرایند پختن از بین می‌رود
    28 دی 1395 - 16:10
    شناسه : 28760
    0

    مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت:۷ شهرستان درگیر بیماری آنفولانزای پرندگان است. به گزارش روابط عمومی دامپزشکی گیلان،سهراب عاقبتی گفت:بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان یکی از بحث‌های روز و در فصول سرد سال در بسیاری از کشورها است. وی افزود: ۷ شهرستان درگیر بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان هستند. عاقبتی ادامه داد:شهرستانهای ساحلی  به دلیل اینکه در […]

    پ
    پ

    سازی 2000 قطعه مرغ بومی مبتلا به آنفلوآنزای پرندگان در روستای اسپند صومعه سرا 5 - ۷ شهرستان گیلان درگیر بیماری آنفولانزای پرندگان | ویروس آنفولانزا در فرایند پختن از بین می‌رود -

    مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت:۷ شهرستان درگیر بیماری آنفولانزای پرندگان است.

    به گزارش روابط عمومی دامپزشکی گیلان،سهراب عاقبتی گفت:بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان یکی از بحث‌های روز و در فصول سرد سال در بسیاری از کشورها است.

    وی افزود: ۷ شهرستان درگیر بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان هستند.

    عاقبتی ادامه داد:شهرستانهای ساحلی  به دلیل اینکه در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان وحشی قرار دارند و وجود تالاب و آبگیرها و جمعیت قابل‌توجه طیور روستایی در معرض این بیماری هستند که البته وجود طیور روستایی به‌نوبه خود فرصت و باید مراقبت شود.

    وی افزود:فوق حاد به این دلیل است که بسیار سریع و شاهد تلفات بالا در مدت کوتاهی هستیم و از نشانه‌های این بیماری علائم عصبی(لرزش و تکان دادن سر)در پرندگان مبتلا است.

    مدیرکل دامپزشکی گیلان بابیان اینکه ۱۴۰ تیپ از این ویروس شناسایی‌شده است،تصریح کرد:در خصوص تهیه واکسن این نکته ضروری است که هیچ کشوری نتوانسته واکسنی تهیه کند که همه این تیپ‌ها را پوشش دهد و باید مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای رعایت شود.

    دکتر عاقبتی با تأکید بر اینکه مسیر اول در سطح کشور انجام‌ شده و شروع آن نیز از روستاهای حاشیه تالاب اجرا شد، خاطرنشان کرد:ویروس آنفولانزا در فرایند پختن از بین می‌رود و مقابله با این بیماری نیازمند هماهنگی‌های بین بخشی است تا این بیماری محدود شود و هم‌اکنون نیز در هفت شهر استان مشاهده‌شده است.

    وی بابیان اینکه پرندگان صنعتی به بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان مبتلا نشدند،تصریح کرد:در این خصوص هیچ خطری تهدید نمی‌کند و شهروندان از مصرف این فراورده که از مسیر نظارتی دامپزشکی استان می‌گذرد،مطمئن استفاده کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.