سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا منتقدان با وجود تایید قلبی برجام، آن را انکار می کنند؟
    04 بهمن 1395 - 21:00
    شناسه : 30527
    0

    بسیاری از منتقدان برجام با وجود تایید قلبی مواهب و ثمره های غیرقابل کتمان آن، فقط به خاطر گریز از فرجام های ناخواسته سیاسی و مصونیت از ضربه های جناحی، یا به عمد نتایج مفید برجام را نهی می کنند یا ترجیح می دهند در این زمینه اظهار نظر نکنند. به گزارش «بامردم»، این روزها […]

    پ
    پ

    82398584 71349227 - چرا منتقدان با وجود تایید قلبی برجام، آن را انکار می کنند؟ - عیسی پاشاپور

    بسیاری از منتقدان برجام با وجود تایید قلبی مواهب و ثمره های غیرقابل کتمان آن، فقط به خاطر گریز از فرجام های ناخواسته سیاسی و مصونیت از ضربه های جناحی، یا به عمد نتایج مفید برجام را نهی می کنند یا ترجیح می دهند در این زمینه اظهار نظر نکنند.

    به گزارش «بامردم»، این روزها که به خاطر یکسالگی برجام و برای تبیین اثرات و فایده های غیرقابل انکار آن به سراغ مدیران و مسئولان مختلف می رویم، در برخی از حوزه های اداری و مدیریتی احتیاط آشکار و به قول خودشان منطقی آنها را مشاهده می کنیم و به صراحت ضمن تایید نتیجه های مثبت برجام در بخش های اقتصادی، سیاسی و بین المللی، معذوریت خود را از اظهار نظر در مورد آن اعلام یا ابراز نظر را به بعد از هماهنگی با مقام مافوق موکول می کنند.
    این قبیل مسئولان و مدیران که در رده های مدیریتی کل و جزء قرار دارند، توفیق های حاصل از برجام را به شیوه های گوناگون و بدون تلفظ عنوان برجام به زبان می آورند و اعداد و ارقام ارائه شده از سوی آنها به خبرنگاران، رشد قابل ملاحظه شاخص های مثبت اقتصادی و تجاری و تاثیرهای مهم حاصل از برجام را در زندگی مردم نشان می دهد.
    اغلب مواردی که در نشست های خبری از زبان مسئولان به عنوان عملکردها و دستاوردهای دستگاه های دولتی و خصوصی تبیین و تشریح می شود، از سرچشمه برجام آب خورده است و به خصوص درعرصه بین المللی کمتر دستاوردی است که متاثر از برجام نباشد و با مقایسه بسیاری از عملکردهای دستگاه های مختلف و بررسی شاخص های قبل و بعد از برجام، ارتقای مولفه های حاصل از برکات آن به وضوح قابل اثبات است.
    اذعان قلبی و تایید شخصی قاطبه مدیران و مسئولان به دستاوردهای بی نظیر برجام، بیانگر این حقیقت است که غالب مخالفان و منتقدان آن، به شیوه تجاهل العارف و به اکراه و از سر لجبازی در صف ناقدان قرار گرفته اند و به ناچار منافع فردی و جناحی را به مصالح ملی و عمومی ترجیح می دهند تا در گیر و دار نقد و تایید برجام، آسیبی به موقعیت آنها وارد نشود.
    در مقابل این قبیل افراد که تعداد آنها محدود و معدود نیست این سئوال ها در ذهن ها مطرح می شود؛ اکنون که درخشش آفتاب را در روز روشن انکار می کنید، تفاوت موضع شما با منتقدان و مخالفان خارجی چیست؟ کتمان موفقیت های به دست آماده در سایه برجام یا حداقل اظهار نظر نکردن به عمد شما در این خصوص، با سنگ اندازی های آشکار خارجی های مخالف پیشرفت ایران چه تفاوتی دارد؟
    پنهان کردن نور در پوششی از تاریکی ممکن نخواهد بود و دیری نخواهد پایید که با بالندگی برجام نونهال، سایه آرامش بخش و میوه های شیرین آن در سراسر کشور گسترده خواهد شد و امکان نقد و رد غیرمنصفانه آن میسر نخواهد بود و نادیده گرفتن به عمد برجام از سوی خواص، واکنش قوی عوام را در پی خواهد داشت و منتقدان غیرمنصف امروز، فشارهای اعمال شده برای انکار واقعیت ها را اعتراف خواهند کرد.
    برنامه جامع اقدام مشترک چکیده منطق، تدبیر، دوراندیشی، دیپلماسی معقول، عزتمندی و پایداری ایرانیان بود و مدلی برای گشودن گره دیگر کشورهای مبتلا به عارضه های ناخواسته سیاسی در جهان است و شکل گیری هوشمندانه آن، امکان دست اندازی یکی از اعضای1+5 را برای ناکارآمدی آن سلب می کند و حتی در صورتی که از ناحیه همه کشورهای عضو و امضاء کننده معاهده آن کنار گذاشه شود، نتیجه ای جز سربلندی و روسفیدی ایران و تحقیر طرف های مقابل در عرصه بین الملل نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران، راهکار جبران همه احتمالات را اندیشیده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.