×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

هاشمی-رفسنجانی-747x498

با مردم: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسؤولان به ویژه نظامی‌ها به خوبی می‌دانند که صنایع موشکی در زمان جنگ که من فرماندهی آن را داشتم، از صفر توسط نیروهای جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و ارتش شروع شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی امروز -دوشنبه- با بیان این مطلب افزود: (این صنعت) بعدها در زمان ریاست جمهوری‌ام تقویت شد و من همیشه بر ضرورت تکمیل و تقویت پروژه موشکی ایران به عنوان قدرت دفاعی و بازدارنده تأکید داشته و دارم.

هاشمی رفسنجانی این مطلب را در ادامه دیدارهای نوروزی با گروه‌های متعددی از باشگاه پژوهشگران جوان گرفته تا تربت جامی‌های مقیم تهران، اعضای جبهه تدبیر و امید ایران اسلامی، جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، گروهی از مردم اهل سنت ترکمن صحرا و نیروهای پشتیبانی جنگ جهاد در دوران دفاع مقدس و جهاد نصر و جمعی از مسؤولان دیروز و امروز انقلاب اسلامی در سه قوه مجربه، مقننه و قضائیه بیان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دوره ریاست جمهوری‌ام طرحی برای ساخت ماهواره زهره از سوی وزارت پست و تلگراف داشتیم که در نهایت برای پرتاب نیاز به موشک‌های بالستیک نیرومند بود و به موازات آن برای چنین موشک‌هایی برنامه‌ریزی کرده بودیم که می‌بایست هزاران کیلومتر قدرت برد داشته باشد که البته به دلیل خاصی، آن طرح متوقف شد، ولی پیشرفت و توسعه این صنعت هیچ‌گاه از اولویت نیفتاد.

هاشمی رفسنجانی در جواب سؤال یکی از حاضران که پرسیده بود: «ماجرای سخن شما درباره موشک و گفتمان که در توییتر منتشر شده بود، چیست که باعث سوءاستفاده بعضی‌ها برای القاء اختلاف بین شما و مقام معظم رهبری شده است؟»، گفت: نقل این جمله برای من هم تازگی داشت و گفتم که اصل آن جمله را بیاورند که آوردند و دیدم که مربوط به تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۸۷ یعنی هفت سال قبل و در مصاحبه مفصل با یک گروه فیلم‌ساز هلندی با موضوع «تاریخچه کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه ایران»، است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از تحریف و تقطیع خودسرانه این جمله و سوء برداشت از آن و تعجیل بعضی از جریان‌ها و گروه‌ها برای سوء استفاده از این جمله، گفت: اولاً به عنوان کسی که در طول دوران زندان ستم‌شاهی، قرآن تفسیر می‌کردم، مصداق و تفسیر عملی آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ و من رِباطِ الخ یل تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم» را در شرایط موجود که دشمنان، انقلاب، ایران و اسلام را تهدید می‌کنند، تجهیز قوای نظامی کشور، از جمله تقویت قدرت موشکی کشور را لازم می‌دانم. ثانیاً اگر عامه مردم هم ندانند، مسؤولان به ویژه نظامی‌ها، به خوبی می‌دانند که صنایع موشکی در زمان جنگ که من فرماندهی آن را داشتم، از صفر توسط نیروهای جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و ارتش شروع شد و بعدها در زمان ریاست جمهوری‌ام تقویت شد و من همیشه بر ضرورت تکمیل و تقویت پروژه‌ی موشکی ایران به عنوان قدرت دفاعی و بازدارنده تأکید داشته و دارم.

کسی بهتر از آیت‌الله خامنه‌ای نداشته و نداریم

وی در بخش دیگری با تأکید بر جایگاه ولایت فقیه در تفکرات شیعی، گفت: بارها گفته‌ام، هم به عنوان اصل ولایت فقیه باید از رهبری نظام حمایت کرد و هم به عنوان شخص ولی فقیه، کسی بهتر از آیت‌الله خامنه‌ای نداشته و نداریم.

هاشمی رفسنجانی به آثار جهاد سازندگی در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی اشاره کرد و گفت: سنگر سازان بی سنگر در خطوط مقدم برای رزمندگان خاک‌ریز می‌زدند و بعدها در دوران سازندگی به روستاهای ایران در مناطق دورافتاده می‌رفتند و گاهی مجتمع‌های صنعتی می‌ساختند تا جوانان در روستا بمانند.

اولین موشک را جهاد سازندگی به کمک سپاه پاسداران ساخت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به سابقه فعالیت جهاد سازندگی برای دسترسی ایران به موشک‌های دوربرد اشاره کرد و گفت: اولین موشک را جهاد سازندگی به کمک سپاه پاسداران ساخت که به نوعی مهندسی معکوس از موشک‌هایی بود که از برخی کشورها به شکل خیلی محدود می‌گرفت.

وی افزود: اواخر جنگ اولین موشک هفتاد کیلومتری را ساختیم و کم کم موشک را در ایران یک صنعت بومی کردیم.

موشک قدرت خوبی برای دفاع و پیشگیری است

هاشمی رفسنجانی با بیان تاریخ چگونگی دسترسی ایران به انواع موشک‌ها، گفت: به خاطر اهمیتی که به این صنعت می‌دادم، فرزندم محسن را که در کانادا مشغول تحصیل در دوره دکترا بود و رشته‌اش مفید برای این صنعت بود، به ایران فراخواندم که صنایع موشکی را در سپاه و جهاد سازندگی تقویت کردیم، چون به تجربه دیده بودم که موشک قدرت خوبی برای دفاع و پیشگیری است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب اسلامی را حرکتی کاملاً مردمی به رهبری امام راحل دانست و گفت: مبارزه با رژیمی که خود را در ایران ابدال مدت و در منطقه ژاندارم می‌دانست و همه گونه حمایت‌های خارجی و تریبون و قدرت را داشت، خیلی سخت بود، اما اراده مردم با رهبری امام برای تغییر فضای سیاسی و اجتماعی ایران آن‌قدر قوی بود که شاه را مجبور به فرار از کشور کرد و نظام به دست مبارزین افتاد.

هاشمی رفسنجانی با تشریح برنامه‌های رژیم پهلوی از زمان رضاخان تا محمدرضا شاه برای انهدام روحانیت و کم کردن روحیات دینی مردم ایران، گفت: به خاطر فطرت دینی مردم، تمام تبلیغات علیه دین و مذهب جواب معکوس داد و مردم با پیشتازی روحانیت، چنان وارد میدان مبارزه در خیابان‌ها شدند که ارتش با تانک هم نمی‌توانست جلوی آنان را بگیرد.

وی با بیان این جمله که «ساواکی‌های خشن و مغرور صریحاً به مبارزین می‌گفتند آن‌قدر در زندان می‌مانید که موهای سرتان مثل دندان‌های شما سفید می‌شود»، به اوج گرفتن مبارزات در سال‌های منتهی به پیروزی اشاره کرد و گفت: اگر چه از سال ۱۳۵۴ به خاطر افزایش قیمت نفت، رژیم دم از تمدن بزرگ می‌زد و به قیمت محرومیت اکثر مناطق کشور، قله‌های رفاهی در چند جای کشور درست کرده بود، اما مردم عزم خود را برای تغییر رژیم جزم کرده بودند، که هیچ چیز نمی‌تواند جلوی اراده مردم را بگیرد.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری نخستین ماه‌ها و سال‌ها پس از پیروزی انقلاب و تحلیل توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که علیه انقلاب اسلامی شده بود، به شورش‌ها، ترورها و برنامه‌های تجزیه‌طلبانه اشاره کرد و گفت: در داخل ساختار نظام نیز، دچار اختلافات عمیق شده بودیم و رئیس‌جمهور وقت نمی‌توانست با افکار انقلابی مبارزین هماهنگ شود، اما وجود امام راحل و رهبری داهیانه‌ی ایشان انقلاب را از همه گردنه‌ها گذر داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت‌های شرق، غرب، ارتجاع و ستون پنجم از ارتش بعث، اشاره کرد و گفت: جوانان ایران اسلامی هشت سال تمام در مقابل همه دشمنان از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند و سرانجام پیروزی سیاسی در سازمان ملل، مکمل پیروزی‌های نظامی در جنگ شد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: خوب است در بهار طبیعت یادی از گل‌های پرپر شده شهدا، جانبازان و آزادگان کنیم و به پدران و مادران شهدا، سلام و تبریک گفته و درود بفرستیم که این انقلاب، ثمره‌ی صبر آنان در فراق فرزندان شهیدشان است.

هاشمی رفسنجانی، با تبریک سال نو، اظهار امیدواری کرد که سال ۱۳۹۵ برای مردم ایران در همه ابعاد زندگی سالی با برکت و توأم با موفقیت‌هایی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

همچنین در آغاز هر یک از این دیدارها، خانم مولا وردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، دکتر زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، حسینی از جامعه تربت جامی‌های مقیم تهران، مخاطب دبیر کل جبهه تدبیر و امید و شمائلی مدیر عامل مؤسسه جهاد نصر، متوسلیان مدیر عامل مؤسسه هنری فدک و جلیل فرجاد یکی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون، با تبریک سال نو به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به بیان دیدگاه‌های خود درباره مس ایل مختلف پرداختند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.